اخبار لوازم خانگی

اشتباه بخشی کوچکی از تولید را به بدنه تولید کل کشور نسبت ندهیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی ایران از اردیبهشت سال 97 و پس از بدعهدی آمریکایی ها دچار ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی ایران از اردیبهشت سال 97 و پس از بدعهدی آمریکایی ها دچار چالش های جدی شد اما مهمترین نکته این اتفاق، اتخاذ سیاست های ارزی دولت و بسته شدن درهای واردات به کشور در صنعت لوازم خانگی بود.

در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان داخلی ادعا می کردند که با بسته شدن واردات، بازار لوازم خانگی را به صورت کامل تامین خواهند کرد، تا این لحظه نیز دست بسیاری از خریداران از بازار لوازم خانگی کوتاه مانده است.

موضوع قابل بحث اینجاست که چرا در شرایطی که فرصت برای شرکت های تولیدکننده محیا بود تا به انحصار برندهای خارجی پایان دهند و به اصطلاح بازار سازی کنند این اتفاق رخ نداد؟ مشکل در تفکر تولیدکنندگان بود و یا گره کار در جای دیگر؟

در همین رابطه، حامد کلاهدوزان؛ کارشناس صنعت لوازم خانگی به خبرنگار «ال کا ایران» می گوید : تولید در تمام کشور ها مثل یک چرخ مولد حرکت می کند چنانکه مهم ترین بحث در جوامع پیشرفته موضوع تولید بوده و در تمام کشور هایی که به بلوغ اقتصادی و پیشرفت رسیده اند نگاهی ویژه به تولید دارند.

وی افزود : زمانی بازار لوازم خانگی انحصار برند های خارجی بود و اکثر مصرف کنندگان فقط به دنبال خرید کالاهای خارجی بودند اما قرار بر این شد که به صورت آهسته و گام به گام به تولید  داخل اهمیت ویژه ای داده شود.

حامد کلاهدوزان گفت :  انحصار در هر جایگاهی شاید یک مقوله اشتباه باشد اما با توجه به بخش های اشتغال زایی، تولید و تولید ثروت باید استثناء قائل  شویم و البته که اشتباه برخی از افراد را نمی توان به تمام بدنه یک کسب و کار نسبت داد.

وی ادامه داد : امروز باید مشکلات تولید کنندگان را بررسی کنیم البته برای واردات  قطعات نیاز تولید، ارز واردات و بروکراسی ها و سخت گیری های واردات را باید برسی کرداما موضوع اصلی نگرش خود شرکت های تولیدی و توزیعی است.

کلاهدوزان گفت :  ما خودمان امروز به عنوان یک برند توزیع کننده لوازم خانگی اعتقاد داریم که باید مشتریان نهایی  کالای ما از خرید راضی باشند. و آخر این کالا برای مصرف کننده است بنابراین باید جانب انصاف را رعایت کنیم و قیمت ها را به صورت عادلانه با پروموشن و موارد تشویقی ارائه دهیم اما اگر در بدنه تولید اتفافی رخ دهد دلیلی بر این نیست که تمامی افراد این صنف دچار مشکل هستند.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد : من معتقدم که دیگر نباید به گذشته برگردیم و درب ورود را باز کنیم و تلاش های این مدت را ندیده بگیریم بلکه باید تلاش کنیم تا با هم دلی و هم فکری بین تولید کنندگان و نهاد های دولتی مشکلات هر دو طرف این قضیه مرتفع گردد و با عنایت به نام گذاری سال حمایت رونق تولید این را باید در ذهن مخاطبان نهادینه کنیم که یک کشور فقط با تولید و اشتغال زایی می تواند از بحران ها خارج گردد و همچنین می تواند به بالندگی کشور کمک کند.

حامد کلاهدوزان در پایان گفت : اینکه بخشی از بدنه تولید در روزهای سخت کشور آنطور که باید دست به دست دولت و مردم نداد بر کسی پوشیده نیست اما در همان زمان بسیاری از تولیدکنندگان در راستای بهبود وضعیت کشور از هیچ تلاشی دریغ نکردند. شاید نظارت بیشتر در شرایط بحران چاره این مشکلات باشد اما در حال حاضر بهتر است با برنامه ریزی دقیقتر به آینده نگاه کنیم و شرایط تولید را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟