کولر گازی ال جی
اخبار لوازم خانگی

سیر تکامل کولر گازی ال جی در بازار لوازم خانگی ایران+مشخصات محصول جدید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان افراد برای گرم کردن و خنک کردن محیط از ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در روزهای گرم تابستان و سرد زمستان افراد برای گرم کردن و خنک کردن محیط از سیستم های گرمایشی و سرمایشی مختلفی استفاده می کنند. سیستم های سرمایشی و گرمایشی شامل شوفاژ، زنت، ایرواشر، کولرآبی، چیلر و اسپیلیت یا کولرگازی و غیره می شوند که هر کدام برای گرم و یا سرد کردن محیط خانه عملکرد متفاوتی دارند.

اما در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نوعی از تهویه های مطبوع که در اصطلاح عام به آن کولر گازی گفته می شود صحبت کنیم. همچنین پیشنهاد می کنیم که علاقه مندان به کمپانی کره ای ال جی نیز این مطلب را تا پایان دنبال کنند.

کمپانی ال جی

کولرگازی یک نوع دستگاه تهویه مطبوع است که با کمک سیستم سیکل تبرید تراکمی گرما را از محیط خارج می کند که در بعضی موارد این عملکرد برعکس رخ می دهد. سیکل تبرید تراکمی از 4 جز اصلی کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط و اواپراتور تشکیل می شود.

نخستین کولر گازی را ویلیس کریر بنیانگذار شرکت کریر در سال 1902 طراحی و در سال 1906 اختراع کرد و همین ابداع دلیل شهرت او شد. داستان از جایی شروع شد که ویلیس کریر یک مشتری چاپخانه ای داشت که مشکل او چاپ رنگ بود و تغییر در گرما و رطوبت محیط باعث می شد در رنگ ها نیز تغییر به وجود آید.

ویلس کریر

کریر تصمیم گرفت با اختراع تهویه مطبوع مشکل گرما را حل کند. نزدیک به 2 دهه اختراعات کریر این امکان را فراهم آورد تا در محیط های صنعتی دما و رطوبت را به صورت علمی تحت کنترل در بیاورد.

اما اگر می خواهید بدانید کولرگازی ها در چند مدل ساخته شده اند،  شامل موارد ذیل می شوند:

کولر گازی یک تکه

کولر گازی دو تکه

کولر گازی پرتابل

کولر گازی ایستاده سرد و گرم

کولر گازی سقفی یا کاستی سرد و گرم

کولر گازی داکتی یا کانالی سرد و گرم

و در نهایت کولر گازی چندشعبه یا مولتی وی

در ادامه این مطلب قصد داریم تا به سیرتکاملی کولرگازی های ال جی در ایران بپردازیم. کمپانی خوش نامی که در ابتدای کار محصولات خود را به صورت واردتی به ایران می آورد اما در ادامه با همکاری شرکت گلدیران که نماینده رسمی و انحصاری برند ال جی در ایران بود، تولید محصولات خودرا در کشور ایران آغاز کرد.

شرکت گلدیران

البته تکنولوژی تولید کولر در ایران وجود ندارد و این محصول تا قبل از بسته شدن درهای واردات لوازم خانگی به کشور، به صورت وارداتی به بازار ایران عرضه می شد.

ال جی از بهترین و معتبرترین شرکت های تولیدکننده در حوزه لوازم خانگی به شمار می رود و کولر گازی نیز یکی از محصولات با کیفیت و مشهور ال جی است. در سال 2008 ال جی 100 میلیون دستگاه کولرگازی را به فروش رساند و به اولین شرکت در این صنعت به شهرت زیادی رسید. موفقیت در سیستم های کولرگازی باعث شده که این شرکت به یکی از شرکت های مهم در تولید دستگاه های اسپیلیت و کولرگازی تبدیل شود.

از ویژگی های این محصول می توان به نصب رایگان، تبلیغات گسترده و تنوع کامل در برند اشاره کرد.

ال جی در ظرفیت و مدل کولر گازی های خود تنوع زیادی به خرج داده است. از مدل های شناخته شده کولرگازی های این برند مشهور می توان تایتان، نیو تایتان، تایتان بیگ، نکست پلاس، نکست وان، تایتان آرت کول، نکست فایتینگ و همچنین مدل ایستاده اشاره کرد.

کولر گازی ال جی

در کولر گازی ها و اسپلیت های ال جی از انواع کمپرسورهای روتاری، اسکرال و کمپرسورهای دارای کیت اینورتر استفاده شده است. رایج ترین نوع کمپرسور در این محصولات کمپرسورهای روتاری هستند. در کولرگازی های ایستاده با ظرفیت بالا از کمپرسور اسکرال استفاده می شود.

گفتنی است، کولر گازی و اسپلیت هایی که کمپرسور آن ها دارای کیت اینورتر است، مصرف برق و انرژی کمتری دارند و به کولر اسپلیت های کم مصرف مشهور شده اند.

همچنین گاز مورد استفاده شده در کولر گازی های ال جی معمولا از دو نوع R22 و R410 هستند.

شرکت بزرگ ال جی مجموعه گسترده ای از محصولات کولرگازی های خود را ارائه می دهد که در محیط های مسکونی، اداری، هتل ها، فروشگاه ها و کارخانجات قابل تعبیه هستند.

فناوری اینورتر یکی از پیشرفته ترین فناوری ها در جهان است که برای کنترل مصرف انرژی موتور مورد استفاده قرار می گیرد و در لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی، یخچال، جاروبرقی و کمپرسور تا 70 درصد صرفه جویی رخ می دهد.

کولرگازی های ال جی در سطح بین المللی مشهور هستند و کیفیت، نوآوری و بهره وری را به نمایش می گذارند. ال جی با معرفی محصولات کارآمد و قابل اعتماد به طور پیوسته کاربران خود را افزایش داده است.

معرفی سیستم تهویه مطبوع دیواری ال جی مدل NT249SQ1

سیستم تهویه مطبوع دیواری مدل NT249SQ1 یکی از جدیدترین کولرگازی های شرکت مشهور کره ای ال جی است که با توجه به ساختار فوق العاده ای که دارد محیط گرم خانه را سریعا خنک می کند و در مصرف انرژی، صرفه جویی را پیشی می گیرد.

اینورتر تعبیه شده در این محصول به صورت مداوم سرعت کمپرسور را تنظیم می کند تا دمای مورد نظر را به طور یکنواخت حفظ کند. علاوه بر این، فناوری DUAL Inverter Compressor با فرکانس کاری گسترده تر صرفه جویی بیشتری را در انرژی برای کمپرسورهای معمولی رقم می زند.

عملکرد “کنترل فعال مصرف انرژی” در محصول یاد شده به کاربر اجازه می دهد میزان مصرف انرژی را با توجه به شرایط انتخاب کند و به طور همزمان از فضایی خنک لذت ببرد.

چرخش 4 جهته از مشخصه های بارز این محصول شمرده می شود. این عملکرد پخش سریع هوا در مدت زمان کوتاه به هر نقطه و هر جهت را ممکن می سازد.

فناوری ™Gold Fin سطح مبدل حرارتی را در مقابل سایش مقاوم تر و دوام آن را برای مدت زمان بیشتری حفظ می کند.

دیگر ویژگی جالب این محصول جدید ال جی جلوگیری از ایجاد باکتری های مبدل حرارتی و فراهم نمودن محیطی راحت تر و خوشایندتر برای شما است.

همچنین گزینه خواب راحت موجود در این تهویه مطبوع باعث بیشترین راحتی در محیط خواب می شود و از سه عملکرد مختلف یعنی جریان هوای غیر مستقیم، تنظیم زمان خاموشی 7 ساعته، باد ملایم و منطق زمان خواب تشکیل شده است.

مشخصات کولر گازی جدید ال جی

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟