صادرات فرش ایرانی
اخبار لوازم خانگی

تحریم‌ها مانع صادرات فرش ایران نشده است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: تحریم‌ها مانع صادرات فرش ایران به خارج نشده‌اند و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: تحریم‌ها مانع صادرات فرش ایران به خارج نشده‌اند و مشتربان خارجی همچنان طالب این محصول هستند.

فرشته دستپاک افزود: صادرات فرش و فروش آن به مشتریان خارجی از مبادی مختلف در حال انجام است و تحریم ها در این خصوص تاثیر چندانی نداشته اند.

وی یادآور شد: سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع فرش دست باف را در کشور تولید می‌کنند.

این مسئول گفت: ۶۰۰ هزار بافنده تا سال ۹۲ درکشور بیمه شدند اما متاسفانه پس از این سال به دلیل مشکلات اقتصادی تعداد بیمه شدگان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه از برند جهانی فرش دستباف ایرانی در بهمن ماه سال جاری در اکسپو ایران رونمایی می‌شود، تصریح کرد: این حرکت می‌تواند فرش دست باف ایرانی را از هرگونه آسیبی مصون نگه دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه عرضه اینترنتی فرش دست باف تاثیر بسیار زیادی در فروش بازار خارجی دارد، اظهار داشت: با همکاری سازمان توسعه تجارت الکترونیک، فضایی را مهیا کردیم تا فرش دست باف به صورت اینترنتی نیز به فروش برسد.

وی با اشاره به اینکه فرش جزو یکی از سه کالای استراتژیک کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با تمام قوا از برندهای فرش دست باف استان ها از جمله قزوین حمایت می‌کنیم.

دستپاک با اشاره به اینکه فرش دستبافت تنها کالایی است که پیمان سپاری ارزی نمی‌شود، گفت: پیمان سپاری ارزی در کشور یکساله شده و این موضوع به صادرکنندگان کمک می‌کند که با کمترین دغدغه، اقدام به صادرات فرش کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از مواد اولیه فرش دستباف از بازارهای خارجی وارد کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: مشکلات واردات ابریشم از چین و ازبکستان و پشم از استرالیا و نیوزلند را به حداقل ممکن رساندیم.

رییس مرکز فرش ایران همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تا فرش‌هایی که نیاز به مرمت دارند به جای اینکه به ترکیه بروند، به زودی وارد کشور شده و در داخل مرمت شوند.

دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش قزوین با حضور عیسی قبادی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، سعید نبیل رئیس سازمان صمت، حسین زکی زاده مدیرکل اقتصادی استانداری، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، هادی طاهرخانی مدیرعامل سازمان همیاری‌ها، حاجی محمدی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان و صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از صنعتگران افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟