سامسونگ و اتحادیه 8K
اخبار لوازم خانگی

همکاری سامسونگ و اتحادیه 8K برای ارائه گواهی این فناوری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد قصد دارد با همکاری اتحادیه 8K  اولین ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد قصد دارد با همکاری اتحادیه 8K  اولین برنامه ارائه گواهی مربوطه را برای متمایز کردن تلویزیون‌های دارای قابلیت پخش تصاویر 8K از بقیه محصولات، راه‌ اندازی کند. این همکاری می‎تواند نقطه عطف دیگری برای تلویزیون‌های QLED 8K سامسونگ باشد زیرا جزو اولین تلویزیون‌هایی خواهند بود که سال آینده گواهی 8K را دریافت و لوگوی جدید را بر روی خود خواهند داشت.

هیوگان لی، مدیراجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید «بسیار مفتخریم که یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه 8K هستیم و سری جدید تلویزیون‌های QLED 8K ما گواهی این برنامه را دریافت خواهند کرد. هدف ما فراهم کردن این امکان برای کاربران است که در زمان خرید به راحتی بتوانند نمایشگرهای برتر 8K را از دیگر محصولات تشخیص دهند. تلویزیون و سرگرمی‌های خانگی جزو سرمایه‌گذاری‌های مهم بسیاری از مشتریان ما بوده و امیدواریم که لوگوی گواهی 8KA راهنمای خوبی برای آنها باشد».

برنامه گواهی 8KA به دنبال متمایز کردن تلویزیون‌هایی است که می‎توانند تا چهاربرابر تعداد پیکسل بیشتری را در مقایسه با نمایشگرهای استاندارد 4K نمایش دهند که وضوح، کنتراست، رنگ و بازه دینامیکی بالا (HDR) را در عملکرد آنها تا حد زیادی ارتقا می دهد. از جمله قابلیت‌های موضوع آزمایش در این برنامه رسیدن به رزولوشن 4320*7680، مقدار پیک یا حداکثر روشنایی بالای 600 نیت، انتقال تصویر HDMI2.1 و کدک ویدیویی با کارآمدی بالا (HVEC) است.

شرکتهای عضو مانند سامسونگ الکترونیکس امکان خواهند داشت بعد از آزمایش و تایید توسط 8KA، تلویزیون‌های خود را به نام محصولات 8K تبلیغ کنند. این اتحادیه همچنین در نظر دارد امسال برنامه‌های آموزشی خود را در صنایع مختلف افزایش دهد تا مشارکت اعضا، نوآوری و تولید محتوا در اکوسیستم 8K بیشتر شود.

علاوه بر توسعه این استاندارد در صنایع مختلف، اتحادیه 8K به دنبال انجام فعالیت‌های تشویقی برای صنایع 8K از طریق برگزاری نمایشگاه، نمایش پیشرفت فنی محصولات با توانایی 8K، جریان تولید و گزینه‌های مختلف عرضه محصولات نمایشی، است. این برنامه‌ها نشان خواهند داد که مشتریان چطور می‎توانند با محتوای 8K، اکوسیستم و استانداردهای آن تعامل داشته باشند.

اتحادیه 8K پیش بینی می‎کند که تولید، توزیع و پذیرش محتوای 8K در عرصه خانگی بسیار مشابه روند رشد استانداردهای 4K باشد و در نتیجه همان چرخه رشد خرید توسط مشتریان در عرض چند سال، طی شود. تا امروز همه شرکت‌ها و سازمان‌های همکار سامسونگ به اتحادیه 8K پیوسته‌اند و تعداد اعضای آن به بیش از 22 شرکت رسیده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره اتحادیه 8K و تلویزیون‌های QLED 8K سامسونگ می‎توانید به سایت www.samsung.com مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟