آمار فروش لوازم خانگی ایران
اخبار لوازم خانگی

آنچه که از بازار لوازم خانگی ایران نمی دانید چیست؟

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،شاید برایتان جالب باشد بدانید که آمارهایی از بازار لوازم خانگی ایران وجود دارد که ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،شاید برایتان جالب باشد بدانید که آمارهایی از بازار لوازم خانگی ایران وجود دارد که در نوع خود جالب است. بازار لوازم خانگی ایران را در کل می توان به دو دسته اصلی اختصاص داد. خریداران لوازم خانگی خارجی و خریداران لوازم خانگی ایرانی که محابسه میزان سهم آنها از بازار خرید، آمار فروش لوازم خانگی ایران را به ما نشان خواهد داد.

حال در این میان آمارهایی وجود دارد که نشان می دهد سهم هر کدام از خرید بازار چقدر است و چرا این میزان از سهم را به خود اختصاص داده اند که به آن آمار فروش لوازم خانگی ایران گفته می شود.

پیشرفته بودن تکنولوژی دلیل ۶۱ درصد مردم برای خرید لوازم خانگی خارجی است. ۴۶ درصد آن‌ها به خاطر خلاقیت در طراحی و زیبایی سراغ این لوازم می‌روند. ۴۲ درصد دوام بیشتر کالا، ۴۲ درصد اطمینان از قطعات به کار رفته در کالا و ۱۷ درصد پایین بودن انرژی مصرفی کالا را اولویت خود می‌دانند.

شماره یک: ۳۷ درصد مصرف‌کنندگان یخچال خارجی و ۶۳ درصد یخچال داخلی خریداری می‌کنند. ۴۸ درصد لباسشویی خارجی می‌خرند و ۵۲ درصد مدل‌های داخلی. از تلویزیون‌های خریداری شده توسط مصرف‌کنندگان ۵۷ درصد خارجی و ۴۳ درصد داخلی بوده است. ۵۵ درصد جاروبرقی فروخته شده به مصرف‌کنندگان، خارجی و ۴۵ درصد داخلی بوده است. از اجاق گاز‌های فروخته شده ۱۵ درصد خارجی و ۸۵ درصد داخلی بوده است.

شماره دو: ۵۵ درصد خریداران به خاطر کیفیت بیشتر کالای خارجی می‌خرند. زیبایی کالا با ۴۹ درصد، قیمت با ۳۷ درصد و قابل اعتماد بودن با ۳۷ درصد، خدمات پس از فروش بهتر با ۳۰ درصد، توصیه سایر مصرف‌کنندگان با ۱۴ درصد و تبلیغات با ۱۲ درصد از دیگر عوامل خرید لوازم خانگی خارجی به شمار می‌آید.

شماره‌ سه: پیشرفته بودن تکنولوژی دلیل ۶۱ درصد مردم برای خرید لوازم خانگی خارجی است. ۴۶ درصد آن‌ها به خاطر خلاقیت در طراحی و زیبایی سراغ این لوازم می‌روند. ۴۲ درصد دوام بیشتر کالا، ۴۲ درصد اطمینان از قطعات به کار رفته در کالا و ۱۷ درصد پایین بودن انرژی مصرفی کالا را اولویت خود می‌دانند.

شماره چهار: ۵۱ درصد خریداران بازار، لوازم خانگی ایرانی را قابل اعتماد نمی‌دانند. ۳۶ درصد از آن‌ها می‌گویند کالا‌های داخلی کیفیت ندارند و به عقیده ۳۲ درصد آن‌ها قیمت این لوازم نامناسب است. رفتار غلط فروشنده‌ها هم نقشی ۲۸ درصدی در انصراف مردم از خرید کالای ایرانی عنوان می‌شود. خدمات پس از فروش ضعیف با ۲۶ درصد و تجربه بد قبلی ۱۹ درصد از دلایل نه گفتن به خرید کالای ایرانی را تشکیل می‌دهد.

شماره پنج: ۵۹ درصد از مردم کیفیت کالا، ۵۵ درصد برند کالا، ۴۰ درصد زیبایی‌های ظاهری، ۳۰ درصد چشم و هم چشمی، ۱۳ درصد تبلیغات جهانی و ۱۱ درصد حمایت از تولید داخلی را به عنوان اولویت‌های فرهنگ خریدشان در نظر می‌گیرند.

شماره شش: ۶۵ درصد فروشندگان لوازم خانگی، تقاضای بیشتر مشتریان، ۴۱ درصد کیفیت بهتر، ۳۸ درصد آسان‌تر فروش رفتن کالا، ۱۸.۵ درصد سود بیشتر و ۹ درصد عقب نماندن از رقابت با سایر فروشندگان را به عنوان دلیلی برای خرید و فروش کالا‌های خارجی عنوان می‌کنند.

شماره هفت: ۳۴ درصد از فروشندگان لوازم خانگی معتقد هستند در صورت ادامه افزایش قیمت کالا‌های خارجی، خریداران عکس‌العملی نشان نخواهند داد و مانند سابق خرید خود را انجام می‌دهند. ۳۳ درصد اعتقاد دارند خریداران خرید خود را به تاخیر می‌اندازند و ۱۸ درصد براین باورند که در این صورت مشتریان کالای داخلی را جایگزین کالای خارجی می‌کنند و ۱۳ درصد نیز اعتقاد داشتند از خرید کالای مورد نظر خود منصرف خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟