گجت هوشمند خانگی
اخبار لوازم خانگی

بهترین گجت های هوشمند خانگی جهان را می شناسید؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گجت‌ها و دستگاه‌های هوشمند خانگی به شما اجازه می‌دهند که خیلی راحت‌تر از ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گجت‌ها و دستگاه‌های هوشمند خانگی به شما اجازه می‌دهند که خیلی راحت‌تر از قبل به موسیقی گوشی دهید، چراغ‌های منزلتان را روشن کنید، خانه خود را تمیز کنید و خیلی از کار‌های دیگر. اما وظایف این گجت های هوشمند خانگی فقط به راحتی و آسایش ختم نشده و در راستا‌های مختلفی به شما کمک می‌کنند تا زندگی روزانه خود را ادامه دهید. به شما کمک می‌کنند که از انرژی بهترین استفاده را ببرید، از دزدی‌ها جلوگیری می‌کنند و هنگام اتفاقات اورژانسی باخبرتان خواهند کرد‌.

شرکت‌های توسعه دهنده گجت های هوشمند خانگی روزبه‌روز گسترده‌تر شده و برند‌های معروفی از آمازون تا شیائومی گرفته، همگی سهمی در این فناوری داشته‌اند‌. ما تعداد زیادی از دستگاه‌های هوشمند خانگی را شامل دوربین‌های امنیتی، ترموستات‌های هوشمند، جارو‌های پیشرفته و تغییردهنده‌های نور آزمایش کردیم و لیست مورد علاقه خود را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم تا شما نیز قادر باشید با این وسایل مفید و کاربردی آشنا شوید‌.

  1. Amazon Echo نسل سه

آمازون اکو نسل 3

ابعاد: ۳.۹ × ۴.۸ اینچ

بلندگو‌ها: Woofer  ۳ اینچی و tweeter  ۰.۸ اینچی

نکات مثبت: قیمت مناسب، کیفیت صدای عالی، الکسا خیلی یکپارچه‌تر و بهتر از قبل است

نکات منفی: شباهت زیاد به Echo Plus

نسل سوم Amazon Echo یک گجت هوشمند خانگی  است که هیچ شباهتی به تکرار‌های گذشته ندارد و به جای آن چهره جدید‌تر و امروزی‌تر Echo Plus را قرض گرفته است. Echo جدید از تمامی امکانات الکسا به خوبی استفاده کرده و تقریبا هر کاری که از پس این دستیار صوتی بر میاید برای آن تعریف شده است؛ کنترل گجت های هوشمند خانگی، خواندن کتب صوتی، بررسی آب و هوا. و حتی به شما اجازه خواهد داد که توسط دستور‌های صوتی سفارشات آنلاین خود را انجام دهید. همچنین Amazon Echo به عنوان یک بلندگو وظایفش را به نحو احسنت انجام داده و از کیفیت صدای مناسبی برخوردار است. مخصوصا برای این رده قیمت.

 

  1. Arlo Q

گجت خانگی هوشمند

ابعاد: ۴.۵ × ۴.۹ × ۶ اینچ

رزولوشن: 1080p

زاویه دید: ۱۳۰ درجه

پشتیبانی از: Alexa, Google Assistant, SmartThing, IFTTT

حافظه ابری: هفت روز رایگان، برای مدت بیشتر پرداخت ۱۰ دلار ماهانه

نکات مثبت: نصب راحت، کیفیت ویدیوی عالی، برنامه حافظه ابری خوب و انعطاف بالا

نکات منفی: نرم‌افزار گوشی یک کاربره، نصب حالت‌های دستی دشوار است، بخش‌های فعالیت قسمتی از کنترل‌های تشخیص حرکت نیستند.

دوربین عالی Arlo Q به این گجت های هوشمند خانگی اجازه می‌دهد که ویدیو‌ها را با کیفیت عالی 1080p ضبط کند. و در شب و روز از حسگر حرکتی مناسب و سیستم برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیری برخوردار خواهد بود. مهم‌تر از همه، شامل یک هفته فضای ابری رایگان است که می‌تواند برای کاربران بسیاری کاربردی باشد.

 

  1. Ecobee نسل پنجم

گجت هوشمند اکوبی

ابعاد: ۱ × ۴.۳ × ۴.۳ اینچ

پشتیبانی از: Alexa, Google Assistant, HomeKit, SmartThings, IFTTT

نکات مثبت: بلندگو‌های بهتر، پشتیبانی کامل از دستیار صوتی الکسا، سنسور‌های ریموت ارتقا یافته، با اسپاتیفای کار می‌کند

نکات منفی: اندازه بزرگ، لبه‌های گسترده

نسل پنجم ترموستات هوشمند Ecobee همه میراث خوب قدیمی خود را از نسل‌های پیشینش حفظ کرده است. نسل چهارم گجت هوشمند Ecobee از دستیار صوتی الکسا پشتیبانی می‌کرد، روابط کاربری آن لمسی بود و از سنسور‌های ریموت هوشمندی بهره می‌برد که سیستم گرمایش منزل را به خوبی کنترل می‌کردند. حال این ویژگی‌ها همچنان در نسل پنجم این دستگاه هوشمند قرار داشته و با یک بلندگوی بهتر، پخش کردن موسیقی‌ها را خیلی بهتر از گذشته برایتان انجام خواهد داد.  نسل پنجم Ecobee نه‌تنها از الکسا به کلی پشتیبانی می‌کند، بله با نرم‌افزار محبوب اسپاتیفای نیز همخوانی خواهد داشت. به همین روی حال شما قادر هستید با این بلندگو‌های جدید به بخش عظیمی از موسیقی‌ها و آهنگ‌های مختلف دسترسی داشته باشید و از شنیدشنان در منزل خود نهایت لذت را ببرید. همچنین عمر باتری سنسور‌های ریموت نیز افزایش یافته و رنج گسترده‌تری را پوشش خواهند داد.

  1. Philips Hue White A19 Starter Kit

نوع لامپ: A19

بی‌سیم: Zigbee

پشتیابی از: Alexa, Apple Homekit, IFTTT, SmartThings, Google Home, Nest

نکات مثبت: نرم‌افزار عالی و جامع، پشتیابی از تعداد بالای گجت‌های هوشمند خانگی، نور مناسب

نکات منفی: نیازمند Hub  است، رنگ چراغ قابل تنظیم نیست

گجت هوشمند Philios Hue White Starter Kit با دو لامپ و یک هاب به دیگر وسایل هوشمند خانگی شما متصل خواهد شد. اگرچه شما قادر نیستید که نور‌های لامپ‌ها را تغییر دهید، اما میزان روشنایی آن‌ها کاملا قابل تنظیم می‌باشد. لامپ‌های Philips از بیشتر گجت‌های هوشمند پشتیبانی کرده و تقریبا به تمامی دستگاه‌های هوشمند خانگی معروف متصل خواهد شد که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم.

این لامپ هوشمند با یک نرم‌افزار مجزا به بازار ارائه می‌شود که Philips Hue Sync نام داشته و به کاربران اجازه می‌دهد که لامپ‌های پیشرفته خود را با مولتی‌مدیا‌های خود از طریق رایانه‌های شخصیشان همگام سازی کنند. همچنین کاربران می‌توانند طیف رنگی مورد نظر خود را نسبت به سلایقشان برای این گجت و دستگاه هوشمند تعریف کنند.

 

  1. Nest Hello

گجت هوشمند خانگی

ویدیو رزولوشن: ۱۲۰۰ × ۱۶۰۰

زاویه دید: ۱۶۰ درجه

پشتیبانی از: Google Assistant

ابعاد: ۱ × ۱.۷ × ۴.۶

گجت‌های Nest تا به امروز بهترین دوربین‌های زنگ درب را داشته و به عنوان یک گجت هوشمند از میکروفون و بلندگوی باکیفیتی برخوردار هستند. دوربین‌های این دستگاه هوشمند به خوبی چهره مخاطب را تشخیص داده و آن‌ها را به شما معرفی خواهد کرد. همچنین به صورت مکرر ویدیو‌ها را ضبط می‌کند تا هیچ رویداد خاصی را از دست ندهید.

 

  1. WeMo Mini

گجت هوشمند خانگی بلکین ویمو

ابعاد: ۱.۴ × ۲.۴ × ۳.۸

پشتیبانی از: Alexa, Google Assistant, HomeKit, IFTTT

نکات مثبت: دکمه خاموش و روشن فیزیکی، پشتیابی از گجت‌های هوشمند معروف، اندازه جمع و جور

نکات منفی: نبود مانیتور انرژی، از دیگری ورودی‌ها عریض‌تر است

WeMo Mini پلاگین مورد علاقه ماست و به خاطر اندازه آن می‌توانید به ازای هر ورودی از دو گجت جداگانه استفاده ببرید. با اینکه از مانیتور انرژی برخوردار نیست اما از دیگر گجت‌ها و دستگاه‌های هوشمند به خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین برای استفاده نیازی به گوشی خود ندارید و با یک دکمه خاموش و روشن فیزیکی به راحتی قادر هستید گجت هوشمند WeMo Mini را کنترل کنید.

 

  1. Nest Protect

گجت هوشمند نست

ابعاد: ۱.۵ × ۵.۳ × ۵.۳

شناسایی: دود و کربن مونوکسید

پشتیبانی از: Nest, Google Home, Philips Hue, IFTTT, Alexa, Wink, Lutron

نکات مثبت: شناسایی دود و کربن مونوکسید، هشدار‌های مناسب، اتصال به دیگر گجت‌های هوشمند خانگی

نکات منفی: قیمت بالا

Nest Protect در کنار شناسایی دود و کرب مونوکسید به خوبی قادر است وقوع آتش‌سوزی را پیش‌بینی کند. همچنین محل وقوع آتش‌سوزی را برای شما مشخص خواهد کرد تا بتوانید در سریع‌ترین زمان برای خاموش کردن آن اقدام کنید.

 

  1. August Smart Lock Pro

گجت هوشمند خانگی

ابعاد: ۳.۴ × ۲.۵ اینچ

پشتیبانی از: HomeKit, Alexa, Google Assistant, Z-Wave, Nest, IFTTT

نکات مثبت: نصب آسان، پشتیبانی از دستیار صوتی‌های هوشمند معروف، تنظیمات منعطف، امکانات قفل راحت

نکات منفی: نبود آلارم پیش‌فرض، اندازه بزرگ

August Smart Lock Pro با نصب آسانی که دارد یک گجت مناسب برای قفل درب خانه شما خواهد بود. همچنین از دستیار‌های صوتی معروف پشتیانی کرده و با گجت‌های هوشمند دیگر همخوانی مناسبی دارد.

  1. Samsung SmartThings

گجت هوشمند خانگی

ابعاد: ۱.۲ × ۵.۵ × ۵.۵

نکات مثبت: نصب ساده، با دستگاه‌های Zigbee و Z-Wave کار می‌کند

نکات منفی: ارتقا سخت از هاب‌های قدیمی، با Nest همخوانی ندارد

اگر از گجت‌های هوشمند زیادی در منزل خود استفاده می‌برید، به یک کنترل کننده مرکزی احتیاج پیدا می‌کنید. Samsung SmartThings گزینه مناسبی برای اینکار خواهد بود و با سازگاری با ستگاه‌های متعدد دیگر و پشتیبانی از WiFi یک مورد بسیار مناسب برای این کار می‌باشد.

پس اگر به دنبال یک روتر مناسب برای اتصال به گجت‌های هوشمند خانگی خود هستید، SmartThings همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید.

 

  1. Chamberlain MyQ

گجت هوشمند خانگی

پشتیبانی از: Nest, SmartThings, Xfinity Home, Apple Homekit, Google Home, IFTTT

نکات مثبت: نصب فیزیکی راحت، روابط کاربری آسان، پشتیبانی از دستیار‌های متعدد

نکات منفی: دستورالعمل‌های تنظیم پیچیده، با الکسا همکاری نمی‌کند، برای استفاده از Google Assistant به عضویت نیاز دارد

Chamberlain MyQ به شما اجازه می‌دهد که هرجایی درب پارکینگ و گاراژ خود را به وسیله نرم‌افزار باز کنید. همچنین در آینده قرار است به صورت خودکار تشخیص دهد که شما چه موقعی به درب پارگینک نزدیک می‌شوید و در اینصورت خودکار در را برایتان باز خواهد کرد‌.

Chamberlain MyQ تقریبا به تمامی درب‌های گاراژ متصل شده و از برند‌های معتبر پشتیبانی می‌کند.

 

  1. Shark Ion R85

گجت هوشمند خانگی

ابعاد: ۳.۴ × ۱۲.۵ × ۱۲.۸

پشتیبانی از: Alexa  و Google Assistant

نکات مثبت: نصب نرم‌افزار آسان، محفظه گرد و غبار به سادگی تمیز می‌شود

نکات منفی: در فرش‌های ضخیم گیر می‌کند

تمیز نگه داشتن خانه در دنیای امروزی واقعا کار سختیست. اگر سرتان شلوغ است و گرفتار کار هستید قطعا از خرید Shark Ion R85  ناامید نخواهید شد. یک جاروی هوشمند که منزل شما را از گرد و غبار نجات خواهد داد. همچنین کنترل کردن آن توسط نرم‌افزار مخصوص کار بسیار ساده‌ایست.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟