اخبار لوازم خانگی

بازار لوازم خانگی از عرضه لوازم خانگی تقلبی رنج می‌برد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی به ثبات ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی به ثبات نسبی رسیده است، گفت: متاسفانه بازار لوازم خانگی از عرضه لوازم خانگی قاچاق و تقلبی رنج می‌برد.

سید مرتضی میری در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی گفت: بازار لوازم خانگی در حال حاضر وضعیت عادی دارد و از ابتدای امسال تاکنون قیمت‌ها از یک ثبات نسبی برخوردار است.

* افزایش تولید لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی مردم می‌توانند کالای مورد نیاز خود را به راحتی تأمین کنند و مشکل خاصی وجود ندارد، بیان داشت: تولید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بر این اساس مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، رفع شده است.

وی درباره میزان تولیدات دو شرکت بزرگ لوازم خانگی که تا سال گذشته بخش زیادی از بازار را در اختیار داشتند، گفت: به علت بدعهدی کره‌ای‌ها فعلا هیچ گونه مواد اولیه و قطعات لوازم خانگی از کره وارد کشور نمی‌شود، بنابراین در حالی که این دو شرکت بزرگ تا سال گذشته بیش از 35 درصد از سهم بازار را در اختیار داشتند، در حال حاضر سهم آنها به حدود 5 درصد کاهش یافته است.

میری بیان داشت: این دو شرکت فعلا از سهم موجود انبارهای خود، لوازم خانگی تولید و  به بازار عرضه می‌کنند و به همین دلیل  سهم قابل توجهی در بازار ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان داشت: اما این دو شرکت رایزنی‌هایی با دو کشور چین و ترکیه برای تولید با برندهای جدید را شروع کرده‌اند و تولیدات آنها تا یکی دو ماه آینده با برند جدید به بازار خواهد رسید. 

وی بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود با ورود کالای تولیدی توسط این دو شرکت تا چند ماه آینده با برند جدید هم سهم این دو شرکت از بازار افزایش یابد و هم  قیمت لوازم خانگی تا حدودی کاهش یابد.

* واردات لوازم خانگی قاچاق

میری با اشاره به ممنوعیت واردات لوازم خانگی بیان داشت: متاسفانه به دنبال ممنوعیت واردات لوازم خانگی، واردات قاچاق افزایش یافته و بخشی از بازار لوازم خانگی را اجناس قاچاق که از طریق ته‌لنجی و اشکال مختلف به کشور وارد می‌شود، تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی بیان داشت: گفته می‌شود این قاچاق لوازم خانگی به صورت سازمان یافته انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بهتر است دولت با رفع ممنوعیت واردات لوازم خانگی و واردات هوشمند از واردات قاچاق که موجب آسیب و لطمه به تولید کننده داخلی است جلوگیری کند.

* عرضه لوازم خانگی تقلبی در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین با اشاره به عرضه لوازم خانگی تقلبی در بازار گفت: متاسفانه برخی سوء‌استفاده کنندگان با عرضه تعویض برند لوازم خانگی داخلی و لوازم خانگی درجه 2 و 3 چینی با برندهای معروف، لوازم خانگی تقلبی به مردم می‌فروشند.

وی با بیان اینکه شکایت‌های زیادی در این باره به اتحادیه می‌شود، بیان داشت: برای جلوگیری از این موضوع لوگوی مشخصی طراحی شده و فروشندگان معتبر و مورد تایید وزارت صمت و اصناف و اتحادیه باید این لوگوها را در مغازه‌های خود نصب کنند تا مردم بدانند که  فروشگاه‌های معتبر و مورد تایید کدامند تا از آنها خرید خود را انجام دهند.

به گزارش فارس، میری بیان داشت: به مردم پیشنهاد می‌شود تا به فروشندگان در فضای مجازی اطمینان نکنند و حتما از طریق فروشگاه‌های مجاز خریداری کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانند شکایت و شکایت خود را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟