مصرف انرژی در ایران
سایر خبرها

ایرانی های چقدر انرژی مصرف می کنند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: بر اساس آمار ترازنامه هیدروکربنی ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: بر اساس آمار ترازنامه هیدروکربنی کشور در سال ۱۳۹۵ مصرف نهایی انرژی در ایران در بخش خانگی معادل ۳۹۶ میلیون بشکه نفت خام، در بخش حمل و نقل معادل ۳۱۹ میلیون بشکه نفت خام و در بخش صنعت معادل ۳۳۰ میلیون بشکه نفت خام بوده که این اعداد نسبت به آمار جهانی بسیار بالا است.

محسن دلاویز امروز در مراسم امضای قرارداد برق دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر با تاکید به این مسئله که روند کنونی مصرف راه به توسعه نمی‌برد و تغییر این روند نیازمند عزم ملی است تاکید کرد: ظرفیت صرفه جویی در مصرف سالانه انرژی کشور معادل ۵۰۰ میلیون بشکه نفت خام وجود دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف ایران نیازمند بازنگری است تصریح کرد: در شرایط کنونی باید با بهینه سازی مصرف سوخت شرایط کشور را مدیریت کرد. چرا که اکنون مصرف انرژی در ایران سه برابر بیشتر از میانگین جهانی و پنج برابر بیشتر از میانگین کشورهای پیشرفته است.

به گفته وی در بخش حمل و نقل در ایران ۱.۵ تا دو برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌شود که در مجموع این اعداد و ارقام می‌توان اعلام کرد که بهینه سازی مصرف سوخت یک بازی برد برد است. چرا که نه تنها باری بر بودجه عمومی کشور اضافه نمی‌شود بلکه به واسطه ملاحظات زیست محیطی و مسائل پیرامونی فواید زیادی برای کشور عاید می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص قرارداد امضا شده برای برق دار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی گفت: این اقدام به صرفه جویی ۷۵۰ میلیون لیتری در مصرف نفت و گاز منتج می‌شود که به اعتقاد من یک اقدام خوب در حوزه بهینه سازی مصرف سوخت است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟