ضبط لوازم خانگی قاچاق
اخبار لوازم خانگی

ضبط لوازم خانگی قاچاق در زنجان

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از ضبط لوازم خانگی قاچاق از شهرستان خدابنده و ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از ضبط لوازم خانگی قاچاق از شهرستان خدابنده و ابهر خبر داد.

مرتضی ممیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از رسیدگی به این پرونده و ضبط لوازم خانگی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۱۵ دستگاه تلویزیون قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری سمند در شهرستان ابهر کشف و پرونده خارج از نوبت تحت رسیدگی قرار گرفت.

این مسئول ادامه داد: این محموله از بانه، بارگیری شده بود و طبق حکم صادره، عامل قاچاق علاوه‌ بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان چهار صد میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی همچنین از کشف محموله جاروبرقی قاچاق خبر داد و افزود: تعداد ۱۱ دستگاه جاروبرقی قاچاق از یک دستگاه خودروی سواری در شهرستان خدابنده کشف یک نفر به عنوان متهم به اداره تعزیرات حکومتی خدابنده معرفی شد.

ممیزی تصریح کرد: شعبه مربوطه، عامل قاچاق را علاوه‌ بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۲۲۷ میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: به علت تاثیر منفی قاچاق در اقتصاد کشور، تعزیرات حکومتی به جدیت با قاچاقچیان برخورد می‌کند؛ بیشترین محموله‌های قاچاق که در استان رسیدگی می‌شود، مربوط به البسه، نفت‌گاز، سیگار و لوازم خانگی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا، اقدامات هوشمندانه و همه‌جانبه همه دستگاه‌های اجرایی نیاز است، گفت: قاچاق کالا، پدیده‌ای وسیع و گسترده است که برای مبارزه با این پدیده، باید از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: باید اقدامات فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در راستای مبارزه با پدیده قاچاق کالا و ارز افزایش یابد و باید به این نکته اشاره کرد که مردم در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در جامعه، نقش مهمی بر عهده دارند. مردم باید در راستای مبارزه با قاچاق کالا، مشارکت لازم را داشته باشند؛ به گونه‌ای که باید این موضوع به یک مطالبه عمومی و همگانی در جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟