اخبار لوازم خانگی

فقدان امکانات اولیه درنمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی سمنان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی در قالب نمایشگاه‌های حوزه تولید و صنعت با حضور ...

نفیسه رحیمی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی در قالب نمایشگاه‌های حوزه تولید و صنعت با حضور تولیدکنندگانی از سراسر کشور در محل نمایشگاه‌های دائمی استان سمنان برپا شده که امکانات این رویداد بسیار ناچیز و نازل‌تر از حد و اندازه‌های نمایشگاه است.

این نمایشگاه شامل مبلمان، لوازم خانگی، فرش، لوستر و دکوراسیون داخلی از دوم تا ششم مهر ۹۸ در ۱۰۰ غرفه دایر شده است و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل دایمی نمایشگاه ها واقع در ضلع شرقی بوستان سوکان سمنان میزبان بازدیدکنندگان است.

تولیدکنندگان و صاحبان صنایع از استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، همدان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه، جدیدترین دستاوردها را در حوزه‌های مبلمان، لوستر، دکوراسیون داخلی و صنایع چوب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند.

این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط بدون واسطه میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان معتبر کشور، معرفی فرهنگ و محصول ایرانی به مردم و خرید لوازم خانگی به قیمت مناسب برپا شده است.

پاکیزه نبودن سرویس بهداشتی، فعال نبودن بوفه، پایین بودن سطح کیفی و بهداشت نمازخانه، پارکینگ نامناسب و نبود آب آشامیدنی باکیفیت از جمله گلایه‌ها غرفه‌دارانی است که از شهرهای دیگر آمده‌اند و چند روزی را مهمان مردم قومس هستند.

گلایه از زیرساخت‌های بهداشتی نمایشگاه

یکی از غرفه‌داران این نمایشگاه گفت: مشکلات سرویس‌های بهداشتی این نمایشگاه در نمایشگاه‌های سال گذشته استان سمنان وجود داشت و همچنان باقی مانده است.

محمد محصل ادامه داد: زیرساخت بهداشتی این نمایشگاه در سمنان به اندازه‌ای پایین است که دیگر نمی‌شود به آنان لقب بهداشتی داد.

وی افزود: دین مبین اسلام بر مقوله نظافت تاکید بسیار دارد و وجود چنین سرویس‌های به اصطلاح بهداشتی در نمایشگاه‌های عمومی شایسته شهروندان سمنانی و غرفه داران مهمان از استان های دیگر نیست.

این فروشنده سرویس‌های خواب که از تهران به نمایشگاه مبلمان و لوازم خانگی در سمنان آمده است، ادامه داد: آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی به میهمان‌نوازی و ایجاد زمینه‌های لازم پذیرایی از میهمانان سفارش کرده است و سخن گفتن از نامناسب بودن زیرساخت بهداشتی که از نیازهای اولیه انسان است، پذیرفتنی نیست.

وی از نبود واحد صنفی و یا بوفه مناسب برای تهیه غذا، نوشیدنی و میان وعده در این نمایشگاه گله‌مند بود و گفت: هیچ بوفه‌ای برای تهیه اغذیه و خوراکی در این نمایشگاه وجود ندارد که سبب نارضایتی غرفه‌داران شده است.

به گفته این غرفه‌دار، قیمت واگذاری غرفه‌ها در این نمایشگاه با توجه به جمعیت پایین استان سمنان و به تبع آن کاهش استقبال و فروش، بسیار زیاد است.

محصل ادامه داد: قیمت هر متر غرفه در نمایشگاه خانه مدرن در شهرهای دیگر مانند تبریز در ماه‌های گذشته، ۲ میلیون ۲۰۰ هزار ریال بود و در استان سمنان با توجه به جمعیت، استقبال و فروش کمتر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای هر متر غرفه از شرکت کنندگان دریافت شد.

فقدان امکانات اولیه نمایشگاهی در سمنان
یکی دیگر از غرفه‌داران به نبود مکان مناسب برای اقامه نماز اشاره ‌کرد و گفت: نمازخانه این نمایشگاه از نظر سطح بهداشتی و نظافت در وضعیت بسیار نامطلوبی است.

روح‌الله مردای ادامه داد: غرفه‌دارنی که برای اقامه نماز مغرب و عشا به نمازخانه محل دائمی نمایشگاه‌های سمنان مراجعه می‌کنند شاهد کثیفی فرش‌ها، در و دیوار هستند.

وی افزود: وجود حشرات و موجودات موذی و بی جان در این مکان سبب آزردگی خاطر نمازگزاران می شود.

پارکینگ‌های خاکی و آب آشامیدنی فاقد کیفیت لازم و نامطلوب این نمایشگاه از دیگر انتقادهای است که این فروشنده لوازم خانگی به این نمایشگاه وارد کرد.

شرکت نمایشگاه‌های سمنان یاریگری ندارد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان سمنان در این باره به ایرنا گفت: مشکلات وارده به این نمایشگاه را قبول دارم، اما نبود اعتبارات و کمبود درآمد دلیل اصلی به وجود آمدن این امر است.

عبدالحمید دربانیان افزود: شهروندان سمنان از نمایشگاه‌های تخصصی استقبال نمی‌کنند و این امر کاهش برگزاری تعداد نمایشگاه‌ها را در استان در پی دارد و به تبع آن درآمد شرکت نمایشگاه بین المللی استان سمنان نیز پایین می‌آید.

وی با ابراز گلایه از مسوولان استان سمنان، گفت: هیچ حمایتی از جانب مسوولان استان وجود ندارد و مدیریت چنین مکان مهمی را کاملا به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند که فاقد قدرت تصمیم گیری، همراهی دیگر دستگاه ها، درآمد لازم و اعتبار سالانه است.

دربانیان ادامه داد: قیمت غرفه‌های نمایشگاه نیز به مجری طرح مربوط است، با این وجود اجباری هم در دریافت غرفه برای غرفه داران وجود ندارد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟