دریافت شناسه لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

ایجاد شبکه موثر مبارزه با قاچاق با دریافت شناسه لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: دریافت شناسه لوازم خانگی و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: دریافت شناسه لوازم خانگی و شناسه رهگیری را برای تولیدکنندگان در راستای ایجاد یک شبکه موثر برای جلوگیری از قاچاق کالا در دستور کار داریم.

عباس هاشمی در خصوص موضوع مبارزه با قاچاق کالا، بیان کرد: بزرگترین مشکلی که صنعت لوازم خانگی را مورد تهدید قرار می دهد، قاچاق است که برای جلوگیری از قاچاق، موضوع کد شناسه کالا و شناسه رهگیری را با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه موضوع دریافت شناسه لوازم خانگی و کالا برای تولیدکنندگان لوازم خانگی را نیز در حال پیگیری و مدیریت هستیم، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان تا پایان سال شناسه رهگیری خود را نیز اخذ کنند، شبکه موثری برای مبارزه با قاچاق قطعاً در کشور شکل خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در خصوص تعمیق ساخت داخل نیز افزود: ساخت داخل از سیاست‌های اصلی وزارت صمت است و در همین راستا میز تعمیق ساخت داخل لوازم خانگی را با کاهش ارزبری ۲۵۰میلیون یورویی در نیمه دوم دی‌ماه برگزار می کنیم تا تولیدکنندگانی که به تعمیق ساخت داخل مبادرت ورزیدند و میزان ساخت داخل آنها نیز رقم قابل توجهی است، محصولات تولیدی خود را در قالب قراردادها رونمایی کنند.

هاشمی ادامه داد: میز ساخت داخل در حوزه تاسیسات(صنایع حرارتی –برودتی) را با ۵۰میلیون یورو کاهش ارزبری پس از میز ساخت داخل لوازم خانگی برگزار خواهیم کرد.

برندهای خاطره ساز ایرانی احیا می شوند

وی در خصوص احیای برندهای تولیدی راکدی که مردم با آنها خاطره دارند، نیز تصریح کرد: این موضوع در دستور کار ما هست و برند آزمایش اکنون در حال برون سپاری (out source) محصولات خود هست.

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در ادامه اضافه کرد: در گرمسار کلنگ زنی ساخت کارخانه جدید تولید محصولات با برند ارج شروع شده است که البته انتخاب محصول را نیز انجام داده اند و دنبال تولید با این برند هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟