فروش لوازم خانگی در فضای مجازی
اخبار لوازم خانگی

50 درصد لوازم خانگی های فضای مجازی تقلبی هستند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، میری تأکید کرد: مردم به هیچ وجه از فضای مجازی خرید نکنند چراکه ۵۰ درصد این اجناس ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، میری تأکید کرد: مردم به هیچ وجه از فضای مجازی خرید نکنند چراکه ۵۰ درصد این اجناس قاچاق و یا تقلبی اند.

میری با اشاره به اینکه میزان قاچاق لوازم خانگی در مقطعی از زمان نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود گفت: خوشبختانه میزان قاچاق لوازم خانگی اخیراً با اقدامات صورت گرفته از جمله شناسه دار شدن کالاها توسط سازمان تعزیرات، اتحادیه فروشندگان و ستاد مبارزه با قاچاق کالا کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هر کالایی باید شناسه داشته باشد افزود: به همه فروشگاه ها و انبارها تا پایان امسال فرصت داده شده تا اگر کالایی شناسه ندارد نسبت به شناسه دار کردن آن اقدام کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران تصریح کرد: فعالیت فرد کوله بر در بانه به عنوان قاچاق شناخته نمی شود و در گناوه و دیلمه نیز لنج ها را آزاد کرده اند تا امورات مردم بگذرد درصورتیکه بخشی از کالاهای قاچاق از طریق ته لنجی ها وارد کشور می شوند.

میری شناسایی فروشگاه های مورد اعتماد وزارت صمت و اتحادیه را راهکاری برای مبارزه با عرضه لوازم خانگی قاچاق عنوان کرد و گفت: ما در حال حاضر لوگوهایی را به فروشگاه های مجاز ارائه کردیم و تا دو هفته آینده به ۱۴۰۰ فروشگاه مجاز دیگر در سراسر کشور نیز لوگو می دهیم تا مشتریان در صورت وجود هرگونه مشکل سریعا پیگیری کنند.

وی همچنین هشدار داد: مردم به هیچ وجه از فضای مجازی خرید نکنند چراکه ۵۰ درصد این اجناس قاچاق و یا تقلبی اند.

اسفنانی با اظهار به اینکه رقم توزیع لوازم خانگی قاچاق بر اساس تعداد پرونده ها خیلی قابل توجه نیست در عین حال گفت: ساماندهی لوازم خانگی جزو ضروریات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به قاچاق لوازم خانگی از طریق کوله بری و یا ته لنجی ها گفت: گاهی کوله بران با این کار امرار معاش می کنند اما گاهی هم یک فرد ۲۰۰ کوله بر را اجیر می کند و به یکباره ۲۰۰ تا ۴۰۰ لوازم خانگی وارد بازار می شود که این موضوع باید مدیریت شود.

این مقام مسئول یادآور شد: همانطورکه قاچاق تلفن همراه با طرح ریجستری محدود شد قاچاق کالاهای وارداتی لوازم خانگی نیز می تواند با شناسه دار شدن کنترل و محدود شود.

اسفنانی تأکید کرد: مردم برای خرید لوازم خانگی حتما به فروشگاه های مجاز مراجعه کنند و اصل را بر عدم اعتماد به عرضه لوازم خانگی در فضای مجازی قرار دهند، درست است که برخی فعالیت ها در فضای مجازی به صورت رسمی و مجوزدار است اما دلیل بر اعتماد کامل به این فضا نمی شود./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟