گوشی پیکسل 4XL
فناوری

سازنده پنل‌های گوشی پیکسل 4XL کدام شرکت است؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت گوگل در اوایل هفته گذشته از گوشی های پرچمدار خود با عنوان پیکسل 4  و ...

زهرا سیاحی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت گوگل در اوایل هفته گذشته از گوشی های پرچمدار خود با عنوان پیکسل 4  و پیکسل 4XL رونمایی کرد و هردو در لیست  کوتاه گوشی های مجهز به صفحه نمایشگرهای OLED90 Hz  قرار گرفتند. گوشی پیکسل 4XL به دلیل صفحه نمایشگر بزرگ خود شهرت دارد اما اطلاعاتی در خصوص شرکت سازنده در پشت این صفحه نمایشگرها ثبت نشده است. سه تولید کننده ی بزرگ صفحه نمایشگر در جهان وجود دارد که در واقع شرکت های ال جی دیسپلی، سامسونگ دیسپلی و BOE هستند.

گوشی های پیکسل مطمئنا از پنل های شرکت چینی BOE استفاده نمی کنند زیرا این گروه معمولا سخت افزارهای خود را به شرکت های چینی نظیر هواوی می فروشد.  صفحه نمایشگرهای پیکسل 2 و 3 از هر دو شرکت سامسونگ و ال جی دیسپلی تامین می شد. شرکت گوگل اطلاعاتی در خصوص تامین کننده های پنل های گوشی های جدید خود منتشر کرده و مشخص نیست که گوشی های پیکسل 4XL از پنل های P-OLED ال جی و یا سوپر AMOLED سامسونگ استفاده کرده است. تنها در جزییات آن عنوان QHD+ flexible OLED at 537 PPI  آمده که نمی توان از این عبارت سازنده پنل آن را تعیین کرد.

برخی از تحقیقات انجام گرفته پیش از معرفی این گوشی های پرچمدار گوگل حاکی از آن است که سامسونگ تامین کننده صفحه نمایشگر پیکسل 4  و پیکسل 4XL است. این گوشی در لیست درایورهای گوشی  dsi_s6e3hc2_cmd_display قرار گرفته که در واقع IC سامسونگ است.

پیش از این، درایور ذکر شده در گوشی های وان پلاس 7 پرو دیده شده بود که از صفحه نمایشگر  90 Hz QHD+ AMOLED بهره برده و سامسونگ دیسپلی به عنوان تامین کننده ی آن معرفی شده است.

به نظر می رسد که در پشت صفحه نمایشگرهای گوشی پیکسل 4XL شرکت سامسونگ دیسپلی قرار دارد اما تامین کننده پنل های پیکسل 2 و 3 هر دو شرکت ال جی وسامسونگ بودند. بعید نیست که دیگر گوشی گوگل که با عنوان پیکسل 4 شناخته می شود از پنل P-OLED ال جی بهره برده باشد اگرچه تاکنون گوشی هوشمندی از پنل های 90 Hz ساخت ال جی استفاده نکرده است.

گوشی های پیکسل 4XL  مجهز به پردازنده 8 هسته ای اسنپ دراگون بوده و از نقاط قوت آن می توان از طراحی مستحکم وزیبا در کنار عملکرد فوق العاده دوربین نام برد.

گوگل اسکنر اثر انگشت را از روی قاب پشتی گوشی جدید خود حذف کرده است. اما در عوض، یک سیستم تشخیص چهره امن در بالای قاب گوشی به لطف تراشه‌ی Soli ارائه می‌شود.

انتهای  پیام/

نظر شما چیست؟