اخبار لوازم خانگی

اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌خانگی مردم ترکمان عراق به سیل‌زدگان لرستان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمک‌های مردم ترکمان عراق توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین مردم سیل زده ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کمک‌های مردم ترکمان عراق توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بین مردم سیل زده لرستان توزیع شد.

سید امیرحسین مدنی نماینده ستاد اجرایی فرمان امام در آئین اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌خانگی به مردم سیل‌زده استان لرستان که باحضور نمایندگان حشدالشعبی و مجلس عراق در کوهدشت برگزار شد، گفت: سیل اخیر مخصوصاً در روز‌های ابتدایی آن، آلام سختی بر دل مردم برجای گذاشت، ولی در کنار درد‌هایی که اتفاق افتاد شیرینی‌های بسیاری هم داشت که این هم‌دلی و حضور خوب گرو‌های مردمی اقصی نقاط کشور در این مناطق یکی از این نمونه‌ها است.

وی افزود: در روز‌های ابتدایی سیل پل‌دختر، به دلیل کمبود اتوبوس، گاهی نمی‌توانستیم برخی گروه‌های جهادی را به منطقه اعزام کنیم، چون که اتوبوس سخت پیدا میشدو مردم در همه‌جا علاقه به حضورداشتند و این نمایش یک همدلی بسیار ارزشمند بود.

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه اظهار داشت: چندی پیش چندنفر از نمایندگان شیعیان ترکمان عراق در تماس با دکتر مخبر ریاست ستاد اجرایی فرمان امام اعلام کردند مایل هستند که جلسه‌ای را با موضوع سیل ایران داشته باشند، تعجب کردیم این چه نوع جلسه‌ای خواهد بود، نهایتا جلسه با حضور نمایندگانی از حشدالشعبی و نمایندگان مجلس عراق با ریاست ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و آن‌ها اعلام کردند مقداری کمک مردمی از شیعیان ترکمان عراق برای مناطق سیل‌زده ایران جمع‌آوری کرده اند که با توجه به عملکرد خوب ستاد اجرایی فرمان امام در امدادرسانی به سیل زدگان مایلند که ازطریق این ستاد کمک‌ها به دست مردم برسد.

مدنی افزود: کمک‌های جمع آوری شده از شهر‌های خورماتو، طوز خورماتو، آمرلی، بشیر و داقوق هستند که ماه‌ها در محاصره داعش بودند و ضربات مالی و جانی زیادی از تروریسم خورده اند، اما بااین حال برای قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی مردم ایران و درمبارزه و شکست داعش، به محض اطلاع از حادثه سیل اقدام به همدردی و همدلی کردند.

وی افزود: پولی که توسط شیعیان ترکمان عراق جمع‌آوری‌شده بود به ۲۰۰ پک لوازم‌خانگی تبدیل شد و امروز توسط ستاد اجرایی فرمان امام بین مردم سیل زده لرستان توزیع شد.

مدنی با اشاره به پذیرایی و خدمات‌دهی خالصانه عراقی‌ها از زوار ایرانی در مراسم باشکوه اربعین، بیان داشت: مرز‌ها درنوردیده شده و این به برکت سفره احسان امام حسین (ع) است.

در پایان این مراسم، پدر شهید هادیان به نمایندگی از مردم لرستان تابلوفرشی را بعنوان قدردانی از همدلی مردم ترکمان عراق به نماینده حشدالشعبی اهدا نمود./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟