انبار دپو لوازم خانگی قاچاق
اخبار لوازم خانگی

انبار دپو لوازم خانگی قاچاق در ماهشهر کشف شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار دپو لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۱۰ ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف انبار دپو لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان بندر ماهشهر خبر داد.

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی استان خوزستان ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حمایت از تولید داخلی و تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا، پلیس آگاهی بندر ماهشهر، با کار اطلاعاتی انبار دپوی لوازم خانگی قاچاق را در یکی از مناطق شهرستان شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از این انبار 114 دستگاه جاروبرقی و ۸۶ عدد ماکروفر فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده، تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان خاطرنشان کرد: مخلان اقتصادی بدانند نیروی انتظامی مصمم است با پدیده شوم قاچاق به ویژه سازمان یافته برخورد قاطع داشته باشد‌.

مهندس حمیدرضا منصفی اصفهانی عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی در هفته اخیر بیان کرد: قاچاق لوازم خانگی از مناطق آزادمیانگین بین 8 تا 15 درصد و ورود کالا از مناطق آزاد بسیار کم است لذا نمی توان انگشت اتهام را به سمت مناطق آزاد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اگر کالایی از محدوده منطقه آزاد تجاری ولو یک متر هم خارج شود کالای قاچاق محسوب می شود، افزود: عوارض گمرکی و معافیت ها صرفاً برای همان منطقه و یا شهر هستند لذا اگر کالا از آن منطقه خارج شود طبق قانون شامل قوانین مبارزه با قاچاق کالا خواهد شد.

عضو انجمن واردکنندگان لوازم خانگی با تأکید بر اینکه قاچاق در مناطق آزاد سهم کمی از قاچاق کل کشور را دارد ابراز داشت: امیدواریم با افزایش نظارت ها میزان ورود کالا و البته سایر بخش ها به صفر برسد./ایلنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟