آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت
آموزش

آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های هوشمند امروزه فراتر از آن چیزی هستند که در گذشته شاهد بودیم. ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تلویزیون های هوشمند امروزه فراتر از آن چیزی هستند که در گذشته شاهد بودیم. ابزارهای دیجیتالی که علاوه بر نمایش محتوا، می توانند شما را به دنیای بدون مرز اینترنت نیز  متصل کنند ودنیای فراتر از تصور که شرایط سرگرمی فوق العاده ای را برای شما بوجود می آورد. این مطلب راهنمایی برای آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت بوده که برای آشنایی با ترفندهای آن با ما همراه شوید.

پیش از آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت باید گفت که در دنیای دیجیتال امروزی تحمل شرایط بدون اینترنت بسیار سخت است. با  خرید یک  smart TV می توایند دنیایی  زیبا و هیجانی برای کودکان خود بوجود بیاورید و همچنین سرگرمی منحصر به فرد برای خود دست و پا کنید.

در دنیای امروزی به جای روشن کردن سیستم کامپیوتر خود می توانید تلویزیون هوشمند را جایگزین کنید. تلویزیونی که با آن بجای دیدن محتوا میتوانید انتظار استفاده از یک کامپیوتر را داشته باشید و با آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت به این قابلیت دست پیدا خواهید کرد.

اتصال تلویزیون به اینترنت

در دهه های اخیر شبکه های  اینترنتی بسیار گسترده شده  و تا جای که به تلویزیون های خانگی نشات پیدا کرده است. کاربرد تلویزیون اینترنتی در واقع همان چیزی است که بتوانیم با کمک این تکنولوژی از امکانات اینترنت مانند مرورگری، تماشای فیلم، بازی های آنلاین و غیره در تلویزیون های خانگی خود استفاده کنیم و همه این تفاسیر در صورتی امکان پذیر است که سیستم اینترنت  فعال در خانه خود داشته باشیم.

با توجه به مطالب گفته شده حتما به این موضوع پی بردید که برای دسترسی به اخبار و موضوعات مختلف میتوانید از کامپیوتر استفاده کنید . برای داشتن همچین سیستمی کافیست با چند تنظیمات در تلویزیون خود و راه اندازی یک شبکه کابلی یا Wi-Fi با خیالتی راحت و بدون نیاز به هیچ گونه دستگاهی به اشتراگ گزاری محتوا از جمله فیلم و تصاویر و دیگر موارد بپردازید.

چگونگی اتصال تلویزیون به اینترنت

برای اینکه هنگام استفاده از این سیستم دچار مشکل نشوید نیاز به یک پهنای باند وسیعی دارید، با توجه به اینکه تمام تلویزیون های امروزی دارای صفحات نمایشی بزرگی هستند برای داشتن تصاویری با کیفیت مطلوب حتماً اینترنت با شرایط فوق را باید محیا کنید.

برای داشتن یک شبکه و دسترسی به اینترنت و شبکه خانگی به یک مودم  نیاز دارید که قابلیت های روتر را دارد.  به یاد داشته باشید که باید از قبل اتصالات انجام شود. مثل اتصال کابل LAN مودم به تلویزیون. حال زمان  تنظیمات تلویزیون است. در این هنگام به قسمت تنظیم شبکه رفته و مسیرشبکه یا تنظیم شبکه و بعد از پیکربندی آدرس IP ،اتصال وذخیره سازی را انتخاب کنید.

در این زمان است که می توانید اینترنت را متصل کرده و شروع به تماشای محتوا ها کنید.با فناوری روز و ساخت تلویزیون های اندرویدی امکان دانلود برنامه های متنوع برایتان وجود دارد.

جالب است بدانید تنها با نصب یک دوربین می توانید با دوستان و آشنایانتان به صورت آنلاین و تصویری به گفتگو بپردازید .

برای اتصال تلویزیون به اینترنت می‌توان با استفاده از پورت شبکه Ethernet و یا شبکه‌های بی‌سیم موجود در تلویزیون امکان اتصال را به وجود آورد. حال آمده ایم در این مطلب چگونگی اتصال تلویزیون به اینترنت را برای افراد نا آشنا توضیح دهیم.

آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت از دو طریق

 چگونگی اتصال تلویزیون به اینترنت از دو طریق

  1. از طریق کابل Ethernetتلویزیون خود را به اینترنت متصل کنید.

در این روش کابل LAN را به تلویزیون و مودم متصل می کنید. در ادامه با انتخاب دکمه Home  یا Menu روی کنترل تلویزیون ، روی گزینه SETUP رفته و OK را انجام می دهید.  اما در تلویزیون های  ال جی به جای OK باید ENTER را انتخاب کنید. در این هنگام به قسمت Network رفته  و Network selection و Cable را انتخاب می کنیم.

حال نوبت این شده که  وارد قسمت Cable Network setup شوید و Internet Protocol setup را در حالت Auto setup قرار دهید. حال خواهید دید که تلویزیون به صورت خودکار از مودم آی پی را دریافت می‌کند. برای اطمینان از اتصال تلویزیون به اینترنت وارد قسمت Setup شده و Cable Network setup و سپس گزینه Network Test را انتخاب کنید. درصورت برقراری اینترنت، گزینه‌های مربوطه تیک خورده‌اند.

  1. آموزش اتصال تلویزیون به اینترنت با تکنولوژی Wireless

اتصال تلویزیون به اینترنت با تکنولوژی Wireless

اگر تلویزیون به تکنولوژی وایرلس مجهز باشد می‌توان از طریق Wi-Fi  به اینترنت متصل شد.  آموزش اتصال در تلویزیون سامسونگ به این صورت است که کلید Menu  را از روی کنترل تلویزیون انتخاب کرده  و به قسمت Setup می روید و آنگاه OK  را  کلیک کنید. در ادامه Network selection  را انتخاب و از گزینه‌های موجود Wireless را می زنید. سپس وارد قسمت Wireless Network setup شده و Internet Protocol setup را در حالتAuto setup  قرار دهید.

با انتخاب گزینه Access Point select  تلویزیون را به اینترنت متصل کنید. حال می توانید تمام شبکه‌های وایرلس‌ فعال طراف خود را ببینید. حال وایرلس خود را پیدا کرده و باورد پسوردتان میتوانید متصل شوید.

تنظیمات اتصال تلویزیون به اینترنت

اگر مارک تلویزیون شما ال جی است روند این مراحل کمی فرق دارد. شما باید کلید Home را انتخاب کرده و پس از باز شدن Menu، گزینه Setting و کلید Enter را انتخاب کنید. لیستی برایتان باز می‌شود که در آن Network و بعد Network connection را باز می کنید. با کلیک روی گزینه Start Connection و با آمدن صفحه جدید گزینه Cancel را بزنید. حال میتوانید فهرست تمامی شبکه‌های اطراف تان را که برای شما نمایش داده شده ببینید. نام شبکه وایرلس خود را انتخاب  کرده و با وارد کردن پسورد، به اینترنت متصل می شوید. نوع اتصال در تمامی برندهای تلویزیون شبیه به هماست شاید تنها در گزینه هایی متفاوت باشد.

در صورت عدم اتصال تلویزیون به اینترنت چه کنیم؟

اگر  طبق گفته های بالا عمل کرده  و همچنان موفق به نصب تلویزیون نشده اید چند دلیل مختلف خواهد داشت. اولین گزینه میتواند مشکلی مثل اشکال در شبکه، کابل، تنظیمات دستگاه و یا ایرادات سخت افزاری در هنگام اتصال اینترنت به تلویزیون باشد. از اتصال دستگاه خود به اینترنت مطمئن شوید. در این هنگام با کمک یک لپ تاپ میتوانید تست کنید که به اینترنت متصل هستید یا نه.

عدم اتصال تلویزیون به اینترنت

 اگر متصل شدید پس بدانید ایراد از جای دیگری است. راه بعدی تست کابل LAN، اتصال بی‌سیم یا سرور است که باید بررسی شود و اتصال آن مطمئن شوید. با تمامی این شرایط اگر این مشکل هم وجود نداشت احتمال وجود مشکلات سخت افزاری در تلویزیون هست که برای رفع آن باید از یک متخصص فنی کمک گرفت.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون

نمایندگی تعمیرات تلویزیون در زمینه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری انواع تلویزیون فعالیت دارد. در این نمایندگی تمامی مشکلات مربوط به شبکه، پنل، برد، ال سی دی، صدا و… را برررسی شده و اقدامات لازم برای تعمیر و رفع آنها انجام می‌شود. هرگونه تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون در این مرکز توسط تجهیزات پیشرفته و تکنسین‌های با تجربه صورت می‌گیرد.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات سرویس تعمیرات تلویزیون خود را انجام دهید.  تنها کافی است با مرکز تعمیرات تماس گرفته و ایراد تلویزیون خود را بیان کنید. کارشناس مربوطه در اسرع وقت تعمیرکار را به منزل شما خواهد فرستاد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • احمد پیروزمند | 18 مرداد 1399 در 1:27 ق.ظ

    با سلام
    لطفا بفرمایید چگونه می توانم از تلویزیون هوشمند هایر خود که به مودم بی سیم وصل شده ام اینترنت داشته باشم؟
    با تشکر