حبس رییس هیئت مدیره سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

دستگیری رئیس هیئت مدیره سامسونگ قطعی شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس گزارش رویترز، وزارت دادگستری کره جنوبی از دستگیری رئیس هیئت مدیره ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، براساس گزارش رویترز، وزارت دادگستری کره جنوبی از دستگیری رئیس هیئت مدیره سامسونگ در روز سه شنبه خبر داد.

وزارت دادگستری کره جنوبی در روز سه شنبه و در خصوص دستگیری رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیک اعلام کرد: لی سانگ-هون به دلیل خرابکاری در برنامه های اتحادیه های کارگری به یک سال و 6 ماه زندان محکوم شد.

بیست و پنج نفر دیگر از کارکنان سامسونگ الکترونیک به همراه رئیس هیئت مدیره سامسونگ متهم به اخلال در کار کارگران بخش تعمیرات شدند.

دستگیری رییس سامسونگ

براساس اعلام وزارت دادگستری این کشور، متهمان این پرونده در سال 2013 در دفتر نخبگان راهبردی شرکت سامسونگ الکترونیک به برنامه ریزی و انجام استراتژی هایی برای جلوگیری از عملکرد اتحادیه کارگری پرداختند. اگرچه دفتر نخبگان راهبردی این شرکت در حال حاضر تعطیل است.

در جزییات این پرونده آمده است که متهمان به اطلاعات شخصی و وضعیت زندگی اعضای اتحادیه کارگری دسترسی پیدا کرده اند و از این اطلاعات برای تحت فشار گذاشتن آن ها به منظور ترک اتحادیه کارگری و اخلال در روند مذاکرات استفاده کرده اند.

سامسونگ الکترونیک تاکنون در خصوص این خبر واکنشی نشان نداده است. پارک سان،یکی از پروفسورهای دانشگاه سئول عنوان کرد: این اتفاق حاکی از تغییر سیستم قضایی کره جنوبی است. در گذشته قاضی های این شرکت متهم به رفتار خوش و نرمش در مقابل تخلف های شرکت هایی نظیر سامسونگ الکترونیک بودند.

دستگیری مدیر سامسونگ

 وی افزود: رهبر جدید سامسونگ موظف است تا روابط جدید صنعتی متناسب با استانداردهای جهانی ایجاد کند.

نزدیک به دوسال گذشته، لی جی یونگ، نایب رییس شرکت سامسونگ در ارتباط با پرونده فساد مالی نیز بازداشت شد.شرکت سامسونگ متهم شده بود که بیش از ۳۷ میلیون دلار به عنوان رشوه به یکی از معتمدان رئیس جمهوری کره جنوبی برای حمایت از یک توافق تجاری اهدا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟