انواع تلویزیون سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

با سری تلویزیون‌های سامسونگ آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سال ۲۰۰۶ سامسونگ با عرضه تلویزیون‌های ۳۲ اینچی R7 و فروش ۳ میلیون دستگاه از آن ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سال ۲۰۰۶ سامسونگ با عرضه تلویزیون‌های ۳۲ اینچی R7 و فروش ۳ میلیون دستگاه از آن توانست رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را بدست بیاورد. از آن زمان تاکنون شرکت سامسونگ با تکیه بر میراث سه دهه تولید تلویزیون و عرضه مدل‌های پیشرفته توانسته پیشگامی خود را در این بازار حفظ کند. در این بخش قصد داریم تا به معرفی سری تلویزیون های سامسونگ بپردازیم.

در سال ۲۰۱۷ سامسونگ برای اولین بار سری تلویزیون‌های مجهز به فناوری کوانتوم دات خود را با نام QLED روانه بازار کرد. تا پیش از آن تلویزیون‌های این شرکت شامل سه سری تلویزیون‌های Full HD/HD، UHD و Premium UHD می‌شد و ورود QLEDها سری‌های چهارگانه سامسونگ را تکمیل کرد. در ادامه مروری داشته‌ایم بر سری‌های چهارگانه تلویزیون‌های سامسونگ.

راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

سری Full HD/HD

تلویزیون‌های Full HD/HD سامسونگ شامل مدل‌های هوشمند و معمولی می‌شود که سری ۵ و ۶ تلویزیون‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد. این سری از تلویزیون‌ها در عین ارائه کیفیت تصویر مناسب و قابلیت‌های کاربردی جزو مدل‌های مقرون‌به‌صرفه بازار هم به شمار می‌رود.

یکی از این قابلیت‌ها، «نمایش فوق واضح» یا Ultra Clean View است که با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته، کیفیت تصاویر دریافتی را ارتقا می‌دهد. این قابلیت با ارتقا کیفیت تصویر دریافتی باعث می‌شود تا تمامی تصاویر را با کیفیتی عالی مشاهده کنید.

نمایش رنگ‌ها به شکلی طبیعی و واقعی دیگر ویژگی برجسته تلویزیون‌های Full HD سامسونگ است. سری ۶ تلویزیون‌های سامسونگ از قابلیت «نمایش رنگ کریستالی» بهره می‌برد که با افزایش کیفیت رنگ تصاویر باعث می‌شود تا بینندگان کوچکترین جزئیات تصویر را در چشم‌نوازترین حالت ممکن تماشا کنند.

در مدل‌های هوشمند تلویزیون‌های Full HD سری ۶ سامسونگ می‌توانید به کمک رابط کاربری اسمارت هاب به دریایی از محتواهای جذاب و تماشایی در اینترنت دسترسی پیدا کنید و آنها را در صفحه نمایش بزرگ و جذاب تلویزیون تماشا کنید.

سری تلویزیون های سامسونگ

سری UHD

تلویزیون‌های سری اولترا اچ‌دی یا همان 4K سامسونگ مجموعه‌ای خاص به شمار می‌رود که با وجود تجهیز به قابلیت‌های پیشرفته و داشتن فناوری‌های جدید اما با هزینه‌ای پایین‌تر از سری‌های PUHD و QLED در دسترس خریداران قرار گرفته است. مدل‌های جدید این سری از تلویزیون‌ها با نام NU عرضه شده است و جایگزین سری MU شده است. تلویزیون‌های UHD نسبت به Full HDها تصاویر را با چهار برابر وضوح و شفافیت بیشتر به نمایش می‌گذارد.

سری NU از تلویزیون‌های UHD سامسونگ به شکلی طراحی شده است که این دستگاه‌ها را برای جاگذاری در هر دکوراسیونی زیبا و شیک کرده است، ضخامت چند میلی‌متری و حاشیه نازک آن موجب شده تا در هنگام تماشای تلویزیون با یک نمایشگر تقریبا بدون حاشیه مواجه شوید و فضای گسترده‌تری برای نمایش تصاویر وجود داشته باشد. سری NU تلویزیون‌های سامسونگ از قابلیت HDR بهره می‌برد. قابلیت HDR یا همان دامنه دینامیکی بالا (high dynamic range)، استاندارد جدید ضبط و پخش فیلم‌هاست که از کنتراست بسیار بالایی در نمایش نقاط روشن و تاریک فیلم‌ها برخوردار است. ضمن اینکه میزان روشنایی و درخشندگی تصاویر و همچنین تعداد رنگ‌های نمایش داده شده چند برابر بیشتر از استانداردهای فعلی است. از این فناوری به عنوان آینده دنیای تصویر و سرگرمی یاد می‌شود.

 

سری Premium UHD

سری پرمیوم UHD سامسونگ همچون تلویزیون های اولترا اچ‌دی از صفحه نمایشی با رزولوشن 4K بهره می‌برد اما نقطه تمایز این سری از تلویزیون‌ها به فناوری HDR  و بیشینه روشنایی بالای این مدل‌ها برمی‌گردد. جایی که تلویزیون‌های پرمیوم UHD با تجهیز به فناوری HDR 1000 قادرند کوچکترین جزئیات تصاویر را در تاریک‌ترین و روشن‌ترین بخش‌ها نمایان کنند.

فناوری HDR 1000 روشنایی تصویر در تلویزیون‏های پرمیوم UHD را تا حد 1000 نیت برابر با 1000 شمع روشن، بالا می‏برد و البته در عین حال کیفیت رنگ تصویر را بدون کوچکترین تغییری حفظ می‏کند. به این ترتیب شما می‏توانید حتی کوچکترین جزییات تصویر را هم مشاهده کنید. تلفیق دو فناوری UHD 4K و HDR 1000 کیفیت تصویر را تا حدی بالا می‏برد که شما در زمان تماشای فیلم یا برنامه تلویزیونی موردعلاقه‎تان احساس می‏کنید بر سر صحنه فیلمبرداری هستید و تصاویر واقعی را می‎بینید.

مدل NU8900 از تلویزیون‌های پرمیوم UHD سامسونگ با داشتن پنل ۲۴۰ هرتزی گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان بازی‎های کنسولی و دیجیتالی به شمار می‌رود. در این تلویزیون‌ می‌توانید تمامی بازی‌های سرعتی و پرهیجان را با شفافیت و بدون کوچکترین اختلالی تجربه کنید.

در این سری از تلویزیون‌ها همه دستگاه‎های جانبی به One Connect سامسونگ وصل شده و تنها با یک کابل اطلاعات به تلویزیون منتقل می‌شود تا دیگر خبری از کابل‌های متعدد و در هم‌تنیده اطراف میز تلویزیون نباشد. سری پرمیوم UHD از تلویزیون‌های سامسونگ همچون مدل‌های پرچمدار QLED از طراحی ۳۶۰ درجه برخوردار هستند. در طراحی موسوم به 360 درجه همه پیچ‏ها و ورودی‏های پشت تلویزیون پنهان شده و یک صفحه یکدست و زیبا در قسمت پشتی دیده می‏شود. به این ترتیب تلویزیون شما از هر زاویه کاملا زیبا بوده و می‏توانید آن را در هر جایی از خانه قرار دهید.

 

سری QLED

QLEDها جدیدترین نسل تلویزیون‌های سامسونگ را تشکیل می‌دهد. این سری از تلویزیون‌ها با تجهیز به قابلیت‌های منحصربه‌فردی همچون فناوری کوانتوم دات، HDR 1500، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، حجم رنگ ۱۰۰ درصدی، کابل اپتیکال ۱.۸ میلی‌متری، نصب دیواری زیبا و راحت، طراحی ۳۶۰ درجه و ریموت کنترل هوشمند بخش عظیمی از مشکلات معمول کاربران در طراحی تلویزیون و تجربه بصری را برطرف کرده‌ است.

نکته متمایز و مزیت اصلی QLEDها نسبت به سری‌های قبلی به استفاده از فناوری کوانتوم دات برمی‌گردد. در این فناوری جدید از ذرات کوانتوم ‌دات برای تولید رنگ کمک گرفته می‌شود. برخورد نور به کوانتوم‌دات‌ها که ابعاد بسیار ریزی دارند باعث می‌شود تا QLEDها بیش از یک میلیارد رنگ خالص و زنده را نمایش دهند. از سوی دیگر میزان روشنایی در تلویزیون‌های QLED به ۱۵۰۰ نیت در مدل‌ Q77F و Q78C رسیده است. این میزان از روشنایی ۲ برابر بیشتر از نسل قبلی تلویزیون‌های سامسونگ و بیش از ۳ برابر تلویزیون‌های غیرکوانتوم‌داتی است. کوانتوم دات باعت می شود تا با افزایش نور تصویر، کیفیت نمایش رنگ تغیر نکند. استفاده از فناوری کوانتوم‌دات باعث می‌شود این افزایش نور نه موجب کم شدن طول عمر پنل شود و نه شاهد مشکل پیکسل سوختگی در تلویزیون‌های QLED باشیم.

سری QLED سامسونگ به عنوان اولین تلویزیون‌ با حجم رنگ ۱۰۰ درصدی در جهان شناخته می‌شود. در این تلویزیون‌ها تصاویر در هر سطحی از روشنایی پنل با رنگ‌های واقعی و طبیعی دیده می‌شود. تلویزیون‌های QLED سامسونگ در دو مدل تخت و منحنی تولید و عرضه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟