لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

کاهش ۶۰ درصدی فراوانی کالای قاچاق در بازار سمنان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی شهرستان سمنان گفت: فراوانی کالای قاچاق در بازار به ویژه ...

زهرا سیاحی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی شهرستان سمنان گفت: فراوانی کالای قاچاق در بازار به ویژه در بخش لوازم خانگی مرکز استان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافت.

علی اکبر صیادجو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علت کاهش قاچاق کالا در بازار لوازم خانگی شهرستان سمنان افزایش نظارت دستگاه‌های اجرایی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کاهش فراوانی کالای قاچاق در بازار در کوتاه مدت می تواند به رونق تولید کالاهای داخلی بینجامد.

رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی شهرستان سمنان اضافه کرد: کاهش قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۹۲ به ۱۰ میلیارد ریال در زمان حاضر، نشان از تلاش مسئولان برای رونق تولید در کشور است.

صیادجو تصریح کرد: با وجود کاهش قاچاق کالا در کشور، قاچاق کالا در غرب کشور در یکسال گذشته افزایش یافته است، مردم آن منطقه از کشور مساله کولبری را قاچاق نمیدانند و افراد همچنان به این امر اقدام می کنند.

وی ادامه داد: وجود کالای چینی در بازار کشور به معنی رکود بازار کالاهای تولیدی داخلی نیست، چراکه براساس ارزیابی‌های انجام شده میزان تولید داخل در این بخش به اندازه نیاز بازار نیست.

رئیس اتحادیه لوازم‌ خانگی شهرستان سمنان گفت: واردات لوازم خانگی در کشور باید هدفمند و با برنامه دنبال شود و از واردات کالاهای غیرضروری باید ممانعت شود.

در شهرستان سمنان ۱۰ هزار واحد صنفی و ۲۷۰ واحد صنفی لوازم خانگی وجود دارد./ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟