بهترین و بدترین لوازم آشپزخانه در CES 2020
خانه هوشمند

بهترین و بدترین لوازم آشپزخانه در CES 2020

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گردهمایی بزرگترین شرکت های فناوری و تولید کننده های لوازم خانگی در لاس ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گردهمایی بزرگترین شرکت های فناوری و تولید کننده های لوازم خانگی در لاس وگاس برگزار شد و بخش لوازم آشپزخانه در CES 2020 همانند سال های گذشته حضوری پر رنگ داشت.

لوازم آشپزخانه در CES 2020 با شکلی متفاوتی ظاهر شدند و بیشتر محصولات با قابلیت های هوشمند و اتصال به اینترنت معرفی شدند.

نمایشگاه امسال با تمرکز بر روی مصرف گرایی برگزار شده بود و محصولات تجاری کمتری را شاهد بودیم، بخش وسایل آشپزخانه قابل توجه بود. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و بدترین محصولات معرفی شده در زمینه آشنا کنیم:

خوب

ال جی Harvester

ال جی هاروستر

با وجود بسیاری از دستگاه های مبتنی بر اینترنت در زمینه وسایل آشپزخانه، دیدن این دستگاه که در واقع کاری جدیدی انجام می دهد، لذت بخش است. ال جی Harvester یک کابینت مجاور یخچال و فریزر است که دارای کنترل های دقیقی از نور، آب و دما بوده و به شما امکان می دهد گیاهان را در داخل خانه پرورش دهید. مطمئناً ابعاد آن جاگیر است و ممکن بوده برای کسانی که در آب و هوای گرم قرار دارند ضروری نباشد اما ابتکاری است و محدودیت های آن را باید نادیده گرفت. این دستگاه برای پرورش برخی گیاهان عالی است و نباید انتظار پرورش سیفی جاتی چون گوجه فرنگی داشته باشید.

مصرف کمتر گوشت

گوشت گاو ممکن است بدترین نوع باشد اما تحقیقات به طور کلی نشان می دهد که پرورش گوشت کمتر برای محیط زیست مفید است. با استفاده از جدیدترین محصول معرفی شده در CES 2020، وارد غذاهای گیاهی شبه گوشت شوید و طبق گزارش های اولیه مواد غذایی مانند این گوشت خوشمزه است و حتی اگر بافت آن نیز از واقعی نباشد، به احتمال زیاد افراد زیادی را به سمت مصرف کمتر گوشت می کشاند.

میانه

ماهیتابه هوشمند

ماهیتابه هوشمند

هدف از این “ماهیتابه هوشمند” ردیابی ارزش های غذایی که مصرف می کنید و عمدتا بد نیست. این ماهیتابه به افراد کمک می کند تا سطح کلسترول غذاهای خود با بررسی کرده و از مصرف غذاهای خطرناک برای سلامتی دوری کنند. یک ابزار کارآمد که اگرچه چندان ایده جدیدی نیست، اما کمک می کند تا رژیم غذایی سالمی داشته باشید. همانند بیشتر دستگاه های هوشمند این ماهیتابه با اپلیکیشن اختصاصی همراست که اطلاعات لازم را به مخاطب می دهد و در صورت بالا بودن سطح چربی، نمک و برخی موارد دیگر به افراد هشدار خواهد داد. بنابراین باید این ماهیتابه را مناسب افرادی دانست که به دنبال کاهش وزن و رژیم غذایی برای بیماری خود هستند.

DNANudge

این استارتاپ می خواهد DNA شما را تجزیه و تحلیل کند و به شما بگوید که براساس نتایج چه می توانید بخورید همچنین می تواند محصولات غذایی را اسکن کند تا به شما بگوید آیا این مناسب برای بدن شما است یا خیر. شبیه به Smartypans، هدف این شرکت برای تشویق خوردن غذای سالم بسیار مناسب است اما تمام ایده برنامه ای که می گوید “DNA شما به این غذا روی خوش نشان نمی دهد” بسیار ناخوشایند به نظر می رسد. در حالی که ژنتیک می تواند بر آنچه شما می خورید تأثیر بگذارد، نیازی به برنامه ای ندارید که در مورد آن بگویید. کسانی که تحمل لاکتوز را ندارند، احتمالاً می توانند آن را یک حس ناخوشایند بدانند. بنابراین DNANudge ارائه یک برنامه غذایی مناسب مطابق به DNA شماست.

لوازم غیرضروری

سطل زباله هوشمند Townew 

سطل زباله هوشمند Townew

یک مثال از کتاب درسی که می گوید “فقط به این دلیل که شما می توانید آن را انجام دهید، به این معنی نیست که شما باید انجام دهید” این دقیق همان چیزی است که باید در توصیف “سطل زباله هوشمند Townew” بیان کرد، نوعی از دستگاه های دیجیتالی است که فقط می تواند موجب تمیز نگه داشتن فوق العاده خانه شود. این دستگاه به مجموعه ای از سنسورهای مادون قرمز مجهز است که هنگام پر شدن کیسه زباله، کیسه را مهر و موم کرده و یک کیسه دیگر را جایگزین می نماید. این دستگاه کاربردیست و خیلی بد نیست، در واقع زباله ها را برای شما دسته بندی می کند تا جلو درب قرار دهید. با قیمت 100 دلار، خیلی گران نیست، اما نیاز به شارژ ماهانه دارد و برای هر بسته کیسه زباله باید هزینه 18 دلاری داشته باشید.

شیر آب Kohler Setra

شیر آب Kohler Setra Faucet

بسیاری از “نوآوری ها” CES در جهت افزودن اتصال بی سیم و با سیم متمرکز هستند. یکی از این مثال ها: “شیر آب هوشمند است. این شیر آب دارای سنسورهایی بوده و هنگام پر شدن لیوان یا هر ظرف سریعا آب را قطع می کند. همچنین به یک ردیاب نشت آب مجهز است که در مشکل داشتن لوله شیر، سریعا به افراد خبر می دهد.

هاب آشپزخانه GE

هاب آشپزخانه GE

شرکت های مختلفی در سه دهه گذشته یخچال اینترنتی را روانه بازار کردند اما GE به نظر می رسد که به دامنه اینترنت با “Hub Kitchen”  روی آورده است. با داشتن صفحه نمایش 27 اینچی بالای مایکروویو، می توانید کارهای دیگری مانند تماشا شبکه Netflix انجام دهید یا تماس ویدیویی برقرار کنید. همه این موارد با قرار دادن یک لپ تاپ یا تلفن در کنار دستگاه هاب حاصل می شود. مجاورت اجاق گاز شما همچون یک رایانه قرار می گیرد و با برنامهSideChef آن می توانید دستور غذایی را به راحتی دریافت کنید. Hub Kitchen یک سیستم سرگرمی و کاربردی در آشپزخانه است که قیمت کمی هم ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟