فناوری

معرفی کمپین «سخته ولی غیرممکن نیست» سامسونگ

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ در راستای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود برای حفظ محیط زیست کمپینی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ در راستای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود برای حفظ محیط زیست کمپینی را به منظور حذف کیسه‌های پلاستیکی آغاز کرده است. این کمپین که با شعار «سخته ولی غیرممکن نیست» شروع شده از تمامی شهروندان می‌خواهد برای حفظ کره زمین زندگی بدون پلاستیک را تجربه کنند.

از زمان شروع این کمپین حساب‌های کاربری سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی ویدئوهایی را به منظور آگاه‌سازی بیشتر مخاطبان با خطرات کیسه‌های پلاستیکی و طرح‌های جایگزینی آن منتشر کرده است. در این ویدئوها که به کمک چهر‌ه‌های شناخته شده و تاثیرگذار اینستاگرام ساخته شده اطلاعاتی در مورد راه‌های جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی به بینندگان داده می‌شود.

در ایران سالانه بیش از نیم میلیون تن کیسه پلاستیکی مصرف می‌شود. کیسه‌هایی که اگر در چرخه بازیافت قرار نگیرند صدها سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند و در این مدت صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کنند. نگرانی‌ها در این مورد موجب شده تا بسیاری از فعالان و دوستداران محیط زیست از ویدئوهای کمپین «سخته ولی غیرممکن نیست» استقبال کنند و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.

سامسونگ همچنین در ادامه کمپین قبلی خود که «هم نفس با زمین» نام داشت، در فروشگاه‌های خود کیسه‌های پارچه‌ای را بین علاقه‌مندان توزیع کرد. این کیسه‌های پارچه‌ای از نوع سازگار با زمین و به دست بانوان سرپرست خانوار تولید شده است.

کمپین «هم نفس با زمین» سال ۹۵ همزمان با روز ملی بدون پلاستیک آغاز شد و در طی اجرای آن بیش از ۴۰ هزار کیسه‌ پارچه‌ای در فروشگاه‌های سامسونگ تهران و شهرستان‌ها توزیع شد.

«یادگاری تو به زمین» نام یکی دیگر از کمپین‌های محیط زیستی شرکت سامسونگ است که سال ۹۴ اجرا شد. در این کمپین بیش از ۱۲۱ هزار اصله نهال در ۱۱۰ هکتار از جنگل‌های هیرکانی در منطقه جواهرده رامسر کاشته شد.

کمپین «سخته ولی غیرممکن نیست» جدیدترین فعالیت محیط زیستی سامسونگ است که در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی این شرکت آغاز شده است. علاقه‌مندان برای مشارکت و ترویج هرچه بیشتر حذف کیسه‌های پلاستیکی می‌توانند با عضویت در صفحه اینستاگرم Samsungir اخبار مربوط به این کمپین را دنبال کنند.

در چند سال اخیر شرکت سامسونگ الکترونیکس بصورت مداوم استفاده خود از مواد سازگار با محیط زیست را در بسته‌بندی دستگاه‏های همراه افزایش داده است. در سال ۲۰۱۳ سامسونگ اولین بسته بندی ۱۰۰ درصد بازیافتی خود را معرفی کرد که کاملا از کاغذهای دورریز ساخته شده بود. سال بعد از آن هم اولین جعبه تاشونده ۱۰۰ درصد کاغذی و قابل بازیافت را معرفی کرد. در سال ۲۰۱۵ این شرکت اقداماتی را برای ساده کردن طراحی بسته‌بندی دستگاه های موبایلی خود برداشته و سال بعد از آن شروع به استفاده از مواد طبیعی در بسته بندی‎های پلاستیکی کرد. سامسونگ در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ صفحه‎های نگهدارنده از جنس پالپ مولد را معرفی کرد و امسال برای اولین بار از بسته‌بندی بدون پلاستیک برای گوشی‏های سری گلکسی S10 خود استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟