طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

مهلت دو هفته ای برای شناسه دار کردن لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید مرتضی میری با اشاره به مهلت دو هفته ای برای شناسه دار کردن لوازم خانگی گفت: تمام ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید مرتضی میری با اشاره به مهلت دو هفته ای برای شناسه دار کردن لوازم خانگی گفت: تمام کالاهای که در سطح عرضه در بازار یا انبار هستند باید تا ۱۴ روز دیگر دارای شناسه شوند تا جزء کالای قاچاق محسوب نشوند.

سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی عصر امروز (یکشنبه اول دی) در گفتگوی 18 و 30 دقیقه شبکه خبر سیما درباره شناسه دار کردن لوازم خانگی به ارائه توضیحاتی پرداخت و با اشاره به مهلت دو هفته ای برای این کار گفت: تمام کالاهای که در سطح عرضه در بازار یا انبار هستند باید تا ۱۴ روز دیگر دارای شناسه شوند تا جزء کالای قاچاق محسوب نشوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه حدود ۲۰ ماه است که واردات لوازم خانگی ساخته شده به داخل کشور ممنوع شده است، ادامه داد: در این مدت بیشتر به تولیدات داخلی متکی شده ایم.

وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته ظرفیت تولید کارخانه‌های لوازم خانگی افزایش یافته است، گفت: با توجه به حذف محصولات دو کارخانه کره‌ای از بازار و افزایش تولید لوازم خانگی در داخل و قول کارخانه‌های داخلی، بازار کشور در این زمینه تا پایان سال این محصولات به اشباع خواهد رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تصریح این نکته که با توجه به ممنوعیت ورود لوازم خانگی معمولی، قاچاق اینگونه کالا‌ها افزایش پیدا کرده است، گفت: بعد از جلساتی که با سازمان قاچاق کالا و وزارت صمت داشتیم، قرار شد طرح شناسه دار شدن کالا از تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۸ اجرا شود و به فروشگاه‌ها اعلام شد که از این تاریخ به بعد از خرید کالا‌های بدون شناسه خودداری کنند.

وی پیش از این طی مصاحبه با خبرنگار ال کا ایران اعلام کرده بود که فروشندگان لوازم خانگی تنها یک بار فرصت دارند وباید هر چه سریع تر در مدت زمان تعیین شده برای شناسه دار کردن کالاهای خود اقدام کنند

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟