اخبار لوازم خانگی

پلاستیک‌های بسته‌بندی خیار سازگار با محیط زیست می شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مشکلات اساسی این روزهای جهان هستی آلودگی محیط زیست است که بخش عمده ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مشکلات اساسی این روزهای جهان هستی آلودگی محیط زیست است که بخش عمده ای از آن توسط زباله های پلاستیکی تولید می شوند. حال این روزها خبر می رسد که دانشمندان استرالیایی موفق به تولید نوعی پلاستیک سازگار با محیط زیست شده اند تا در بسته بندی خیار به کمک زن های خانه دار بیاید.

پیش‌تر برای نگه داری خیار در خانه از پلاستیک های ساخته شده با پلی اتیلن استفاده می شد. شاید استفاده از این نوع پلاستیک ها برای بسته بندی خیار باعث تازه نگه داشتن این محصول بشود اما عدم تجزیه این نوع پلاستیک خطرات بیشتری را برای مردم جهان رقم می زند.

بر اساس این گزارش دانشمندان استرالیایی موفق به تولید نوعی روکش روکش پلاستیکی سازگار با محیط زیست شده اند که از نوعی صمغ تولید شده و Mater-Bi نام دارد. حالا به کمک این محصول سازگار با محیط زیست هم خیارها در خانه تازه می مانند و هم مشکلی برای محیط زیست پیش نخواهد آمد.

دانشمندان امیدوارند به زودی بتوانند از این محصول برای نگه داری میوه ها و سبزیجات در خانه استفاده کنند تا شاهد کاهش رشد استفاده از پلاستیک های متداول باشیم و محیط زیست جهان آسیب کمتری وارد شود. هم اکنون برخی از فروشگاه‌های استرالیایی از این محصول استفاده می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟