سهم لوازم خانگی قاچاق
اخبار لوازم خانگی

سهم لوازم خانگی قاچاق در بازار ایران به 90 درصد می رسد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی طی گفتگویی اعلام کرده که وضعیت قاچاق در کشور ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی طی گفتگویی اعلام کرده که وضعیت قاچاق در کشور بسیار بحرانی بوده تاجایی که سهم لوازم خانگی قاچاق در بازار ایران از 5 تا 90 درصد است.

حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره وضعیت تولید لوازم خانگی اظهار کرد: علی رغم کمبود سرمایه در گردش و افزایش قاچاق، همچنان تولید لوازم خانگی در وضعیت مناسبی قرار دارد و بر اساس آمار تولید یخچال، ماشین لباسشویی با رشد مواجه بوده است.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: قرار گرفتن بازار در اختیار تولیدکننده داخلی موجب افزایش تولید خواهد شد و بواسطه آن قیمت کاهش و کیفیت افزایش می‌یابد.

وی درباره تامین مواد اولیه گفت: هر چند قیمت ارز افزایش یافته اما، مشکلی بابت تامین مواد اولیه نداریم و تولیدکنندگان به روش‌های مختلف آن را وارد می‌کنند.

حمیدرضا غزنوی بیان کرد: برای تامین ارز مشکلی نداریم و در کمترین زمان ارز برای واردات مواد اولیه اختصاص می‌یابد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: تولیدکنندگان با توجه به افزایش هزینه‌ها همچنان در تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند و در صورت برطرف شدن این مشکل شرایط تولید بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش قاچاق اظهار کرد: زمانی واردات به صورت رسمی صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر واردات به صورت غیر رسمی و قاچاق صورت می‌گیرد بنابراین در حجم از لحاظ تقسیم بازار تفاوتی به وجود نیامده و بازار برای تولیدکنندگان داخلی همچنان محدود است.

غزنوی با بیان اینکه طی سالیان گذشته شرکت‌های خارجی اقدام به برند سازی و تغییر ذائقه‌ها کردند و حاضر نیستند بازار خوب ایران را از دست بدهند، ادامه داد: امروز قاچاق کالا تحت فرماندهی برند‌های خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تاکید کرد: ۵ تا ۹۰ درصد بازار لوازم خانگی در محصولات مختلف در اختیار کالای قاچاق قرار دارد.

وی گفت: پرداخت نکردن حقوق ورودی و مالیات بر ارزش افزوده موجب شده است تا کالای قاچاق حدود ۴۰ درصد ارزان‌تر از کالای تولید داخل تمام شود و قاچاق به صرفه‌تر از تولید شود.

منبع : میزان

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟