فناوری

اپل هدست واقعیت مجازی و افزوده می سازد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد اپل مشغول ساخت هدست واقعیت افزوده بوده و اسنادی از سیستم عامل «آی او ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به نظر می رسد اپل مشغول ساخت هدست واقعیت افزوده بوده و اسنادی از سیستم عامل «آی او اس۱۳» نشان دهند پشتیبانی این سیستم عامل از هدست واقعیت افزوده است.

مدتها است که شایعاتی درباره هدست واقعیت افزوده اپل منتشر می‌شود. اکنون برخی وب سایت‌ها ادعا می کنند اسنادی مبنی بر قابلیت های داخلی iOS۱۳ را مشاهده کرده اند که نشان از پشتیبانی هدست واقعیت افزوده دارد.

آنها به برنامه STARTester اشاره می کنند که می تواند درحالت نصب شده روی سر، یک پوسته «StarBoard» برای برنامه های واقعیت افزوده استریو و کدهای مرجع به حالت ها، نمایش ها و صحنه های خاص تغییر کند. این فناوری حتی دارای یک نام رمزی برای دستگاه (Garta) ارائه می کند که احتمالا به پروژه T۲۸۸ مربوط است.

قبلا گزارش هایی درباره پروژه های اپل منتشر شده بود. در سال ۲۰۱۸ نیز شایعات حاکی از آن بود که این شرکت مشغول ساخت یک دستگاه واقعیت مجازی/ واقعیت افزوده با نمایشگر ۸K برای هر چشم است. اما گزارش های اخیر نشان می دهد این هدست احتمالا به آیفون وابسته است.

طبق گزارش های مختلف این هدست احتمالا در ۲۰۲۰ میلادی عرضه شود. بنابراین ارجاعات موجود در iOS۱۳ نیز قابل قبول به نظر می رسد. /مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟