بهترین تلویزیون های گیمینگ
اخبار لوازم خانگی

بهترین تلویزیون های گیمینگ سال 2020 را بهتر بشناسیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر شما یک گیمر حرفه ای یا حتی یک علاقه مند بازی های رایانه ای باشید حتماً ...

رسول غروبی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اگر شما یک گیمر حرفه ای یا حتی یک علاقه مند بازی های رایانه ای باشید حتماً تجربه و لذت بازی در مانیتور های بزرگ و با کیفیت گیم نت ها برایتان خوش آیند است. اگر تصمیم دارید یک مانیتور مناسب برای بازی های مدرن در منزل خود داشته باشید پیشنهاد می کنم حتماً مطلب بهترین تلویزیون های گیمینگ را دنبال کنید.

هرچند برخی از نمونه هایی که در این مطلب معرفی می گردد ممکن است در بازار ایران یافت نشود و یا با قیمت های بالایی عرضه می گردد اما مطلب معرفی بهترین تلویزیون های گیمینگ فرصت مناسبی برای شناخت بهترین و برترین های این حوزه برای مقایسه و خرید آگاهانه است.

در نهایت سعی می کنیم تعدادی از تلویزیون های گیمینگ با قیمت ارزان تر را به شما عزیزان معرفی کنیم تا با توان های خرید مختلف بتوانید تلویزیون مورد نیاز خود را بیابید.

بهترین تلویزیون های گیمینگ 4k

پیش از معرفی بهترین تلویزیون های گیمینگ 4k باید بگوییم که انتخاب اندازه هایی که در لیست زیر وجود دارد بنا به اندازه ی اتاقتان و فاصله ای که از آن دارید متفاوت است. در اتاق کوچکتان یک تلویزیون بالای 60 اینچ ممکن است یک غول بزرگ به نظر برسد و در سالن پذیرایی یک تلویزیون 40 اینچ کاربرد زیادی نخواهد داشت. پیش از خرید حتما به محلی که برای بازی در نظر می گیرید و تناسب فضا و تلویزیون انتخابیتان را در نظر بگیرید.

 تلویزیون LG OLED 55E8PUA – 65″ OLED 4K TV

تلویزیون اولد ال جی

تلویزیون LG مدل E8 از جمله تلویزیون های مناسب بازی است که توسط این برند کره ای عرضه شده است. E8 از جمله مدل های زیبایی است که با ظاهر سنتی عرضه می شود و ارزش خرید بیشتری نسبت به مدل W8 دارد که بیشتر برای تماشای مسابقات ورزشی مناسب است. پایه نگهدارنده بسیار ظریف E8 به شکلی طراحی شده است که احساس می‌کنید تصاویر آن در فضا معلق شده اند و باعث می شود شما در بازی هایی مثل Forza 7 و God Of War غرق شوید.

این سری از مزایایی همچون پردازنده آلفا 9 بهره می برد که موجب شفاف تر شدن تلویزیون های HDR نسبت به نسل های پیشین اولد می شود.

در حالت HDR 10 اگر گزینه Dynamic Tone Mapping را فعال کنید، بازی ها می توانند پویا تر نمایش داده شوند. به علاوه بر خلاف برخی مدل های دیگر در حالت HDR گیم، دیگر تصویر تار نمی شود و باعث می شود بازی هایی مثل Assassin’s Creed Odyssey و پویایی های تصاویر آن بیش از پیش با درخشش خاصی نمایش داده شود.

این مدل با رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل اولد، بدون خمیدگی، ابعاد 1226 عرض و 777 در ارتفاع عرضه شده است.

از خصوصیات مثبت این مدل عملکرد بی همتا در نمایش رنگ مشکی، طراحی بسیار عالی، صفحه اولد باکیفیت اشاره کرد. در کنار تمام خصوصیات مثبت باید از قیمت بالای این تلویزیون بگوییم که کمی خرید آن را مشکل می نماید.

 تلویزیون Samsung Q70R – 55 inch QLED 4K TV

تلویزیون کیولد سامسونگ-گیمینگ

تلویزیون 4k Samsung مدل Q70 از مناسب ترین انتخاب ها در رده تلویزیون های QLED هستند. این تلویزیون با ظاهری زیبا و طراحی بی نقص می تواند زیبایی بخش هر اتاقی باشد.

این مدل می تواند همان خصوصیات مدل هایی مثل Q90 QLED را با قیمت پایین تری ارائه کند. همچنین برای نمایش هم‌زمان رنگ ها در حین اجرای بازی های مدرن رنگ های بسیار مناسبی ارائه می دهد.
این تلویزیون 4k تا 120 هرتز، دارای HDR10 می باشد. علاقه مندان کنسول های بازی lag ورودی 14ms در این تلویزیون را می پسندند؛ و از درخشش کامل HDR لذت می برند.

تلویزیون 55 اینچی سامسونگ-گیمینگ

مدل Q70 می تواند یک لیست تماشای مخصوص بر اساس عادات تماشای تلویوزیون شما یا میزان استفاده از اپلیکیشن های شما تهیه کند. همینطور از دستیاران هوشمند مانند الکسا Alexa، سیری Siri و دستیار گوگل Google Assistant استفاده می کند و یکی از هوشمندترین تلویزیون های موجود در بازار است.

اگر اندازه کوچک‌ تر یا بودجه برای شما مهم است یک مدل 43 اینچی از این مدل نیز توسط سامسونگ روانه ی بازار شده است. همینطور مدل Q60 نیز از مدل های پذیرفتنی اما کمی قدیمی سامسونگ است.

از خصوصیات این مدل می توان به رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل QLED، بدون خمیدگی اشاره کرد. تصویر با کیفیت، پنل بسیار سریع و ویژگی های هوشمند بسیار مفید آن اشاره کرد. هرچند این مدل تصاویر مناسبی را به نمایش می گذارد اما عمق رنگ مشکی آن به کیفیت OLED نیست. همچنین از دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی نمی کند.

تلویزیون Samsung UN55RU8000FXZA – 55″ 4K TV

تلویزیون  UN55RU8000FXZA  4K

تلویزیون 4k سامسونگ مدل RU8000 از آن مدل هایی است که همان طور که وعده دادیم مناسب کسانی است که بودجه کمتری برای خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ دارند.
اگر می خواهید قیمت کمتری بپردازید تا یک تلویزیون 4K داشته باشید این مدل انتخاب خوبی است هرچند مجبورید از خصوصیات OLED و QLED چشم پوشی کنید.

تلویزیون های سامسونگ به گونه ای طراحی شده اند که می توانند از زوایای مختلف تصاویر مناسبی به نمایش بگذارند. از خصوصیات محبوب این مدل می توان به خصوصیت Real Game Enhancer که زمان پاسخ پنل را به 6.8 میلی ثانیه برساند اشاره کرد. این خصوصیت با ابزار Freesync که موجب عکس العمل بهتر و سریع تر پنل در بازی هایی که نیاز به تصویر عالی و رفلکس مناسب نیاز دارند ترکیب شده است. لازم به ذکر است که سایز 49 اینچ آن برخی از این خصوصیات را از جمله Real Game Enhancer به همراه ندارد پس پیشنهاد می کنیم از مدل های 55 اینچی و بزرگ تر آن خریداری کنید.

تلویزیون گیمینگ سامسونگ

سری 8000 از مدل های سال 2019 سامسونگ هستند و ابزارهای به روز سامسونگ مثل universal remote که مربوط به کنترل صدای تلویزیون است را به همراه دارد.

رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل LED، بدون خمیدگی از مشخصات این مدل تلویزیون سامسونگ است. این مدل برای بازی بهینه شده است، پنل با کیفیتی دارد، خیلی گران نیست و خصوصیات منفی آن، از جمله کنترل صدای ضعیف آن خیلی به چشم نمی آید.

تلویزیون TCL 55R617 – 55″ 4K TV

تلویزیون تی سی ال 55R617

این مدل تی سی ال در سال 2018 عرضه شده اما ارزش بالای خود را حفظ کرده است. احتمالاً هیچ تلویزیون با کیفیت دیگری با قیمت حدود 500 دلاری TCL عرضه نشود. این مدل توانسته است به خوبی تعادل مناسبی بین قیمت و عملکرد خود ایجاد نماید.
این مدل توانسته با نمایش رنگ مشکی درخشش قدرت تفکیک بسیار عالی به راحتی در کنار رقبای گران قیمت تر خود مانند سامسونگ و سونی قرار بگیرد.

پنل تی سی ال زمانی بیشتر کیفیت خود را به نمایش می گذارد که در زمانی که حالت بازی آن فعال است lag ورودی آن زمان 17.9 میلی ثانیه را به نمایش می گذارد. این مورد را نیز اضافه کنید که همراهی دالبی ویژن و HDR10 برای تلویزیونی با این رنج قیمتی فوق العاده است. اگر شما به دنبال یک 4k با کیفیت اما با قیمت پایین هستید حتماً عاشق R617 می شوید.

رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل LED، قیمت مناسب و کنتراست عالی از مشخصات این تلویزیون تی سی ال است. هرچند از لحاظ امکانات و کیفیت ساخت قابل قیاس با مدل پیشرفته تر ال جی و سامسونگ که پیشتر به معرفی آن پرداختیم نیست.

 تلویزیون LG UM7300PUA – 43″ 4K TV

تلویزیون UM7300PUA ال جی-گیمینگ

وقتی صحبت از تلویزیون های 43 اینچی می شود شما گزینه های زیادی پیش روی خود دارید. پیشنهاد ما تلویزیون ال جی مدل 7300PUA است. مدل سال 2019 این مدل رده ارزان قیمت ها دارای پنلی است که تغییرات جزئی برای بهبود کیفیت آن صورت رفته و با مقایسه قیمت آن انتخاب بی بدیلی خواهد بود.

اسکرین های IPS این مدل بدین معنی است که تصاویر با کیفیت مناسبی از هر زاویه که به آن نگاه شود دیده می شود، هرچند refresh rate 60 گیگاهرتزی این مدل بهترین نوع خود برای بازی یا فیلم نیست اما تصاویر با کیفیت قابل قبولی نمایش داده می شوند.

پنل ال جی در این رده قیمتی باورنکردنی است و قدرت پردازش آن بی همتاست. هرچند به مانند برخی مدل های دیگر باریک نیست اما از مدل های قدیمی تر باریک تر است. این مدل مجهز به سیستم کنترل صوتی الکسا و دستیار گوگل است. از لحاظ کیفیت صدا در مقایسه با سایر مدل های این رده قیمتی جزو با کیفیت ترین هاست و به سختی ممکن است مدلی بهتر در این رده قیمتی بیابید.

رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل Led، ارزش خرید بالا از خصوصیات مثبت آن و تصویر کوچک برای گیمینگ و کیفیت صدای متوسط آن از خصوصیات منفی آن است.

آخرین مدلی که به آن خواهیم پرداخت از شرکت سونی خواهد بود.

تلویزیون Sony Bravia X800E – 43″ 4K TV

اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت تصویر فوق العاده هستید و اندازه 43 اینچی برای شما کفایت می کند مدل X800E ساخته شرکت سونی یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. چیزی که شما همواره می توانید از یک تلویزیون سونی انتظار داشته باشید یک پنل قدرتمند و نمایش قدرتمند تصاویر با کیفیت است. هرچند برخی امکانات گیمینگ پیشرفته ای را مانند refresh rates بالا و Freesync کم دارد و پاسخ کندتری می دهد اگر دوست دارید بازی هایتان کمی تخیلی و جادویی به نظر برسد این مدل گزینه مناسبی است.

تلویزیون براویا سونی-گیمینگ

تلویزیون های سونی با امکانات جانبی بی شماری عرضه می گردد. این مدل اندروید است و با جستجوی صوتی گوگل همخوانی دارد. رابط کاربری مناسبی دارد هرچند بهترین نیست و تا حدودی نیاز به یادگیری برای کار با تلویزیون است. مدل های بعدی این شرکت سری X هستند که مدل های خوبی هستند اما می توانید با خرید مدل 2018 صرفه جویی زیادی بکنید.

تلویزیون سونی براویا-گیمینگ

رزولوشن 3840 در 2160، تکنولوژی پنل LED، کیفیت تصویر فوق العاده، مجهز بودن به دستیار گوگل، امکانات بسیار زیاد از خصوصیات این مدل است. قیمت کمی بالا برای یک تلویزیون کوچک و refresh rate پایین از معایب این مدل هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟