اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند
آموزش

آموزش اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند توسط Wi-Fi

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فراگیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند باعث شده تا هربار اتصالات و ارتباطات ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فراگیر شدن استفاده از تلفن های هوشمند باعث شده تا هربار اتصالات و ارتباطات این وسیله با دیگر وسایل خانه وسعت بیشتری پیدا کند. رایج ترین و البته محبوب ترین نوع ارتباط، اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند است. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد تا با اتصال موبایل خود به تلویزیون از تماشای برنامه های چندرسانه ای لذت ببرید.

شاید برایتان پیش آمده باشد که تماشای محتواهای چندرسانه ای در صفحات کوچک گوشی‌های مان  بسیار آزردهنده باشد و لذتی بابت تماشای برنامه را نبریم.

به همین خاطر اکثریت افراد رو به اتصال گوشی های خود به تلویزیون هایشان آوردن. صفحه نمایشی بزرگ که چنان لذتی را به ارمغان می آورد که فراموش نشدنی است.

با چند روش ساده به شما آموزش خواهیم داد تا براحتی این کار را انجام دهید و از اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند خود لذت ببرید.

این کار توسط اتصال تلویزیون  با  Wi-Fi  به موبایل شما صورت می گیرد حتی اگر کابل مخصوص اتصال نداشته باشید.

برای اتصال تلویزیون هوشمند خود توسط Wi-Fi به گوشی موبایل چه باید کرد؟

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

  1. اتصال گوشی به تلویزیون با به کارگیری کابل HDMI
  2. گفتنی است که ساده ترین راه اتصال برای تماشای برنامه های چندرسانه ای گوشیمان توسط تلویزیون کابل HDMI است. حال ممکن است دستگاه تلفن شما قابلیت پشتیبانی از این کابل را نداشته باشد در این صورت است که از Wi-Fi استفاده خواهید کرد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با این روش های ساده بیشتر آشنا کنیم.

 

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون با HDMI

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

کابل HDMI از روش های ساده و آسانی است که به بهترین شکل  اتصال گوشی به تلویزیون را ممکن می سازد. توانایی انتقال حجم زیادی از اطلاعات توسط کابل HDMI از جمله نقاط مثبت این نوع اتصال است که میتوان آنرا روشی آسان مدنظر گرفت.  لوله ای عریض است که  توانایی  انتقال حجم بسیاری از  اطلاعات دیجیتال بین دو منبع را دارا است. امروزه کابل های HDMI  تا 10GBPS  پهنای باند را پشتیبانی می کنند. در صورت مجهز نبودن گوشی همراهتان به سیستم HDMI  میتوانید با استفاده از دو تبدیل برای گوشی و تلویزیون تان این اتصال را برقرار کنید .  اتصال فوق نیز برای گوشی هایی است که با پلتفرم ios کار می کنند.

برای مثال “AirPort Express portable hotspot” برای به اشتراک گذاشتن موزیک و ویدئو  توسط تکنولوژی  Wi-Fi است.  این اتصال در گوشی های اندروید نیز توسط Share مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تلویزیون تان به سیستم Wi-Fi متصل نمی شود یا گوشی همراهتان تکنولوژی اتصال به کابل   HDMI  را ندارد  در آن صورت می توان از گجت یا ابزار های هوشمند به pc و اتصال کامپیوتر به تلویزیون استفاده کرد.

 

 

 چه  نکاتی را به هنگام اتصال تلویزیون به موبایل توسط  سیستم Wi-Fi اید رعایت کرد؟

گوشی های موبایلی که مجهز به اندروید 4 هستند میتوانند از تکنولوژی Wi-Fi جهت اتصال به تلویزیون استفاده کنند. در این صورت لازم است نرم افزار کروم کست را دانلود  و نصب کنید.  حتما  این نکته رو مدنظر قرار دهید که هنگام اتصال گوشی به  Wi-Fi دستگاهتان به کروم کست متصل باشد. همین طور توجه  داشته باشید که دستگاهتان به شبکه وای فایی متصل باشد که کروم کست وصل است.

 مرحله بعد باز کردن نرم افزار  انتخاب گزینه Cast Screen/Audio است.

 

استفاده  از سیستم  DLNAجهت اتصال موبایل و تلویزیون

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

میتوان گوشی های ی از جمله SAMSUNG GALAXY S6 , S6 EDGE و …  را در لیست موبایلهایی قرار داد  دارای گواهی DLNA هستند. قابلیت این موبایل های هوشمند به هنگامی که هر دو دستگاه به یک روتر اینترنت وصل باشند،  می توانند XBOX ONE  را به پروژکتور، ست تاپ باکس و تلویزیون دارای DLNA  متصل نمایند.  

در صورت مجهز نبودن تلویزیون شما  به تکنولوژی DLNA ، می توان از دانگل DLNA جهت ارسال تصویر  بی سیم به تلویزیون استفاده نمود. یا اینکه به قسمت تنظیمات گوشی موبایل تان رفته و گزینه NFC  AND SHARING را پیدا کنید . آن گاه  SCREEN  MIRRORING را انتخاب کنید. مرحله بعدی پیدا کردن دستگاههایی  است که به آن متصل هستند.  بعد از چند ثانیه پیامی بر روی دستگاه مقصد به نمایش گذاشته می شود که با پذیرش این پیام می توان به تماشی محتوای چند زانه ای نشست.

 

چگونگی اتصال موبایل به تلویزیون با WIFI

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

تلویزیون های هوشمند امروزی  که  به تکنولوژی های  فراوانی متصل هستند  که لذت دوچندانی را برای کاربران فراهم می کنند.  از جمله امکاناتی که این تلویزیون ها دارند اتصال موبایل به تلویزیون است قابلتی که توسط آن می توان برنامه ها و محتواهای نمایشی خود را به زیبایی و با لذت تماشا کرد. ازجمله اتصال های این تلویزیون ها نیاز نداشتن به کابل است که توسط سیستم WIFI این اتصالات صورت می گیرد.  گفتنی است که اتصال موبایل به تلویزیون با WIFI در گوشی های هوشمند  اندروید و IOS  نیاز به مراحل خاص و انتخاب گزینه هایی دارد. در ادامه با ما همرا باشید .

 

گوشی IOS  به تلویزیون چگونه توسط  Wi-Fi متصل می گردد؟

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

 باید حتما تلویزیون شما هوشمند باشد تا به توان از این قابلیت استفاده کرد. در گوشی های که دارای  پلتفرم IOS   هستند میتوانید با انتخاب گزینه   AIRPORT EXPRESS PORTABLA HOTSPOTبه تلویزیون وصل گردید.

 

 موبایل های اندرویدی را چگونه به تلویزیون متصل کنیم؟

اتصال موبایل به تلویزیون هوشمند

صاحبان گوشی های اندرویدی با استفاده از برنامه  ALLSHARE  به تلویزیون وصل می شوند و کلیه فایل های ذخیره شده در گوشی را بر نمایشگرهای بزرگی هم چون  تلویزیون مشاهده کنند. با این کار شما می توانید بازی های مورد علاقه تان را نیز  در نمایشگرهای بزرگ تر  بازی کنید.

نحوه اتصال موبایل به تلویزیون از طریق Wi-Fi Direct

میخواهیم در مورد Wifi direct   صحبت کنیم. تکنولوژی که به مانند بلوتوث عمل می کند و در بسیاری از تلویزیون های  هوشمند امروزی دیده می شود. به این شکا که تنها کافی است این سیستم را روی گوشی روشن کنید تا به طور مستقیم به تلویزیون وصل شوید و کلیه فایل های گوشی را به تلویزیون ارسال کنید.

اتصالی لذت بخش که شما را با تماشای فایل ها و محتواهای گوشیتان همراه می کند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟