اخبار لوازم خانگی

سرمایه گذاری 11 میلیارد دلاری سامسونگ در صفحه نمایشگرهای QD-OLED

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ دیسپلی از سرمایه گذاری بیش از 13 تریلیون ون (11 میلیارد دلار) در ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ دیسپلی از سرمایه گذاری بیش از 13 تریلیون ون (11 میلیارد دلار) در صفحه نمایشگرهای نسل بعدی  QD-OLED برای عرضه در سال 2021 خبر داد.

این غول فناوری کره جنوبی 11 میلیارد دلار سرمایه برای انتقال فناوری ال سی دی به نسل جدید صفحه نمایشگرها برای 5 الی 6 سال آینده در نظر گرفته است.

نایب رییس سامسونگ اعلام کرد که 13 تریلیون ون تنها به صفحه نمایشگرهای نسل بعدی این شرکت اختصاص یافته است. براساس اعلام سامسونگ دیسپلی، پیش بینی می شود که تولید انبوه نمایشگرهای QD-OLED در سال 2021 آغاز شود.

این شرکت کره ای تلاش می کند که به تدریج خط تولید تلویزیون های ال سی دی خود را در کشورهای آسیایی و کره جنوبی تغییر داده و به سمت عرضه صفحه نمایشگرهای QD-OLED حرکت کند. شرکت سامسونگ امیدوار است که تبدیل کارخانه های محلی تلویزیون های ال سی دی خود را تا سال 2025 تمام کند و در حال حاضر تمرکز ویژه ای بر تولید تلویزیون های QD-OLED در اندازه 65 اینچی ویا بزرگ تر دارد.

فناوری QD-OLED از صفحه نمایشگرهای الد سفید (white OLED) ال جی دیسپلی متفاوت است. جزییاتی در خصوص این فناوری سامسونگ منتشر نشده اما به نظر می رسد که این شرکت کره ای از الدهای آبی به همراه فیلترهای سفید و کوانتوم دات برای تبدیل نور الد آبی به نورهای سبز و قرمز استفاده کرده است. در واقع پنل QD-OLED به عنوان راه حلی برای محدودیت های کنونی پنل های OLED تلقی می شود که از مزایای آن می توان به  کنترل فوق العاده ای بر میزان روشنایی و کنتراست دستگاه اشاره کرد.

شرکت سامسونگ برای تولید انبوه تلویزیون های QD-OLED با چالش هایی نیز مواجه است زیرا فناوری صفحه نمایشگرهای OLED سفید ال جی دیسپلی پیش تر معرفی شده و از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است.

علاوه براین، شرکت ال جی دیسپلی نیز به منظور رقابت با تولید کننده های چینی پنل های ال سی دی در حال کار بر روی فناوری QD OleD است. سامسونگ در تلاش بود تا تولید انبوه پنل های OLED  را همانند سال های 2012 و 2013 را به دست آورد اما در نهایت مجبور به ترک این پروژه شد.

سامسونگ در نهایت به برنامه بی مراجعه کرد و طی سال های گذشته تلویزیون های ال سی دی آن باعنوان ” QLED TV” روانه بازار شد. رییس جمهور کره جنوبی، دوشرکت ال جی و سامسونگ را به دلیل عملکرد فوق العاده در حوزه ی تلویزیون های OLED مورد ستایش قرار داد و اعلام کرد که دولت این کشور 400 میلیارد ون سرمایه برای توسعه نسل جدید صفحه نمایشگرها طی هفت سال آینده اختصاص داده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟