اخبار لوازم خانگی

قاچاق لوازم خانگی جان تولیدکننده را می گیرد/ برند ایرانی سرباز اقتصادی وطن

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت مادیران در نشست خبری صبح روز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت مادیران در نشست خبری صبح روز یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با خروج ناگهانی برخی از شرکت های لوازم خانگی‌در سال گذشته، تنش در این‌ بازار افزایش داشته اما در حال حاضر سه عامل باعث ایجاد تعادل در بازار شده است.

بابک ثقفی در ادامه افزود: تولیدکنندگان ایرانی که تحت فشار شرکت های خارجی بودند، در سال جاری دوباره احیا شدند و همین‌امر باعث افزایش سطح تولید شد.

وی گفت: با افزایش نرخ ارز شاهد کاهش تقاضا در بازار بودیم و این مهم عامل دوم در تعادل بازار است.

وی گفت: قاچاق یکی دیگر از معضلات این روزهای بازار لوازم خانگی است. چند روز گذشته به خیابان جمهوری رفتم و متاسفانه مشاهده کردیم که بسیاری از واحدهای صنفی در حال فروش تلویزیون های قاچاق و یا به اصطلاح کالاهای شرکتی هستند. آقایان مسئول چه می کنید؟!!!

مدیرعامل مادیران گفت: دامپینگ به وجود آمده در مرزهای کشور باعث می شود تا تولیدکنندگان امکان رشد پیدا نکنند و باید نظارت ویژه ای به این موضوع شود.

ثقفی ادامه داد: مصرف سرانه تلویزیون ایران در ۴ سال پیش ۲ میلیون عدد بوده است که حدود ۶۰۰ هزار عدد آن در اختیار کالای قاچاق بود. در حال حاضر نیز این عدد به ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار رسیده که حدود ۲۰۰ هزار عدد آن احتمالا قاچاق است.

مدیرعامل مادیران افزود: ارتقا کیفیت باید در اولویت تولید شرکت های ایرانی باشد. باید تمرکز ویژه ای به این مهم داشته باشیم تا بتوانیم کالای با کیفیت و ارزان تولید کنیم.

ثقفی گفت: حمایت مردم در سال گذشته بسیار خوب بوده و ما معتقدیم مردم می دانند کالا و برند ایرانی سرباز اقتصادی کشور است. حمایت از تولید باعث ایجاد اشتغال می شود و ما نیز با احداث کارخانه جدید در منطقه ویژه اقتصادی پیام قصد داریم به این مهم کمک کنیم.

وی با اشاره به وضعیت فعلی مادیران گفت: سال گذشته وارد بورس شدیم. فروش بیش از ۳۰۰ هزار سهم مارا شگفت زده کرد. حدود ۸۰ میلیارد تومان از بورس با فروش سهام دریافت کردیم که همه ی ان را در کارخانه تولیدی هزینه کردیم.

ثقفی ادامه داد: سود ۲۴ درصدی وام بانکی باعث شد تا برای ساخت کارخانه به دنبال وام نرویم. از ۱۸۰ میلیارد تومان نیاز ساخت کارخانه ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و باقی مبلغ نیز طی چند ماه آینده تامین خواهد شد.

مدیرعامل مادیران گفت : از شنبه آینده خط لباسشویی و از اول مهر خط یخچال در طرح توسعه شرکت فعال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادیران در پاسخ به سوال خبرنگار ال کا ایران در خصوص این که آیا تولید کنندگان داخلی توانستند از ممنوعیت واردات استفاده کنند، عنوان کرد: من در خصوص سایر تولید کنندگان داخلی نمی توانم اظهار نظر کنم اما در سال 96 جلسه ای با حضور کارمندان و اعضای هیئت مدیره برگزار شد که طی این نشست دو موضوع احتمال خروج آمریکا از برجام و مسابقات جام جهانی 2018 بررسی شد.

وی توضیح داد: «با توجه به رشد تقاضای تلویزیون پیش از مسابقات جام جهانی، ما سطح پیش بینی خود را افزایش دادیم و در نتیجه تولیدات این شرکت پس از خروج آمریکا به دلیل ورود قطعات اضافی و افزایش سطح پیش بینی حتی یک روز هم متوقف نشده و فروش و تولید تلویزیون برند ما در سال جاری دو برابر شده است.»

بابک ثقفی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ال کا ایران در رابطه با تخصیص و تامین سرمایه های در گردش به مادیران عنوان کرد:« مبالغ این سرمایه بسیار ناچیز است. 20 میلیارد تومان سرمایه برای تمامی تولید کننده لوازم داخلی در نظر گرفته شده که عددبسیار کوچکی است.»

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟