بررسی تلویزیون هوشمند سونی
اخبار لوازم خانگی

بررسی تلویزیون هوشمند سونی KD-55AG9

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سونی را می توان یکی از برندهای بزرگ صنعت تولید تلویزیون هوشمند دانست ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سونی را می توان یکی از برندهای بزرگ صنعت تولید تلویزیون هوشمند دانست که اخیرا یکی از مدل های جذاب خود را به نام KD-55AG9 با وضوح تصویر بالا و طراحی خیره کننده راهی بازار کرد و در این بخش قصد داریم تا به بررسی تلویزیون هوشمند سونی KD-55AG9 بپردازیم.

البته سری Master تلویزیون هوشمند سونی بسیار شناخته شده هستند و سال 2019 شاهد عرضه یک مدل 8K LCD بودیم. اما مدل مورد بررسی ما تلویزیون 4K OLED است که دارای کیفیت تصویر خیره کننده و طراحی بی نظیری است.

تلویزیونی که هنگام قرار گرفتن در مقابل آن با مشاهده کیفیت تصویرش نهایت لذت را کسب می کنید. گذشته از آن سیستم صوتی حرفه ای داشته و صدا را فراگیر و با وضوح بالایی در محیط پخش می کند. بنابراین تماشا فیلم یا سری در تلویزیون جدید KD-55AG9 یک تجربه فوق العاده و جذاب محسوب می شود.

سونی AG9 سایز پنل 55 اینچی داشته و حداقل حاشیه در بحث قاب نمایشگر برای آن به کار گرفته شده که روی طراحی این مدل تاثیر مثبتی گذاشته است. بنابراین با تماشا طراحی ظاهری سونی KD-55AG9 می توان زیبایی ظاهری و در عین حال کیفیت تصویر قابل توجه را نظاره گر بود. ما در این مطلب قصد داریم به بررسی محصول تازه وارد سونی بپردازیم و مشخص شود آیا همان طراحی چشمگیرش، می تواند رضایت مخاطب را به خوبی جلب کند یا خیر.

ویژگی های KD-55AG9 سونی

ویژگی تلویزیون هوشمند سونی

شرکت سونی تلویزیون هوشمند 55 اینچی AG9  را در واقع به عنوان جانشین AF9 سال 2018 معرفی کرد. از این رو دارای ویژگی های بیشتر و بهتری نسبت به نسل پیشین است. یک تلویزیون نمادین از خانواده تلویزیون های سری A سونی که بهترین عملکرد در نمایش محتوا را ارائه می دهند.

این تلویزیون شاید از بعضی جهات شرم آور است اما یک تلویزیون بطور قابل ملاحظه ای سبک تر و باریک تر از مدل های قبلی خود است و باعث می شود که بهتر روی دیوار قرار گیرد. محصول سونی نه تنها ضخامتش باریک بوده، پایه آن نیز کوچک و زیباست که طراحی جذابی به AG9 بخشیده و نسبت به رقبا 55 اینچی گزینه کامپکت و فوق العاده است.

سونی همچنین برخی از افکار گذشته را در مدل جدید عملی ساخته و مجموعه ای از کانکتورها در بخش عقب تعبیه شده که اجازه می دهد افراد بتوانند دستگاه های جانبی به این تی وی متصل کنند. این اتصالات شامل چهار پورت HDMI است که اگرچه به طور رسمی دارای گواهینامه 2.1 نیستند اما ادعا می شود نیاز آنها را برآورده می کند. از این گذشته، سه خروجی USB، هدفون و یک جفت اسپیکر تا حدودی نامفهوم وجود دارد تا تلویزیون بتواند جایگاه بلندگوی مرکز را در یک بسته صدای فراگیر بگیرد.

سونی مدتی است که از سیستم عامل اندروید تی وی در تلویزیون های خود استفاده می کند و AG9 نسخه هشتم اندروید را خارج از باکس تجربه می کند اگرچه بروزرسانی اندروید 9.0 پای در اوایل 2020 منتشر می شود.

نسخه 8.0 از Android TV در حال حاضر پیشرفت بزرگی نسبت به مدل های قبلی از نظر قابلیت استفاده و ارائه کرده است و ما انتظار داریم نسخه 9.0 با موارد بیشتر همراه باشید. اما اگر بخواهیم این تی وی را در بحث اندروید با مدل های رقیب مقایسه کنیم، گزینه قابل قبولی است.

 تلویزیون سونی

سونی در سال های گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده و تلویزیون KD-55AG9 یکی از آنهاست. برنامه عالی Apple TV که در محصولات غیر Apple از جمله تلویزیون های سامسونگ شروع به نمایش می کند ، وجود ندارد اما فیلم ها و سریال ها با سرویس Google Play با اینکه کاملاً در یک سطح نیستند، امکان دسترسی به شما را می دهد. فیلم های 4K و HDR Rakuten وجود دارد و حتی از فرمت جدید تقویت شده IMAX پشتیبانی می کند.

هر کس با تعداد زیادی فایل ویدیویی و موسیقی ذخیره شده داخلی، با پشتیبانی از Plex و VLC به تحسین می پردازد و Spotify ، Tidal  Deezer و TuneIn برای کسانی که می خواهند موسیقی و رادیو را به تلویزیون خود بیاورند، حضور دارند.

اما هنوز نقایصی وجود دارد که قابل توجه ترین آنها پس از اپل تی وی، Now TV است. درست است، شما می توانید یک استیک هوشمند را که بسیار مقرون به صرفه بوده، اضافه کنید تا بتوانید دسترسی رایگان به محتوا Sky داشته باشید اما ممکن است از برخی ویژگی ها به دور باشید. این سرویس در تلویزیون های ال جی و سامسونگ تعبیه شده و حال نوبت به سونی بوده آن را به کار گیرد.

تلویزیون هوشمند سونی به پشتیبانی از HDR10 ، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می پردازد، اما نه HDR10 +. به وضوح جای تعجب است که وقتی سونی مانند تمامی شرکت ها نظیر پاناسونیک و فیلیپس سعی ندارد هر نوع استانداری به کار گیرد اما حقیقت این است که بدون HDR10 + زندگی راحت است و حداقل در حال حاضر Dolby Vision از ارزش بسیار بیشتری برخوردار است.

سونی همچنین با استفاده از Netflix Calibrated Mode و IMAX Enhanced در تلویزیون AG9 فراتر از رقبای خود قرار گرفته است اما ما با این موارد چندان متعجب نمی شویم و فقط تعداد کمی فیلم از طریق برنامه Rakuten در دسترس است.

در قلب AG9 تراشه X1 Ultimate قرار گرفته که سونی در سال 2018 معرفی کرده و برای استفاده در AG9 و سایرهای مدل های  سری اصلی آن، همچون 8K ZG9 این مورد را شاهد هستیم. X1 Ultimate تعدادی ویژگی تقویت کننده تصویر را با خود به همراه می آورد، از جمله Super Resolution مبتنی بر Object و Object-based HDR Remaster که از یک پایگاه داده بزرگ تصاویر و پردازش هوشمند برای تقویت رنگ در نمایش تصویر استفاده می کنند.

AG9 همچنین آنچه را سونی به عنوان “Pixel Contrast Booster” می نامد، یک کنترل کننده پانل را در نظر گرفته که گفته می شود دامنه داینامیک را به حداکثر می رساند و باعث افزایش جزئیات و بافت تصویر می شود.

کیفیت تصویر

تصاویر تلویزیون هوشمند سونی

ما در بررسی خود به تلویزیون هوشمند سونی عادت کرده ایم که همیشه توانستند نیاز مخاطبان را جلب کنند و این باعث تعجب می شود که چرا AG9 در ابتدا کسل کننده است. خوشبختانه، می‌توانید یک عکس ترکیبی از آن بگیرید، اما انجام این کار دشوار است.

همانطور که با مدل 65 اینچی آن ، متوجه می شویم که با انتخاب حالت استاندارد با خاموش کردن Black Adjust ، Advanced Contrast Enhancer و Live Color  تا High، Reality Creation ، هر دو گزینه کاهش نویز و خاموش شدن درجه بندی ، بهترین عملکرد حاصل می شود. چند امتیاز به سطح سیاه و چند مورد از رنگ اضافه شده است. تصویر به دست آمده کامل نیست اما ما معتقدیم که این AG9 در بهترین حالت عمل می کند.

مطمئناً ، هنگامی که Guardians Of Galaxy Vol.2 را در 4K Blu-ray به اجرا در می آوریم، از عملکرد جذاب لذت خواهید برد، با رنگ های سیاه معمولی که توسط پانل های OLED ارائه می‌شود ، با جزئیات تاریک تر از آنچه که قبلاً استفاده می کردیم، قابل ترکیب است. تعادل رنگ طبیعی ایده آل و قانع کننده بوده که هیچ کس دقیق تر از این رنگ را مشاهده نمی کند. به ویژه رنگ های پوست بدن که طبیعی هستند و در سایه به طرز خارق العاده ای ظرافت دارند.

بررسی تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند سونی با برخی مسائل رو به رو است که از جمله باید به کم نور شدن بعضی صحنه ها هنگام نمایش محتوایی برجسته و روشن هستیم اشاره کرد. این موضوع به این دلیل است که لحظه ای که متوجه پردازش می شوید، از فیلم یا نمایش تلویزیونی که تماشا می کنید فاصله گرفته اید. این به تنهایی کافی خواهد بود تا برخی افراد AG9 را کنار بگذارند.

همچنین عادلانه است که بگوییم AG9 به روشی که رقبای خود انجام می دهند، از استاندارد HDR بیشترین استفاده را نمی برد. LG OLED55C9PLA که پنل OLED مشتری با این محصول سونی دارد، در مقابل این تی وی کیفیت واضح تر و قادر به تولید رنگ برجسته تر، به ویژه در صحنه های تاریک است، در حالی که Panasonic TX-55GZ2000B حتی از این نظر نیز بهتر است.

با این حال، تغییر به کیفیت Blu-ray 1080p موجب می شود تا AG9 برای هیچ یک مناسب نباشد. در اینجا هیچ HDR وجود ندارد که از آن استفاده کند و سونی کاملاً از هر استاندارد SDR، استفاده می کند. محتوا به نمایش درآمده ما به نظر می رسد زیبا، با تعادل رنگ کامل، رنگ های زیبا، حاشیه های قابل تعریف و جزئیات زیادی است. این جزئیات حتی تاریک ترین قسمت‌های تصویر را دربرمی گیرد و اطمینان می دهد که تمام  صحنه های فیلم دست نخورده باقی می ماند.

کیفیت صدا

کیفیت صدا تلویزیون سونی

فناوری Acoustic Surface Sony که با A1 معرفی شده است، درایورهای سنتی جایگزین محرک های کوچک هستند که لرزش پنل را به دنبال دارند، در واقع کل صفحه را به یک بلندگو تبدیل می کنند.

مدلی پیشین یعنی AF9، آنچه را که اساساً یک ساختار بلندگو 3.2 بود، داشت، اما برای AG9 کانال مرکزی صوتی از بین رفته است. این ممکن است مانند یک مرحله عجیب به نظر برسد، اما جابجایی از محرک های دایره ای به تلویزیون کمک کرده است تا صدایی گسترده تر و پراکنده تر با کیفیت بهتر استریو ایجاد کند، تمامی این موارد بدون مشکل هستند.

مطمئناً، پخش صوتی مطلوبی وجود دارد که با یکرنگی و همزمانی AV ترکیب شده است و رقیبان نمی توانند در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشند و همچنین از درجه استحکام و وزن خوبی هم برخوردار است.

به گفته سونی، تلویزیون های جدید آن توانستند با موفقیت بیشتری عرضه شوند و Sony AG9 هنگامی که نسخه 65 اینچی را در ماه ژوئن بررسی کردیم ، به طور کلی یک مدل برجسته صوتی نیست. این مدل همچنان نیاز به کیفیت صوتی بیشتری دارد، اما رقبایی مانند Panasonic GZ2000 ثابت می کنند که سونی تنها شرکتی نیست که قادر به تولید تلویزیون های با صدای قابل توجه است.

یکی از عمل های سونی نسبت به دیگران این است که اجازه می دهد تا تلویزیون هوشمند آن به عنوان بلندگو مرکزی در یک بسته صدای سنتی فراگیر عمل کند. این یک پیشنهاد بی نظیر و منحصر به فرد است که می تواند در شلوغی بلندگو صرفه جویی کند، اما اگر شما به اندازه کافی درباره صدا پروضوح و استریو جدی هستید، باید با یک بلندگو مرکزی سنتی همراه شوید.

نتیجه گیری

از بعضی جهات، KD-55AG9 یک تلویزیون هوشمند برجسته است و به اصالت خود پای بند بوده  و از نظر رنگ، جزئیات و نحوه عملکرد حرکتی قابل توجهی داشته و از نظر صوتی نیز بسیار قابل توجه است.

اما مدل های اولد 2019 و مدل GZ2000 پاناسونیک که کاملاً تصویر HDR روشن و هیجان را تولید می کنند اما کامل نیستند. پردازش تصویر قابل مشاهده بوده و این در حالی است که ممکن است در برخی موارد ناامید کند.

به طور کلی سونی با این مدل سعی داشته محصولی ارزنده را به مخاطب خود ارائه دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟