خانه استیل البرز در ایران مال
اخبار لوازم خانگی

خانه استیل البرز در ایران مال افتتاح شد+گزارش ویدیویی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ششمین خانه استیل البرز در بازار بزرگ تهران موسوم به ایران مال افتتاح شد. ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ششمین خانه استیل البرز در بازار بزرگ تهران موسوم به ایران مال افتتاح شد. این مراسم در روز دوشنبه مورخ 2 دی ماه سال 1398 با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و طی آن مدیران ارشد شرکت استیل البرز از اهداف افتتاح ششمین خانه استیل البرز در ایران مال سخن گفتند.

«ایران مال» در حقیقت یکی از پنج مال برتر جهان محسوب می شود که به دلیل حجم فعالیت و وسعت، جزء عظیم‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران بوده و بین دو کلان‌شهر تهران و کرج واقع شده است.

در ابتدای این مراسم مهندس نوید ایزدپناه؛ مدیرعامل شرکت استیل البرز و دکتر محمدرضا حسومیان؛ مدیر مارکتینگ این شرکت با حضور در نشست خبری پیش از افتتاحیه، به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.

خانه استیل البرز در ایران مال

بر اساس آنچه که مدیران استیل البرز عنوان کرده اند، افتتاح خانه استیل البرز در ایران مال با هدف برقراری یک ارتباط دو سویه مناسب بین مشتریان استیل البرز و این شرکت بوده است. مشتریان می توانند با حضور در خانه های استیل البرز نظرات و پیشنهادات خودرا مطرح کنند تا این نظرات، انتقادات و پیشنهادات در تولید نهایی محصول به کار گرفته شود.

البته این تمام ماجرا در خانه استیل البرز در ایران مال نیست. راهنمای خرید محصولات جدید این شرکت و دریافت بسیاری از سرویس ها مانند خدمات پس از فروش نیز به کمک این خانه ها انجام خواهد پذیرفت.

مهندس نوید ایزدپناه؛ مدیرعامل شرکت استیل البرز در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تاثیرات تحریم در تولید شرکت استیل البرز گفت : هر نوع مکانزیم تحریمی در واقع هزینه تولید را افزایش خواهد داد. افزایش محدودیت های انتقال وجه باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می شود و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

خانه استیل البرز در ایران مال

وی ادامه داد : اگر از این بعد نگاه کنیم، امروز به دلایل تحریم، قیمت تمام شده محصولات حدود 15 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته است. اما در بعد دیگر ماجرا به دلیل همکاری تیم خوب استیل البرز توانستیم بسیاری از کالاها را که وارداتی بودند، داخلی سازی کنیم. البته بخشی از کالاها نیز یا توجیه اقتصادی برای تولید آن وجود نداشت و یا شرایط داخلی سازی آن به دلیل کیفیت محیا نبود. به همین دلیل تا امروز با وجود تمام مشکلات سعی در تامین آن کالاها داشته ایم و مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما برای نیمه سال آینده نیز تمامی قطعات را داشته و هیچگونه کمبودی در تولید کالا نداریم.

مهندس ایزدپناه با اشاره به موضوع صادرات گفت : زمانی سهم خوبی از بازار عربستان را در اختیار خود داشتیم. اختلافات پیش آمده باعث شد تا شرکت استیل البرز در بازار عربستان بسیار کم رنگ شود. هدف گذاری سه ساله ما حضور قدرتمند در منطقه سی آی اس است البته اضافه بر کشور ترکیه و افغانستان. ما در اکثر کشورهای این منطقه نمایندگی فروش خود را راه اندازی کرده ایم اما فروش کالا خارجی در کشور دیگر به دلیل مصرفی بودن آن کالا، کمی زمان بر است.

مدیرعامل استیل البرز گفت : ما در استیل البرز به یک بلوغ تکنولوژی رسیده ایم. ما در حال حاضر برای تولید محصولات خود نیازمند هیچ شرکت خارجی نیستیم. طی 10 سال گذشته حضور تیم قدرتمند تحقیق و توسعه باعث شده تا سرعت پیشرفت تکنولوژی در استیل البرز افزایش پیدا کند. اکثر محصولات تولیدی مارا که نگاه کنید، هیچکدام کپی برداری شده نبوده و همگی توسط تیم طراحی شرکت ساخته و طراحی شده اند. جالب است بدانید که اولین هودهای تولید شده با فناوری اینورتر در جهان، توسط شرکت استیل البرز صورت گرفته است.

خانه استیل البرز در ایران مال

ایزدپناه افزود : تحریم برای صنایع پیشرفته که در زمینه صادرات نیز فعال بودند، نمی تواند به فرصت تعبیر شود. به دست آوردن سهم بازار در کشورهای دیگر در شرایط تحریم بسیار دشوار است و در نتیجه تحریم نمی تواند برای صنعت بالغ فرصت محسوب شود چراکه باعث از دست رفتن بازارهای جهانی می شود. اجاق گاز استیل البرز در مسابقات اتحادیه اروپا نمره 97 را دریافت می کند، نمره ای که برای تولیدکنندگان آلمانی 90 است. با این شرایط ما فرصت های زیادی را از دست می دهیم.

وی با اشاره به داخلی سازی برخی از قطعات گفت : داخلی سازی باعث کاهش 10 تا 15 درصدی ارزبری کالاهای تولید شده استیل البرز شده است. قطعه سازان داخلی لوازم خانگی تلاش خوبی کرده اند و برخی از آنها طی دو سال گذشته بسسار موفق بوده اند.

مهندس ایزدپناه با اشاره به ظرفیت تولید این شرکت گفت : مجموع تولید شرکت استیل البرز چیزی حدود 800 هزار محصول است که در سال جاری به بیش از این عدد خواهیم رسید که بخش عمده ای از آن مختص سینک است. در خصوص ظرفیت های صادراتی نیز همانطور که پیش تر گفتیم زمانی بازار 20 تا 30 میلیون دلاری در کشور عربستان داشتیم که متاسفانه شرایط پیش آمده باعث شد تا این بازار خوب را از دست بدهیم.

مدیرعامل شرکت استیل البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار ال کا ایران مبنی بر شرایط دیپلماسی اقتصادی کشور برای کمک به تولیدکنندگان در جهت صادرات گفت : پیش از صادرات یک محصول به سه کار نیازمندیم. اول توان گفتگو با کشور مقصد است، به این معنی که بتوانی به کشور مدنظر خود بروی و با اشخاص مربوطه صحبت کنید. خوب در این زمینه مشخصا ما نمی توانیم به راحتی به هر کشوری که دلمان می خواهد و البته ظرفیت های صادرات به آن نیز وجود دارد برویم.

خانه استیل البرز در ایران مال

وی ادامه داد : حال فرض کنیم به هر طریقی این ارتباط برقرار و سپس کالای خودرا فروختیم. ما متاسفانه در دریافت پول دچار مشکل هستیم و محدودیت های بین المللی و البته بیماری سیستم بانکی کشور ما باعث افزایش این معضل شده است. صنعت کشور ما بسیار بالغ تر از سیستم بانکی کشور است. برای صادرات نیازمند یک سیستم بانکی قدرتمند هستیم که البته فعلا از آن داشتن آن معذوریم.

مهندس ایزدپناه افزود : مشکل بعدی حمل کالا است. ما به بسیاری از کشورهای مهم دنیا امکان حمل مستقیم بار را نداریم و تا زمانی که این مشکلات حل نشود، نمی توانیم به زنجیره بازار جهانی فروش کالا متصل شویم.

در ادامه دکتر محمدرضا حسومیان؛ مدیر مارکتینگ شرکت استیل البرز نیز با اشاره به شرایط تحریم ها در کشور گفت : اینکه بگوییم تحریم فرصت است در حقیقت نگاه تک بعدی داشتن به این چالش خواهد بود. ذات تحریم برای صنایع بالغی مانند ما، تهدید است. گفته می شود که خروج شرکت های خارجی از بازار ایران برای تولیدکنندگان داخلی فرصت است اما باید به آن طرف ماجرا هم نگاه کنیم که چقدر بازار خودرا کوچک کردیم.

خانه استیل البرز در ایران مال

وی افزود : ما به عنوان یک تولیدکننده داخلی به سمت داخلی سازی رفتیم اما استراتژی ما حذف کالاهای تولید شده با قطعات با کیفیت خارجی نبود. ما سبد محصول قبلی خودرا حفظ کردیم چرا که جایگاه خوبی در نظر مصرف کننده دارد و از آنها به عنوان کالای با کیفیت یاد می شود. از سال گذشته با همکاری قطعه سازان با کیفیت داخلی نیز سعی کرده ایم که محصولات جدیدی را تولید کنیم که متناسب با توان خرید مصرف کننده باشد.

دکتر حسومیان ادامه داد : بررسی هایی که صورت گرفته در سال 97 باعث صورت گرفتن برنامه ریزی شرکت استیل البرز در تولید محصولات اکونومی در سال 98 شد. حدود 20 مدل اجاق گاز جدید، 10 مدل هود جدید و 12 مدل سینک جدید را به سبد محصولات خود اضافه کردیم و این مسیر ادامه خواهد داشت. رویکرد ما عرضه محصولات جدید بر اساس نیازهای مصرف کننده است. خانه استیل البرز در ایران مال یکی از روش های برقراری ارتباط با مشتریان است تا بتوانیم نظرات آنها را دریافت با توجه به نیاز آنها، محصولات جدید خودرا تولید کنیم.

وی گفت : اولین محصول تولید شده شرکت ما، سینک استیل البرز بود. ما در تولید این محصول به یک بلوغ علمی کامل رسیده ایم و در نتیجه پر فروش ترین و البته پر طرفدار ترین محصول صادراتی ما، سینک استیل البرز است. همچنین در تولید اجاق گاز نیز به دلیل کیفیت خوب قطعات، در بخش صادرات آن موفق بوده ایم.

خانه استیل البرز در ایران مال خانه استیل البرز در ایران مال خانه استیل البرز در ایران مال

شما می توانید گزارش کامل ویدیویی مراسم افتتاح خانه استیل البرز در ایران مال را در همین صفحه مشاهده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟