دریافت کد شناسه کالا
اخبار لوازم خانگی

دریافت کد شناسه کالا برای فعالان حوزه لوازم خانگی رایگان است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول گفت: کد شناسه کالا برای فعالان حوزه لوازم خانگی به صورت رایگان قابل ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک مقام مسئول گفت: کد شناسه کالا برای فعالان حوزه لوازم خانگی به صورت رایگان قابل دریافت است.

رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به برداشت اشتباه برخی افراد پس از اجرای طرح شناسه کالا برای لوازم خانگی ونیز رایگان بودن دریافت کد شناسه کالا گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تنها شناسه‌ای که لازم است در مراحل آغازین طرح رهگیری لوازم‌خانگی به محصولات الصاق شود، صرفاً شناسه کالا بوده و در حال حاضر الزامی برای دریافت ایران‌کد وجود ندارد.

جمشیدی در ادامه با اشاره به اینکه کد شناسه کالا به صورت رایگان قابل دریافت است، اظهار کرد: برای دریافت کد شناسه کالا نیازی به پرداخت هزینه نیست و تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند پس از احراز هویت در سامانه جامع تجارت، وارد سامانه شناسه کالا شده و برای کالای خود شناسه دریافت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اعلام حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهلت زمانی اجرای طرح رهگیری لوازم خانگی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با این حساب محصولات تولید داخل از ۱۵ دی ماه و کالا‌های وارداتی از ۱۵ بهمن‌ماه، چنانچه فاقد شناسه باشند، به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهند شد.

«سیدمرتضی میری»‌، رییس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران در این خصوص گفت: طرح شناسه کالا از حدود دو سال پیش و به ابتکار وزارت صنعت، معدن وتجارت کلید خورد و در ماه‌های گذشته با اعلام فراخوان به همه فروشندگان، درارتباط با این طرح و عملیاتی شدن آن اطلاع رسانی شد.

رییس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران گفت: براساس اجرای طرح شناسه کالا خریداران لوازم‌خانگی از ۱۶ بهمن ماه با دریافت این شناسه از فروشندگان و اطمینان از اصالت کالا نسبت به خرید اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟