فرش ماشینی
اخبار لوازم خانگی

تولید ۳۵ میلیون مترمربع فرش ماشینی در ۵ ماهه امسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۳۴ میلیون و ۹۰۱ هزار متر مربع فرش ماشینی تولید شده که نسبت به تولید ۳۳ میلیون و ۹۶۱ هزار متر مربع از این کالا در مدت مشابه سال گذشته ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

این آمار حاکی از این است که از بین چهار نوع ماده اولیه صنایع نساجی، تولید دو مورد کاهش داشته است. تا پایان مرداد ماه امسال ۷۵۰ تن الیاف اکریلیک تولید شده که نسبت به تولید ۱۶۰۰ تنی این محصول در سال گذشته، ۵۳.۱ درصد کاهش داشته است.

تولید نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز با کاهش ۰.۵ درصدی مواجه بوده و تولید آن از ۸۶ هزار و ۷۰۰ تن در پنج ماهه اول سال گذشته به ۸۶ هزار ۳۰۰ تن در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

در این میان تولید نخ پلی استر در این مدت ۲۴.۹ درصد افزایش داشته است؛ به‌طوری‌که در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب ۹۸ هزار و ۵۰۰ و ۱۲۳ هزار تن از این نوع نخ تولید شده است.

تولید الیاف و تاپس پلی‌استر نیز تا پایان مرداد ماه امسال ۱۶.۵ درصد افزایش داشته و به ۹۲ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۷۹ هزار و ۳۰۰ تن از این محصول تولید شده است.

تولید چرم و پای‌پوش هم افزایش یافت

همچنین جدیدترین آمار (مقدماتی) تولید کالاهای منتخب صنعتی نشان می‌دهد که در پنج ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون و ۱۰۰ هزار فوت مربع چرم تولید شده که نسبت به تولید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار فوت مربع از این محصول در مدت مشابه سال گذشته، ۳.۶ درصد افزایش یافته است.

تولید انواع پای‌پوش نیز در این مدت ۰.۹ درصد افزایش داشته و از ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار زوج در پنج ماهه نخست سال گذشته به ۵۱ میلیون و ۶۰۰ هزار زوج در مدت مشابه امسال رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟