فروشگاه آنلاین آمازون
آموزش

آموزش و راهنمای خرید از سایت آمازون

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروشگاه های آنلاین و اینترنتی با سرعت برق آسایی در حال رشد هستند و امکان ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فروشگاه های آنلاین و اینترنتی با سرعت برق آسایی در حال رشد هستند و امکان خرید تمامی کالاها نظیر لوازم خانگی و الکترونیکی، کتاب، پوشاک و حتی موادغذایی برای مردم سراسر جهان فراهم شده است. افراد می توانند تنها با گوشی ویا لپ تاپ های خود کالای مورد نظر را سفارش داده و در مدت زمان کمتر از چندساعت و یا چند روز بسته سفارشی خود را درب منزل تحویل بگیرند. آمازون  یکی از بزرگترین شرکت های خرده فروشی آنلاین است که در سراسر جهان شعبه داشته و مجموعه ی گسترده ای از کالاها را پوشش می دهد اما متاسفانه به دلیل وجود تحریم ها علیه کشورمان، این فروشگاه اینترنتی در ایران نمایندگی ندارد وبه همین منظور، مطلبی با عنوان آموزش و راهنمای خرید از آمازون فراهم شده است.

 

نگاهی کوتاه به تاریخچه سایت آمازون

پیش از آنکه ادامه‌ی مقاله آموزش و راهنمای خرید از آمازون را بخوانید، پیشنهاد می کنیم کمی از تاریخچه سایت آمازون هم بدانید. تاریخچه ای که پر از فراز و نشیب های باورنکردنی است. آمازون  در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس و کارخود را با فروش کتاب رسما در سال 1995 آغاز کرد. نخستین محصولی که از طریق این فروشگاه آنلاین فروخته شد، کتاب “Fluid Concepts and Creative Analogies” بود که شاید در آن زمان، تصور این که آمازون از فروش کتاب به متنوع ترین سایت سفارش آنلاین کالا تبدیل شود، کمی دور انتظار بود.

آموزش خرید از سایت آمازون

فروشگاه های آنلاین زیادی امروزه فعالیت می کنند اما مزایای زیادی نظیر عرضه کالا اورجینال و قیمت مناسب، تخفیفات زیاد و تحویل فوری کالا منجر شده تا آمازون فاصله زیادی از رقبای خود بگیرد وبه عنوان یکی از بهترین فروشگاه های آنلاین در سراسر جهان شناخته شود.  مطمئنا در پشت پرده هر شرکت موفقی رازهای زیادی نهفته که بسیاری از افراد از آن ها بی خبرند اما جالب است بدانید که آمازون در حال توسعه یک سیستم تحویل فوری کالا بوده که بسته های سفارشی در مدت زمان 30 دقیقه به کمک پهپادهای کوچک ارسال خواهد شد.

آموزش خرید از آمازون

به علاوه،  563 هزار نیرو در نمایندگی های آن مشغول به کار هستند که حتی از مجموع کارکنان علی بابا، گوگل و فیس بوک بیش تر است.

رازهای زیادی در پشت پرده شرکت موفق آمازون وجود دارد که در این بخش به ذکر این نکات بسنده کرده و قصد داریم تا ارائه مطلبی با عنوان آموزش و راهنمای خرید از آمازون بیشتر به نحوه خرید از آن در ایران وسایر کشورها بپردازیم.

 

چرا آمازون در ایران نمایندگی ندارد؟

آموزش خرید ایرانی های از آمازون

همان طور که گفته شد، آمازون به دلیل وجود تحریم های بانکی در ایران  نمایندگی ندارد و در واقع افرادی که در ایران سکونت دارند، به شبکه پرداخت آنلاین آمازون دسترسی نخواهند داشت.

آمازون برای پرداخت هزینه کالا توسط مشتریان از انواع کارت های ارزی استفاده می کند که متاسفانه مشتریان مقیم ایران نمی توانند این کارت های ارزی را خریداری کنند.

 

نحوه خرید از آمازون چگونه است؟

برای خرید از آمازون به یک  آدرس پستی غیر از ایران و کارت اعتباری بین‌المللی نیاز دارید که دوستان وآشنایان برخی از افراد در خارج از کشور زندگی می کنند و می توانند از طریق آن ها کالای مورد نظر خود را خریداری کرده و سپس از دوستان خود تحویل بگیرند.

دومین روش که در مطلب آموزش و راهنمای خرید از آمازون برای شما تهیه شده، مراجعه به سایت های واسطه است که ابتدا باید لینک کالا در آمازون را برای این سایت ها ارسال کرده و سپس کالای مورد نظر را پس از انجام کلیه امور از جمله ارسال به آدرس در امریکا، ارسال به ایران، تشریفات گمرک و … درب منزل به دست شما می رسد. برای خرید از این سایت های واسطه دیگر نیاز به استفاده از کارت های ارزی نداشته و کارت بانکی خود به راحتی می توانید .

تنها مدت زمان دریافت کالا به دلیل روند گمرک و ارسال از آمریکا به ایران طول کشیده و بعد از چند هفته کالا به دست شما می رسد.

برای خرید از آمازون توسط  سایت های واسطه علاوه بر قیمت کالا در آمازون هزینه ای بابت گارانتی نیز دریافت می شود. تصاویر ذیل مراحل خرید از آمازون را به کمک یک سایت واسطه‌ای را نشان می دهد.

آموزش خرید ایران از آمازون

آموزش خرید از آمازون

آموزش خرید از آمازون

 

خرید از آمازون ترکیه

آموزش خرید از آمازون برای ایران

اگر به دنبال آموزش و راهنمای خرید از آمازون هستید باید بدانید که آمازون در سال گذشته فعالیت خود را  با عرضه ۱۵ گروه کالایی در ترکیه رسما آغاز  کرد. کابران اهل کشور ترکیه پیش از این می توانستند از آمازون خریداری کنند اما به درگاه سایت آمازون آلمان هدایت می شدند. با توجه به نزدیکی ترکیه به ایران یکی از روش ها می تواند خرید از آمازون ترکیه باشد.

 

چرا باید ازآمازون خرید کنیم؟

دفتر مرکزی آمازون

با توجه به تحریم های علیه کشورمان، برخی از کالاها در ایران وجود ندارد و یا قیمت آن ها با نرخ جهانی تفاوت زیادی دارد که به همین دلیل خرید آن ها در فروشگاه های معتبر خارجی نظیر آمازون توصیه می شود.

علاوه براین، برخی از دارو ها ویا مکمل های غذایی به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران به کشورمان صادر نمی شود و به همین دلیل می توان این کالاهای را از طریق سایت های واسطه خریداری کرد.

 

سایت های واسطه خرید از آمازون معتبر هستند؟

علاوه بر توجه به خرید از آمازون، باید معتبر بودن روش های خرید را بررسی کرد. برخی از سایت ها دارای نماد الکترونیک بوده ومجوز وزرات صنعت را نیز دریافت کرده اند اما رعایت چند نکته به شما کمک می کند تا خریدی مطمئن داشته و با خیال آسوده خرید کنید.

همان طور که گفته شد، کالاهای خریداری شده روند طولانی را برای تحویل طی می کند و باید به تاریخ انقضا برخی از کالاها نظیر مکمل های غذایی توجه داشته باشید زیرا احتمال ارسال کالا ممکن است ماه ها طول بکشد.

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه داشته باشید، دریافت فاکتور آمازون و تطبیق قیمت آن با قیمت کالا در آمازون است زیرا در این صورت از اورجینال و اصل بودن کالای خود اطمینان حاصل می کنید.

 

مشکلات خرید از آمازون چیست؟

آموزش خرید از آمازون

آمازون به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگترین فروشگاه های آنلاین در جهان شناخته می شود اما به دلیل تحریم های موجود نمی توان به صورت مستقیم از آمازون خرید کرد وهمان طور که گفته شد، روش هایی مانند خرید از طریق سایت های واسطه راه حل این مساله است اما علیرغم دور زدن تحریم ها، مشکلاتی بر سر راه این روش ها نیز وجود دارد که از جمله می توان به طولانی بودن زمان تحویل کالا و یا احتمال ارسال کالای تقلبی اشاره کرد.

آسیب دیدن کالا نیز در هنگام ارسال از جمله مشکلاتی است که امکان رخ دادن آن وجود دارد و به دلیل بسته بندی نادرست اتفاق می افتد.

علاوه براین، خرید از آمازون می توانند هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته باشد و توصیه می شود، اگر کالایی در ایران موجود است حتما از فروشگاه های ایرانی خرید کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟