اخبار لوازم خانگی

دسترسی تولیدکنندگان به دستگاه‌های پوشش‌دهی شیرآلات و لوازم خانگی محدود شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محققان کشور در حالی موفق به تجاری‌سازی دستگاه‌های پوشش‌دهی شیرآلات و لوازم خانگی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محققان کشور در حالی موفق به تجاری‌سازی دستگاه‌های پوشش‌دهی شیرآلات و لوازم خانگی شدند که بر اساس آمارها حجم بازار این سامانه سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و به دلیل تحریم‌ها دسترسی تولیدکنندگان به این تجهیزات محدود شده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را در زمینه‌های طراحی و ساخت سیستم‌های فرآوری مواد پیشرفته، انواع سیستم‌های لایه نشانی و تجهیزات تحت خلاء بالا آغاز کرد و در حوزه لایه‌نشانی موفق به طراحی و ساخت “سیستم لایه‌نشانی تحت خلا با روش‌های فیلمانی، اسپاترینگ، بیم الکترونی”، “دستگاه لایه‌نشانی لنزهای اپتیکی جهت کاربری صنعتی”، سیستم لایه‌نشانی جهت پوشش‌های تزیینی (Arc PVD)” و “الکترون گان ستونی توان بالا” شده است.

این شرکت در یک سال گذشته توانسته است سه دستگاه پوشش‌دهی PVD به تولیدکنندگان شیرآلات ارائه و محصولات لوازم خانگی را تجاری‌سازی کند. روش PVD به مفهوم رسوب بخارات یک ماده در محیط خلأ بر روی اجسام است. عملیات PVD به روش‌های گوناگون انجام می‌شود و یکی از این روش‌ها، تبخیر به روش قوس کاتدی است که کاربردهای فراوانی در ایجاد لایه‌های تزئینی با دوام بسیار بالا و رنگ‌های متنوع و متال فام، دارد.

چسبندگی بالای پوشش، سرعت بالای ایجاد خلاء، کاربری ساده و خودکار بودن مراحل انجام کار موجب شده تا این دستگاه مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار گیرد، به طوری طی دو سال گذشته ۵ دستگاه از این سامانه‌ها به تولیدکنندگان ایرانی در حوزه‌های مختلف تحویل داده شده است. پوشش‌دهی روی شیرآلات ساختمانی یکی از مهمترین کاربردهای این دستگاه است. به دلیل تحریم‌ها، برخی از محصولات به سختی وارد ایران می‌شوند؛ از این رو تولیدکنندگان شیرآلات و لوازم ساختمانی تلاش دارند تا با بومی‌سازی فناوری و محصولات بتوانند جای خالی محصولات وارداتی را با فناوری داخلی پر کنند.

به گزارش ایسنا، کاشی و سرامیک، لوازم بهداشتی و ساختمانی، قطعات خودرو، صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی، یراق در و پنجره و لوازم تزئینی از جمله کاربردهای دستگاه لایه‌نشانی این شرکت است.

حجم بازار شیرآلات پوشش‌دار در سال حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است و این شرکت در سال ۱۳۹۰ در زمینه‌ سیستم‌های تحت خلاء با هدف طراحی، ساخت و توسعه‌ دانش فنی ساخت سیستم‌های تحت خلاء تأسیس شد.

سیستم‌های لایه‌نشانی در خلا و سیستم‌های فرآوری مواد در خلاء کاربردهای بسیار زیادی در صنایع پیشرفته و همچنین صنایع پایین‌دست دارند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به سیستم‌های لایه‌نشانی اپتیکی، سیستم‌های لایه‌نشانی لایه‌های سخت و سیستم‌های لایه‌نشانی تزیینی اشاره کرد.

انتهای پیام /

نظر شما چیست؟