اخبار لوازم خانگی

تحول لوازم آشپزخانه در گذر زمان/ یخچال فریزر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم آشپزخانه طی سال های گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده اند که در زندگی ...

نفیسه رحیمی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم آشپزخانه طی سال های گذشته با تغییرات زیادی مواجه شده اند که در زندگی روزمره بشر نیز تاثیر گذار بوده است. تنوع زیاد و راحت کردن امورخانه از ویژگی های اصلی لوازم آشپزخانه های امروزی به شمار می رود. در این بخش تلاش شده تا مروری بر تاریخچه این سری از محصولات خانگی شود.

یخچال فریزر

یخچال فریزر از اجزای اصلی هر آشپزخانه ای تلقی می شود وشاید زندگی بدون این وسیله حیاتی سخت به نظر برسد. نگهداری موادغذایی و به عبارت دیگر سرد نگهداشتن آن ها مربوط به قرن های پیش است اما نمونه اولیه یخچال فریزرهای امروزی در دهه 1900 میلادی معرفی شد. این جعبه های فلزی با روکش قلع پوشانده شده و سپس تکه های بزرگ یخ را در آن ها قرار می دادند که به آرامی ذوب شده و مواد غذایی را خنک نگه دارد. با آغاز سال 1915 میلادی، یخچال فریزرهای الکتریکی به خانه ها راه پیدا کردند که در واقع عملکردی مشابه یخچال های امروزی داشتند و از سرد کن استفاده می کردند اگرچه نسخه های اولیه با نام  Domeires شناخته شده و از گازهای سمی به عنوان مبرد بهره می بردند.

تولید کنندگان در نهایت و نزدیک به پایان جنگ جهانی دوم از فرئون در یخچال فریزرها استفاده کردند و همان طور که در تصویر مشخص است، یخچال فریزرها در دهه 1950 شکل و شمایل یخچال فریزرهای مدرن را به خود گرفتند. یخچال فریزرهای موجود در بازار از تترافلوئورواتان برای سرد نگه داشتن مواد غذایی بهره می برند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟