تولید لوازم خانگی در بهار افزایش یافت
اخبار لوازم خانگی

افزایش ۱۳.۶ درصدی تولید یخچال و فریزر/ کاهش ۱۷.۶ درصدی تولید انواع تلویزیون

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از افزایش ۱۳.۶ ...

نفیسه رحیمی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از افزایش ۱۳.۶ درصدی تولید یخچال و فریزر و کاهش ۱۷.۶ درصدی تولید انواع تلویزیون در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش ایسنا،‌ آمار تولید کالاهای منتخب صنعتی نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۲۴۷ هزار و ۸۰۰ دستگاه تلویزیون تولید شده که نسبت به تولید ۳۰۰ هزار و ۹۰۰ دستگاه در مدت مشابه سال ۱۳۹۷ حدود ۱۷.۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین طبق آمارها، تولید ماشین‌ لباس‌شویی هم در این مدت ۱.۱ درصد کاهش داشته، به‌طوری‌که تا پایان مرداد ماه سال جاری ۲۱۵ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌لباس‌شویی تولید شده است. تولید این کالا در مدت مشابه سال قبل ۲۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است.

در این میان تولید یخچال و فریزر در پنج ماهه نخست امسال ۱۳.۶ درصد افزایش داشته، به‌طوری‌که تولید این کالا تا پایان مرداد ماه سال گذشته ۴۵۳ هزار ۶۰۰ دستگاه بود، اما در مدت مشابه سال جاری به ۵۱۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسیده است.

همچنین طبق این آمار تا پایان مرداد ماه سال جاری ۵۱۶ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شده که نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟