اخبار لوازم خانگی

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده ؟ کدام گزینه برای خرید مناسب است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،در طول سال های گذشته صنعت تلویزیون بسیار پیشرفت کرده و شاهد روی کارآمد نسل ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،در طول سال های گذشته صنعت تلویزیون بسیار پیشرفت کرده و شاهد روی کارآمد نسل جدیدی از تلویزیون ها هستیم که نه تنها هوشمند هستند بلکه برخی از آنها فرم طراحی متفاوتی نسبت به برخی دیگر دارند. در این مقاله قصد داریم شمارا با دو سبک متفاوت تلویزیون های بازار آشنا کنیم. تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده ، کدام یک برای خرید مناسب تر است؟ این مقاله به نوعی می تواند راهنمای خرید تلویزیون برای شما باشد پس پیشنهاد می کنیم حتما تا انتهای مقاله را بخوانید.

امروز تلویزیون های هوشمند یا تخت هستند یا منحنی. اگرچه مدل های منحنی قیمت بالاتری دارند و گزینه های بهتری هستند اما نسخه های تخت نیز از طرفداران خاص خود بهره می برند. مدل های منحنی زاویه دید بهتری در اختیار مخاطب خود می گذارند که این مورد در مدل تخت قابل مشاهده نیست و باید این موضوع را یک مسئله محسوب کرد.

بسیاری این پرسش برای آنها به وجود می آید که بهتر است تلویزیون هوشمند تخت خریداری کنند یا مدل منحنی را انتخاب نمایند. اختلاف میان یک تلویزیون هوشمند تخت و منحنی به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی توان به موارد محدودی اشاره کرد.

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده

برخی افراد به دلیل هزینه بالاتر نسخه منحنی سعی در تهیه نسخه تخت دارند. برخی دیگر نیز نسخه تخت را گزینه بهتری در تماشا محتوا می دانند. پاسخ به این سوال جواب های مختلفی را در پی دارد اما ما قصد داریم در این مطلب پاسخ دقیقی به پرسش تلویزیون تخت بهتر است یا خمیده بدهیم. تلویزیون بخشی از اوقات فراغت افراد را در برمی گیرند و بسیاری برای آن که گذران وقت داشته باشند، سعی می کنند در مقابل تلویزیون نشسته و به تماشا محتوایی از قبیل فیلم و سریال بپردازند.

در این بین با گذشت زمان هنگامی که چند سال قبل به خرید تلویزیون پرداختید، ممکن است بخواهید تغییر مدلی داشته باشید. از این رو پرسشی به وجود می آید که از میان دو مدل تخت و منحنی کدامیک را باید خریداری کرد که مناسب است.

در این زمینه بسیاری از افراد چنین پرسشی داشته و ممکن است نتوانند پاسخ موردنظر را بدست آورند. در بررسی های صورت گرفته برخی کارشناسان تلویزیون تخت را بهتر از منحنی می دادند اما سایر افراد تلویزیون منحنی را برتر می دانند. هر یک برای خود پاسخ مشخصی داشته و دلیل معینی دارند.

یکی از مهمترین تفاوت میان یک تلویزیون تخت و منحنی، طراحی ظاهری آن است. به شکلی که از ظاهر بیرونی این تلویزیون ها می توان تشخیص داد که با چه مدلی رو به رو هستید. به طور عمده تلویزیون منحنی طراحی شیک داشته و ضخامت کمتری نسبت به مدل تخت دارند. همچنین توانستند نظر مخاطبان بیشتری را جلب کنند. در سوی دیگر تلویزیون تخت ضخامت بیشتر داشته و ممکن است در بحث طراحی چندان چنگی به دل نزند.

متاسفانه این نوع تلویزیون یعنی مدل منحنی با انحنایی که دارند، فضای بیشتری هم اشغال می کنند. فضایی که باید به صورت تقریبی بزرگ باشد و نمی توان در یک محیط کوچک این نوع تلویزیون را جای داد. در زمینه چسباندن تلویزیون نیز این نوع مدل ها مناسب نیستند و بیشتر باید به سراغ تلویزیون های تخت رفت که در زمینه محیطی نیز بهتر می توان آنها را جای داد. تلویزیون های قدیمی منحنی چندان توانایی چسباندن به دیوار نداشتند و مدل های امروزی هم نیز همان گونه هستند.

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده

بسیاری از ما بخشی از اوقات فراغت خود را به تماشای فیلم و بازی کردن اختصاص می دهیم. اگر تلویزیونتان قدیمی است بهتر است به فکر خرید تلویزیونی جدید باشید که امکانات بهتری داشته باشد. اما برای خرید تلویزیون جدید باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید و همچنین اطلاعات کاملی در مورد امکانات، فناوری ها و قیمت انواع تلویزیون ها داشته باشید تا بتوانید تلویزیونی متناسب با نیازهای خود بخرید. یکی از ویژگی های مهمی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید خمیده یا منحنی بودن آن است. در این مطلب قصد داریم در مورد این ویژگی در تلویزیون ها صحبت کنیم پس اگر قصد خرید تلویزیون جدید را دارید با ما همراه باشید.

در حال حاضر تلویزیون های خمیده توانسته اند بخش قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص دهند اما آیا واقعا این تلویزیون ها آنطور که تولید کننده ها ادعا می کنند نسبت به تلویزیون های تخت برتری دارند یا خیر! اگر بخواهیم یک تلویزیون جدید بخریم کدام یک را انتخاب کنیم خمیده یا تخت؟ در ادامه به بررسی برخی ویژگی ها در هر دو نوع تخت و خمیده می پردازیم.

ویژگی ظاهری

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده

ظاهر تلویزیون اولین چیزی است که در هنگام انتخاب تلویزیون در نظر گرفته می شود. شما به دنبال تلویزیونی می روید که از نظر ظاهری توجه شما را جلب کرده باشد سپس بقیه ی ویژگی های آن را از فروشنده جویا خواهید شد. تلویزیون های خمیده به دلیل پنل باریک تر بسیار زیبا و شکیل هستند اما انحنای آن ها باعث می شود فضای بیشتری اشغال کنند. این تلویزیون ها قابلیت اتصال به دیوار را ندارند اما تلویزیون های تخت این قابلیت را دارند پس اگر قصد دارید تلویزیون خود را به دیوار متصل کنید طبیعتا باید نوع تخت را انتخاب کنید. در مدل های جدید تلویزیون های منحنی قابلیت اتصال به دیوار وجود دارد اما ظاهری دلچسب نخواهد داشت.

 

تجربه ی فراگیر

بنابر ادعای تولید کنندگان تلویزیون های خمیده قادر به ارائه ی تصویر گسترده تری نسبت به تلویزیون های تخت هستند. این ادعا درست است اما این اختلاف بسیار ناچیز می باشد.

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده

تولید کنندگان همچنین با اصطلاحاتی نظیر غوطه ور شدن در تصویر و تجربه ای فراگیر از تلویزیون های خمیده یاد می کنند. تبلیغات زیادی در این زمینه می شود و تصور عمومی بر این است که تلویزیون های خمیده در این زمینه عملکردی بسیار بهتر از انواع تخت دارند اما باید بگوییم که این تصور چندان هم درست نیست. به عنوان مثال اگر یک تلویزیون 54 اینچ خمیده را به صورت تخت دربیاورید طبیعتا صفحه نمایش آن از یک تلویزیون تخت 54 اینچی بزرگتر خواهد بود. این اختلاف منجر به نمایش تصویر گسترده تر توسط تلویزیون خمیده نسبت به تلویزیون تخت خواهد شد البته در فاصله ای برابر اما برخی بر این باورند که این اختلاف بسیار ناچیز می باشد تا حدی که متوجه آن نخواهید شد.

 

زاویه دید

تلویزیون تخت یا تلویزیون خمیده

یکی از معایب تلویزیون های خمیده کم شدن زاویه دید ایده آل به دلیل منحنی بودن صفحه نمایش است. بنابراین در زمان تماشای فیلم در یک تلویزیون خمیده اگر در زاویه ای غیر مستقیم قرار داشته باشید تصویری نامناسب و دچار اعوجاج خواهید دید. اما در همین زاویه دید در هنگام تماشای تلویزیون تخت هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت. ایده ی تلویزیون های خمیده از صفحه ی منحنی سینماها گرفته شده. در واقع تاثیری که خمیده شدن تصویر در بهبود تجربه ی تماشاگر دارد فقط در ابعاد چندمتری از پرده ی سینما مناسب است. به دلیل قطر بزرگ پرده ی نمایش سینما تمامی تماشاگران در زاویه دید ایده آل قرار خواهند داشت. اما در مورد تلویزیون ها اینگونه نیست. زاویه دید بزرگترین تلویزیون ها از 35 درجه نسبت به مرکز بیشتر نمی شود. بنابراین اگر قصد خرید یک تلویزیون خمیده را دارید انتخاب سایز بزرگتر منطقی تر و معقول تر است.

 

سخن آخر

با توجه به مواردی که ذکر شد تلویزیون های خمیده ارزش مبلغ بیشتری که باید پرداخت کنید را ندارند. برخی تصور می کنند تلویزیون های خمیده کیفیت تصویر فوق العاده ای دارند اما منحنی بودن صفحه نمایش هیچ ارتباطی به کیفیت بالای تصویر ندارد. تلویزیون های خمیده در هر برندی جزو رده بالارترین تولیدات آن برند می باشند که تجهیزات و امکانات فراوانی نیز دارند البته قیمت بالاتری هم نسبت به انواع معمولی دارند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟