قیمت های مصوب اجرا نمی وشد
اخبار لوازم خانگی

۹۹ درصد قیمت‌های مصوب اجرایی نمی شود

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  اکبر پازوکی گفت: ۹۹ درصد قیمت‌های مصوب اجرایی نمی شوند که البته این موضوع ارتباط ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  اکبر پازوکی گفت: ۹۹ درصد قیمت‌های مصوب اجرایی نمی شوند که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با بنزین ندارد. پازوکی، نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار کرد: ما متاسفانه جز  توزیع کنندگان لوازم خانگی هستیم یعنی هرجا که بحثی از تخلف و گرانفروشی و مالیات و شهرداری می شود اول به سراغ کسبه می روند.

وی با اشاره به عدم اجرای قیمت‌های مصوب افزود: تولیدکنندگان لوازم خانگی یک لیست سه ستونه داشتند که به سازمان حمایت، کارخانجات، عمده فروشان و خرده فروشان عرضه می کردند، اما هم اکنون کارخانجات داخلی، تولیداتشان را به عده خاصی می فروشند و مبالغی هم که در سامانه ۱۲۴ درج شده فقط مربوط به قیمت سوم یعنی مصرف کننده است.
نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در توضیح بیشتر این مطلب گفت: هر تولیدکننده برای خودش یک نماینده دارد و کالاهای تولیدی خود را فقط به همان نماینده عرضه می کند و بنابراین کاسب دست دوم و سوم باید کالا را به قیمت ستون سوم (مصرف کننده) خریداری کند و با اضافه کردن سود مورد نظر دولت، کالا را عرضه کند.
پازوکی افزایش قیمتها را ناشی از اشکال در سیستم توزیع دانست و مطرح کرد: متاسفانه هیج مدیریتی روی این قضیه وجود ندارد. وقتی اصلاح نرخ بنزین باعث افزایش قیمت های مصوب عرضه مواد اولیه به تولیدکنندگان شده قیمت کالاها هم در بازار افزایش می یابد.
نائب رئیس اول اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی متذکر شد: البته این افزایش قیمت برای مردم محسوس نیست زیرا ما مجبوریم که کالاها را به قیمت لیست سوم بفروشیم.
وی در بخش دیگر اظهارات خود از بازرسی بازرسان اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی و نهادهای نظارتی و همچنین بررسی شکایتهای گرانفروشی سخن گفت و افزود: ۹۹ درصد قیمت‌های مصوب اجرایی نمی شوند که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با بنزین ندارد، اما متاسفانه هم اکنون جایگاه تولید و توزیع در صنف ما جابجا شده بطوریکه برخی شرکتهای تولیدی، خودشان اقدام به توزیع کالا می کنند.
پازوکی با اشاره به کمبود کالا در بازار مطرح کرد: اگر کالای قاچاق از سطح عرضه برداشته شود تولیدکننده چگونه می تواند ۱۶۰۰ مغازه لوازم خانگی را تأمین کند؟ بنابراین این افزایش قیمتها ناشی از کمبود کالا نیز هست.
وی همچنین درخصوص عدم درج قیمت روی کالاها گفت: در حال حاضر واردکنندگان لوازم خانگی از چرخه حذف شدند؛ لذا در چنین شرایطی که قیمت مصوبی نداریم امکان درج قیمت روی کالاها هم وجود ندارد.
به گزارش عصر اقتصاد، در ادامه ابوالقاسم شانه ساز، دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک مواد اولیه و انرژی را از جمله مولفه های تعیین کننده قیمت تمام شده کالاها دانست و گفت: بنزین در قیمت تمام شده لوازم خانگی جایگاه چندانی ندارد یعنی با وجود افزایش نرخ بنزین اما هیچ افزایش قیمتی بابت این موضوع در هیچ یک از کارخانجات منظور نشده است.
دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک تأکید کرد: بنزین هیچ ارتباطی با قیمت تمام شده کالا و در حوزه لوازم خانگی نداشته و ندارد.
وی با بیان اینکه سهم انرژی در قیمت تمام شده لوازم خانگی حداکثر یک تا دو درصد است افزود: منظور از انرژی همان گاز و گازوئیل است و بنزین صرفاً مربوط به رفت و آمد کارگران می شود که در مجموع قیمت تمام شده عددی به حساب نمی آید ضمن اینکه با توجه به همکاری صنف ما و رکود لوازم خانگی امکان افزایش قیمت به خاطر بنزین وجود ندارد.
شانه ساز با اشاره به همکاری وزارت صمت با تولیدکنندگان گفت: در حال حاضر لوازم خانگی به تعداد کافی در کشور تولید می شود و احتیاجی به نظارت نیست و هم اکنون تقاضا قیمتها را تعیین می کند.
دبیر انجمن کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک با اشاره به ابلاغ دستورالعمل قیمت از سوی سازمان حمایت به تمامی شرکتها بیان کرد: تمامی شرکتها قیمت تمام شده خود را بر اساس این لیست تعیین و حتی زیر قیمت مصوب هم عرضه می کنند
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟