اخبار لوازم خانگی

افت شدید تولید لوازم خانگی در 3 سال گذشته / بررسی دلایل کاهش تولید لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گرچه صنعت لوازم خانگی ایران را می توان یکی از صنایع مهم و اصلی کشور دانست ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گرچه صنعت لوازم خانگی ایران را می توان یکی از صنایع مهم و اصلی کشور دانست اما بررسی آمارها نشان می دهد که طی 3 سال گذشته نمودار تولید لوازم خانگی در کشور، روند نزولی به خود گرفته است. آمار تولید لوازم خانگی نشان می دهد که در بخش های تولید تلویزیون، ماشین لباسشویی و یخچال فریزر شرایط خوبی را سپری نکرده ایم.

در جدول زیر تغییرات رشد تولید 11 محصول صنعتی و معدنی در سالهای 95، 96 و 97 و همچنین بهار سال 98 را خواهیم دید. آمارها حاکی از آن است که تولید محصولات فلزی و معدنی رشد خوبی داشته است اما آمار تولید لوازم خانگی و خودرو روند نزولی شدیدی به خود گرفته است.

جدول آمار تولید لوازم خانگی

آرمان خالقی؛ قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این باره به خبرنگار «ال کا ایران» می گوید : کاهش تولید لوازم خانگی در کشور به چند عامل مهم ارتباط دارد. اول آنکه کاهش تقاضای کلی در بازار تاثیر مستقیم در این باره داشته است. مردم دیگر به شدت گذشته به دنبال خرید لوازم خانگی نیستند چرا که تا حد زیادی تنش ها در این بازار به پایان رسیده است و هیجانی برای خرید وجود ندارد.

وی افزود : موضوع دوم ارتباط رشد تولید و صادرات کالا است. صنعت لوازم خانگی ایران در بخش از صادرات که مربوط به لوازم خانگی بود نیز دچار مشکلات شدیدی شده است. مشکلات به وجود آمده در مبحث اقتصاد کلان دلیل اصلی کاهش و یا قطع صادرات لوازم خانگی در این حوزه است.

آرمان خالقی ادامه داد : موضوع مهمتر مشکلات به وجود آمده در تامین قطعات است. چه در زمینه تولید قطعه توسط قطعه سازان داخلی و چه قطعات وارداتی، مشکلات زیادی بر سر راه تولید قرار گرفته که نقش تحریم ها در آن پر رنگ است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت : نگاهی به کل صنعت کشور نشان می دهد که نه تنها صنعت لوازم خانگی بلکه کلیه صنایع کشور از جمله خودرو نیز با این مشکل مواجه هستند چرا که شرایط و بسترهای لازم برای تولید بیشتر وجو نداشت.

وی افزود : البته در این شرایط، کاهش قدرت خرید مردم را هم نباید نادیده گرفت. قدرت خرید مردم به دلیل افزایش قیمت ها به شدت کاهش یافته و از همین رو مردم مانند گذشته علاقه زیادی به خرید و نوسازی لوازم خانگی خود ندارند. در حال حاضر خرید لوازم خانگی در شرایطی صورت می گیرید که خانواده جدیدی تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟