واردات گوشی مسافرتی
فناوری

لغو معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافرتی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهرداد جمال ارونقی گفت:به منظور اصلاح رویه واردات گوشی تلفن همراه، معافیت ۸۰ دلاری ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهرداد جمال ارونقی گفت:به منظور اصلاح رویه واردات گوشی تلفن همراه، معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافرتی لغو شد.

مهرداد جمال اورنقی معاون فنی گمرک ایران با اشاره به اینکه در سنوات گذشته گوشی تلفن همراه به صورت مسافری و با معافیت ۸۰ دلاری در حقوق ورودی به کشور وارد می‌شد گفت: معافیت ۸۰ دلاری واردات گوشی مسافرتی لغو شد.

وی گفت: علاوه بر معافیت ۸۰ دلاری، نرخ ارز مبنا برای حقوق ورودی، نرخ ارز رسمی بود که توسط گمرک اعمال می‌شد.

جمال ارونقی افزود:، اما با بررسی‌هایی مشخص شد تعداد زیادی از افراد در حال سوء استفاده در این زمینه هستند و گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور شده، تحت عنوان کالای مسافری ثبت و از معافیت آن استفاده می‌شد و به نحوی، واردات کالا به صورت تجاری را تحت تاثیر قرارمی داد.

معاون فنی گمرک گفت: بر این اساس، برای نظام‌مند کردن تجارت رسمی این کالا، جلسات مختلفی برگزار شد که در نهایت در جلسه سوم مهر امسال ، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اصلاح رویه واردات گوشی تلفن همراه مسافر مصوبه‌ای صادر و در جلسه ۱۵ مهر، کمیسیون کمیته وزارت صنعت، معدن و تجارت دو مصوبه مهم را تصویب کرد.

وی در خصوص مصوبه کمیته وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: نخستین مورد افزایش حقوق مسافری گوشی به ۲۶ درصد و مورد بعدی، حذف معافیت ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی به معنی معافیت از پرداخت حقوق ورودی ۸۰ دلاری بود.

معاون فنی گمرک گفت: با برگزاری جلسات کارشناسی دیگر، تفاهم نامه‌ای ابلاغ شد که در نهایت نرخ ارز گوشی ورودی، ارز سنا باشد که از طرف بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

اورنقی افزود: گمرک یک سازمان مجری است و طبق ابلاغ ۲۱ مهر که از امروز هم قابل اجرا است گمرک باید نسبت به مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت عمل کند و حذف معافیت تنظیم بازاری، موضوع آیین نامه‌ای بود که دیروز در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب شده و از فردا برای اجرا به گمرک ابلاغ می‌شود./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟