اخبار لوازم خانگی

هوشمندسازی خانه های ایرانی با یخجیتال امرسان/تامین لوازم خانگی با راه اندازی همزمان واحدهای صنعتی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رحمانی، وزیر صنعت در مراسم افتتاحیه ۳۴ طرح ملی در استان تهران و رونمایی ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا رحمانی، وزیر صنعت در مراسم افتتاحیه ۳۴ طرح ملی در استان تهران و رونمایی از محصول هوشمند شرکت تولید کننده لوازم خانگی امرسان از رشد 22 درصدی صدور مجوز برای تاسیس واحدهای تولیدی و پروانه بهره برداری طی 4 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سال اخیر خبر داد و اعلام کرد :تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی علیرغم تحریم های موجود تمایل بیشتری به تولید و توسعه واحدهای صنعتی داشته اند و می تواند نقطه امیدی برای این واحدها باشد.

 

وزیر صمت افزود، طی مراسم امروز 34 واحد صنعتی به طور همزمان در تهران افتتاح خواهد شد که برای راه اندازی این واحدهای صنعتی 1360 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و با احداث آن ها، 1500 شغل نیز به ویژه در بخش لوازم خانگی ایجاد خواهد شد.

براساس اظهارات دکتر رحمانی، این واحدهای صنعتی با هدف تامین لوازم خانگی و همچنین سایر صنایع نظیر نساجی، کفش، سلولزی و غذایی افتتاح می شوند.

وی در ادامه افزود، راه اندازی این 34 واحد صنعتی در شرایط تحریم و با کمک بخش خصوصی انجام شده است و طرح های دیگر طی هفته های آینده افتتاح می شود.

وزیر صنعت با اشاره به بخش لوازم خانگی و رونمایی از محصول هوشمند شرکت امرسان (یخجیتال) اذعان کرد:  واردات لوازم خانگی و قاچاق در سال گذشته حدود 81 درصد کاهش را تجربه کرد و در مقابل، صادرات لوازم خانگی افزایش داشته است.

رضا رحمانی با تاکید به ظرفیت بالای صنعت لوازم خانگی عنوان کرد: واحدهای ما از آمادگی لازم برای دوبرابر کردن ظرفیت تولید بخش لوازم خانگی برخوردار هستند.تنها مشکل پیش رو این صنعت، تامین ارز و نقدینگی واحدهای تولیدی بوده که این بخش علیرغم تحریم های موجود، رشد قابل توجهی داشته است.

وی در پایان با اشاره به تولید محصول هوشمند امرسان اظهار کرد: برای نخستین بار است که در کشور یک محصول هوشمند و مبتنی بر اینترنت اشیا تولید می شود و یخجیتال باهمکاری بخش فناوری دانشگاه تهران تولید شده و از قابلیت بهره برداری برخوردار است. این نخستین گام در هوشمندسازی منازل ایرانی تلقی می شود وشرکت تولید کننده لوازم خانگی امرسان در حال حاضر دو واحد تولیدی در خارج از کشور دارد و  محصولات خود را به 11 کشور جهان صادر می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟