اخبار لوازم خانگی

چرا ساماندهی خدمات لوازم خانگی ضرورت دارد؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ارائه خدمات پس از فروش نامناسب و گران لوازم خانگی در شرکت‌های غیرمجاز موجب گلایه ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ارائه خدمات پس از فروش نامناسب و گران لوازم خانگی در شرکت‌های غیرمجاز موجب گلایه مصرف‌کنندگان شده است. با سعید تاجیک، معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در این خصوص گفتگو شده است.

مبنای ثبت خدمات لوازم خانگی چیست؟
ساماندهی خدمات پس از فروش برخی مشاغل مانند صنف لوازم خانگی با تدوین ضوابط به تولید‌کنندگان ابلاغ شده است. در مورد ارائه خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی که قبلا براساس ضوابط وزارت صنعت، نسبت به ثبت نمایندگی اقدام کرده‌اند نیز برخی از این واردکنندگان پس از ارزیابی کم و کیف شرایط ارائه خدمات پس از فروش، ساماندهی شدند. اما از آنجا که شرکت‌هایی که نسبت به ثبت نمایندگی اقدام نکرده‌اند و نیز لوازم خانگی قاچاق، هنوز هم سهم قابل‌ملاحظه‌ای از بازار را در اختیار دارند، مقرر شده تا از این پس تولید‌کنندگان بر اجرای ضوابط ارائه خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی نظارت کنند.
علت ارائه خدمات غیرمجاز لوازم خانگی؟ 
متأسفانه هنوز هم شاهد مشکلات ارائه خدمات پس از فروش مناسب برای برخی برندهای خارجی در بازار هستیم و ورود شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به حوزه خدمات پس از فروش کالاهای صنعتی مانند لوازم خانگی نیز به‌دلیل همین مشکلات بوده است؛ زیرا اکنون در بازار انواع و اقسام گارانتی این محصولات با شرایط و ضوابط مختلف ارائه می‌شود که در برخی موارد اصالت ندارد.
دلیل تداوم اطلاع‌رسانی مشاغل غیر مجاز مرتبط با خدمات پس از فروش لوازم خانگی چیست؟
برخی شماره‌ها و اسامی که برای اطلاع‌رسانی خدمات مشاغل به متقاضیان ارائه می‌شود، اساسا ارتباطی با شرکت‌های اصلی وارد‌کننده و ثبت‌شده ندارند.

به گزارش روزنامه همشهری، در واقع برخی با تاسیس مراکز و به‌کارگیری برخی سرویس‌کاران به محصولات همه شرکت‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی از ویرپول گرفته تا ال.جی و… خدمات می‌دهند. متأسفانه باید بپذیریم فضای ارائه خدمات پس از فروش لوازم خانگی بسیار گنگ و مبهم است. گردش مالی و گستردگی حوزه خدمات پس از فروش لوازم خانگی به‌مراتب بیشتر از خودرو است؛ زیرا ممکن است الزاما همه مردم ایران خودرو نداشته باشند اما حتما یک یا چند لوازم خانگی دارند که برای انجام تعمیرات و تامین قطعات آن ناچار به دریافت خدمات پس از فروش هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟