رشد تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

افزایش تولید لوازم خانگی در نیمه نخست امسال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس آمار منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید لوازم خانگی طی ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس آمار منتشر شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید لوازم خانگی طی نیمه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد کرده و افزایش تولید لوازم خانگی بیشتر در بخش لباسشویی و یخچال فریزر صورت گرفته است.

عباس هاشمی، مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در این خصوص اعلام کرد: افزایش تولید لوازم خانگی طی هفت ماه نخست سال جاری علیرغم وجود تحریم‌های بین‌المللی، مشکلات ارزی، کمبودنقدینگی واحدها و کاهش نسبی قدرت خرید مردم، از برنامه پیش‌بینی شده برای آن جلوتر است.

براساس این گزارش منتشر شده از سوی وزارت صمت، تولید یخچال فریزر و لباسشویی در نیمه نخست سال جاری به ترتیب افزایش 13.6 و 13.4 درصدی را تجربه کرده اند و رقم تولید آن ها برابر با 595 هزار و 500 و 291 هزار و 400 دستگاه شده است.

علاوه براین، تولید کولر آبی نیز طی این مدت در مقایسه به 6 ماه اول سال 97 رشد 2.1 درصدی داشته و از 552 هزار و 500 دستگاه به 564 هزار و 200 دستگاه رسیده است.

تولید تلویزیون علیرغم افزایش تولید لوازم خانگی در بخش های دیگر مانند یخچال فریزر به نسبت نیمه نخست سال گذشته افت 9 درصدی داشته و 350 هزار و 100 به 318 هزار و 500 دستگاه تلویزیون رسیده است.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص خروج شرکت های کره ای، ال جی و سامسونگ و سهم بالای آن ها در بازار لوازم خانگی ایران عنوان کرد: این رویداد برخلاف میل باطنی شرکت‌های ال جی وسامسونگ بوده وبه دلیل فشار آمریکایی‌ها انجام شده است.

وی در ادامه گفت: مدیران شرکت‌هایی که پیش از این محصولات سامسونگ و ال جی را در کشور تولید می‌کردند پس از این موضوع به دنبال تامین‌کنندگان چینی قطعات و تجهیزات با حداکثر کیفیت رفتند و نشان های ایرانی، سام و جی پلاس جایگزین این برندهای کره ای شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟