جدیدترین مدل لباس شب یلدا
خانم ها بخوانند!

جدیدترین مدل لباس شب یلدا برای بانوان شیک پوش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مردم کشور ایران از دیرباز در شب یلدا به دور هم جمع می شدند و بلندترین شب سال ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مردم کشور ایران از دیرباز در شب یلدا به دور هم جمع می شدند و بلندترین شب سال را به همراه خانواده های خود جشن می گیرند. شب یلدا مانند بسیاری از رسم های ایرانیان آداب خاصی دارد و طی سال اخیر، لباس شب یلدا برای شیک تر به نظر رسیدن در این شب طولانی بسیار رایج شده است.

پیش از ذکر نکاتی در خصوص لباس شب یلدا در ابتدا قصد داریم به معرفی و تاریخچه شب یلدا و همچنین آداب و رسوم آن بپردازیم.

شب یلدا مصادف با زمان مابین غروب آفتاب از تاریخ 30 آذر یعنی آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب 1 دی ماه یعنی نخستین روز زمستان است.

یلدا بیش از 7هزار سال قدمت دارد اما در زمان داریوش یکم به صورت رسمی، آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب 1 دی ماه با عنوان شب یلدا در تقویم ایرانیان ثبت شده است که به 500 سال پیش از میلاد مسیح مربوط می شود.

بسیاری از باستان شناسان تصور می کنند که نام یلدا از زبان سریانی به معنای تولد گرفته شده است اما علت و یا زمان ورود این زبان به سرزمین ایرانی ها مشخص نیست. برخی از کشورها شب یلدا را جشن گرفته و هر کدام آداب و رسومی خاصی دارند که از رایج ترین این رسوم در کشورمان می توان به شب نشینی اقوام، خوردن آجیل، انار و هندوانه، حافظ خوانی، قصه گویی و یا آتش روشن کردن اشاره کرد. هر کدام از این آداب و رسوم فلسفه ای دارد که به عنوان مثال، انار و هندوانه به خاطر سرخی نماد خورشید است.

رنگ های سبز، قرمز و مشکی بیش تر برای طراحی لباس شب یلدا استفاده می شود که لباس هایی با شکل های هندوانه نیز به وفور دیده می شود.

تزیینات میز و خوراکی و پوشیدن لباس شب یلدا طی سال های اخیر رواج پیدا کرده و به دغدغه ی بسیاری از افراد به ویژه بانوان ایران زمین تبدیل شده است. به همین منظور در این بخش جدیدترین مدل لباس واکسسوری های شب یلدا گردآوری شده که خانم های خوش سلیقه می توانند از آن ها ایده بگیرند.

لباس شب یلدا

کیف و لباس شب یلدا

پیراهن شب یلدا

جوراب و لباس شب یلدا

لباس شب یلدا جدید

پیراهن زنانه و لباس شب یلدا

مدل ناخن و لباس شب یلدا

پیراهن شب یلدا

 

کفش و لباس شب یلدا

شلوار و لباس شب یلدا

استایل و لباس شب یلدا

مدل جوراب و لباس شب یلدا

مدل ناخن و لباس شب یلدا

دامن و لباس شب یلدا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟