میزان قاچاق لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

میزان قاچاق لوازم خانگی در مناطق مرزی بیشتر است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در شرایط ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در شرایط فعلی میزان قاچاق لوازم خانگی بسیار زیاد شده است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهند میزان قاچاق در مناطق مرزی بیشتر است به گونه‌ای که در برخی از کالا‌ها تا 90 درصد بازار را در اختیار دارند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره میزان لوازم خانگی قاچاق گفت: با توجه به اینکه کالای قاچاق نه هزینه ورودی و نه مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنند قیمت تمام شده آن‌ها ارزان‌تر از تولید داخل می‌شود و به همین دلیل سهم بیشتری از بازار را در اختیار می‌گیرند و عرصه را برای تولید داخل تنگ می‌کنند.

وی با بیان اینکه قاچاق لوازم خانگی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: روزانه 1000 تا 3 هزار خودرو از 4 بندر در جنوب کشور از جمله «بندر دیر» لوازم خانگی قاچاق وارد کشور می‌کنند.

غزنوی با اشاره به شناسه دار کردن کالا‌ها اظهار کرد: 8 گروه شامل تلویزیون، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف شویی، جاروبرقی، پکیج و چرخ خیاطی باید شناسه کالا دریافت کنند.

به گزارش تسنیم، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: کارخانه‌ها و تولیدکننده‌ها باید با مراجعه به سایتی که وزارت صمت معرفی می‌کند برای تولیدات شناسه دریافت و بر روی کالا نصب کنند.

وی تصریح کرد: به ازای هر کالای ثبت شده در سایت، یک کد رهگیری به صورت تصادفی دریافت و آن را بر روی محصول درج می‌کند که با رصد این کد، می‌توان کالای قاچاق را از کالای اصلی تولید داخل شناسایی کرد.

غزنوی افزود: بر روی این طرح 2 سال تلاش شده و بسیار خوشبین هستیم تا با اجرای این طرح قاچاق لوازم خانگی کاهش یابد.

سخنگو و مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طرح شناسه کالا از سال ۹۶ در دست اقدام است، پیش از این نیز وزارت صمت طی ابلاغیه‌ای در شهریور همین سال به کلیه تولیدکنندگان از جمله صنعت لوازم‌خانگی، لزوم درج این کد را گوشزد کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟