طرح شناسه کالای لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

جزییات جلسه اطلاع رسانی طرح شناسه کالای لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی سال هاست که با پدیده قاچاق لوازم خانگی دست و پنجه نرم می ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی سال هاست که با پدیده قاچاق لوازم خانگی دست و پنجه نرم می کند و به تازگی مشکلات دیگری نظیر تعویض برچسب کالا و درج برند خارجی به جای برند ایرانی گریبان گیر این بازار مهم شده است. به همین منظور ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اتحادیه لوازم خانگی برای مبارزه با این موانع به دنبال اجرای طرح شناسه کالای لوازم خانگی هستند.

در همین راستا، جلسه اطلاع رسانی طرح شناسه کالای لوازم خانگی روز گذشته با حضور نمایندگان و کارشناسان وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حضور اعضای محترم لوازم خانگی به میزبانی اتحادیه لوازم خانگی برگزار شد.

مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی طی گفتگو با خبرنگار ال کا ایران در خصوص جزییات جلسه روز گذشته گفت: جلسات متعددی طی ماه های گذشته به منظور اجرای طرح شناسه کالای لوازم خانگی انجام شده که براساس قانون، ناظران سازمان تعزیزات از 15 بهمن ماه کار نظارت و بررسی شناسه کالای لوازم خانگی را در سرتاسر فروشگاه های لوازم خانگی آغاز خواهند کرد و در صورت نداشتن شناسه و یا عدم ورود قانونی کالا، با این فروشگاه ها برخورد شده و جریمه برای آن ها در نظر گرفته می شود.

میری در ادامه عنوان کرد: به منظور جلوگیری از آشفتگی در بازار لوازم خانگی جلساتی با آقای علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین آقای دکتر مهدی محمدی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران برگزار شد و طی این جلسات مقرر شد تا  آگاهی های لازم در خصوص اجرای طرح شناسه کالای لوازم خانگی به اصناف داده شود.

علاوه براین، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص برخی از کالاهای قدیمی که شناسه نداردویا از بانه خریداری شده اند، گفت: فروشنده های لوازم خانگی در ابتدا باید لیستی از کالاهای موجود در فروشگاه را تهیه کنند و سپس شناسه آن ها از وارد کنندگان ویا تولید کنندگان لوازم خانگی دریافت کنند.  در نهایت، فروشندگان لوازم خانگی ملزم شدند تا لیست کالاهای فاقد شناسه را به اتحادیه لوازم خانگی ارسال کنند.

وی افزود: اتحادیه لوازم خانگی پس از بررسی لیست کالاهای فاقد شناسه و در صورت تایید این لیست، فایل آن را در بخش سامانه شناسه وزارت بازرگانی ثبت خواهد کرد.

میری اعلام کرد که بررسی راهکارهای شناسه دار کردن کالا ها طی دو ماه اخیر برای جلوگیری از متضرر شدن اصناف انجام شده و نتیجه نهایی طی جلسه روز گذشته صورت گرفت.

وی در پایان افزود: فروشندگان لوازم خانگی تنها یک بار فرصت دارند وباید هر چه سریع تر در مدت زمان تعیین شده برای شناسه دار کردن کالاهای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟