قاچاق کالا
سایر خبرها

به بیش از ۱۰۰۰پرونده قاچاق کالا در گمرک تهران رسیدگی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول در حوزه حقوقی،‌ از رسیدگی به بیش از ۱۰۰۰پرونده قاچاق کالا به ارزش ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول در حوزه حقوقی،‌ از رسیدگی به بیش از ۱۰۰۰پرونده قاچاق کالا به ارزش تقریبی ۴۳۰۰ میلیارد تومان در گمرک تهران خبر داد.

وحید خدرویسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به آماری از بررسی پرونده‌های قاچاق کالا در استان تهران، گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری حدود 1050 پرونده قاچاق به ارزش بیش از چهار هزار و سیصد میلیارد تومان توسط حوزه معاون حقوقی و قضایی گمرک تهران در استان تهران بررسی شده است.

معاون حقوقی گمرک تهران گفت: این در حالی هست که سال 1397 حدود 2000 پرونده با ارزش هزار و هفتصد میلیارد تومان ارزش در استان تهران کشف و بررسی شده است.
وی ادامه داد، این مقایسه بین شش ماهه امسال و‌ کل سال 1397 نشانگر مبارزه جدی دستگاهها در حوزه مبارزه با قاچاق است.

معاون حقوقی گمرک تهران، با اشاره به اینکه، این آمار بیانگر جدیت دستگاههای ذی مدخل در مبارزه با فساد است، گفت: دستگاههای مذکور  با عنایت به مطالبه رهبر انقلاب در سال جاری در این حوزه ورود قاطع داشتند.
خدر ویسی گفت: اگر آمار  5 سال اخیر کشفیات و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا نیز بررسی شود  نشان دهنده برخورد قابل توجه در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: رشد 2600 میلیارد تومانی ارقام مربوط به پرونده‌های قاچاق کالای رسیدگی شده آن هم در شش ماهه ابتدای سال جاری نشان دهنده عزم راسخ دستگاهها در برخورد با معضل قاچاق کالا است.

وی با بیان اینکه، مجوزها و تعرفه‌ها عامل اصلی قاچاق کالا است، گفت: زمانی که یک فرد به دنبال یک کالا مورد نیاز بازار به داخل کشور است در مرحله اول با دیوار تعرفه و مجوز‌های مختلف رو به رو می‌شود که بایستی برای این موارد یک تصمیم پیش گیرانه لحاظ شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟