کاربرد ساندبار
اخبار لوازم خانگی

کاربرد ساندبار چیست؟/مزایا و معایب ساندبار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ساندبار چیست؟ آیا ارزش پرداخت هزینه ی اضافی را دارد؟ چه مزایا و معایبی ...

مهتاب جهاندار | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ساندبار چیست؟ آیا ارزش پرداخت هزینه ی اضافی را دارد؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ برای پی بردن به جواب تک تک این سوالات و سوالات دیگری که ممکن است در ذهنتان ایجاد شوند با ما همراه باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد کاربرد ساندبار و مزایا و معایبش صحبت کنیم.

ساندبار اسپیکر جلو تلویزیون هوشمند بوده که برای ارتقا وضوح و کیفیت صوتی تلویزیون های هوشمند به کار گرفته می شود. ساندبارها عمدتا به صورت افقی روی میز قرار گرفته یا روی دیوار نصب می شوند. عمده آنها کیفیت صوتی بالایی داشته و تجربه تماشا فیلم و سریال را در کنار تلویزیون هوشمند لذت بخش می سازند.

شاید بسیاری با ساندبار یا اسپیکر خطی آشنا نباشد و نداند این بلندگو به چه دلیلی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم شما را با ساندبار آشنا سازیم، از این رو با ما همراه باشید.

شاید محتمل‌ترین گزینه برای داشتن سیستم صوتی بهتر سینمای خانگی باشد. پیش‌تر با به وجود آمدن سیستم‌های سوراند و سینمایی با داشتن چیدمانی خاص امکان شنیدن صدای فیلم‌ها با تکنولوژی‌ مانند دالبی فراهم می‌شد. امروزه با تغییر نوع زندگی و گرایش به سمت زندگی آپارتمانی، تهیه یک سینمای خانگی ممکن است کمی دردسرساز باشد.

چیدن قطعات مختلف یک سینمای خانگی فضای بسیار زیادی از منزل شما را اشغال خواهد کرد. این تغییرات سبب شدند تا سازندگان دیدگاهی نو به محصولات صوتی داشته باشند و محصولی به نام ساندبار به وجود آید. در واقع، ساندبارها با داشتن قابلیت‌هایی نظیر شبیه‌سازی صدای دالبی و یا بعضاً با داشتن قطعات کوچکتر و امکان چیدمان این قطعات کوچک در محیط اتاق نشیمن، تجربه داشتن این صدای فراگیر را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کاربرد ساندبار چیست؟

ساندبار نوعی پخش کننده ی صوتی است. از نظر شکل ظاهری به صورت ستونی بوده و به صورت افقی در جلوی تلویزیون شما قرار می گیرد و  به منظور افزایش حجم و کیفیت صدا استفاده می شود. برخی از تلویزیون ها سیستم صوتی با کیفیتی ندارند و لازم است برای داشتن صدایی با کیفیت و با حجم معقول و مناسب از یک سیستم صوتی جداگانه مانند ساندبار استفاده شود.

در واقع می توان گفت بهترین گزینه برای داشتن تجربه ی صوتی عالی از تلویزیون ها ساندبارها هستند اما نمی توان گفت که این دستگاه هیچ عیب و نقصی ندارد.

بعد از توضیح کاربرد ساندبار به بررسی مشکلات و معایب ساندبارها  پرداخته ایم که در اکثر موارد به آن ها توجهی نمی شود.

  1. بسیاری از ساندبارها کنترل از راه دور ندارند

ساندبار

ساندبارها برخلاف سایر دستگاه های الکترونیکی فاقد کنترل از راه دور هستند. بسیاری از ساندبارها برای انتقال دستورات متکی به کاربر بوده و فاقد کنترل از راه دور می باشند. این موضوع ممکن است ایده ای جالب به نظر برسد اما در عمل تجربه ی جالبی نیست و در برخی موارد می تواند آزاردهنده باشد.

وقتی ساندبار را فعال می کنید از شما خواسته می شود که بلندگوهای تلویزیون را غیر فعال کنید در این زمان هیچ صدایی از ساندبار و بلندگوهای تلویزیون نخواهید داشت. حال شما می خواهید برای تنظیم حجم صدای ساندبار از ریموت کنترل تلویزیون استفاده کنید که در این صورت پیغام خطا مبنی بر غیر فعال بودن بلندگوها را دریافت خواهید کرد.

البته همه ی تلویزیون ها این پیغام خطا را ندارند اما مشاهده ی پیغام خطا هربار پس از تنظیم حجم صدا کمی آزاردهنده است. در این مورد بهتر است نوع تلویزیونتان را در نظر بگیرید. اگر تلویزیونتان پیغام خطا می دهد بهتر است ساندباری انتخاب کنید که کنترل از راه دور داشته باشد.

  1. برخی ساندبارها فاقد صفحه نمایش در بخش جلویی هستند

برخی ساندبارها در بخش جلویی صفحه نمایش ندارند اما محصولات جدید این ویژگی را دارند. در ساندبار به جلوه ی بصری نیازی نیست اما وجود پنل برای اطلاع از حجم صدا و حالت صوتی بسیار کاربردی است.

  1. ساندبار ممکن است باعث از کار افتادن ریموت کنترل تلویزیون شود

برخی ساندبارها قابلیت اتصال به دیوار را دارند اما برخی دیگر فاقد این قابلیت هستند و کاربر مجبور است آن را جلوی تلویزیون قرار دهد. ساندبارها ابعاد بزرگی داشته و جلوی حسگر مادون قرمز را می گیرند و برای استفاده از کنترل تلویزیون نیاز به تغییر محل ساندبار خواهید داشت. این مشکل ممکن است اصلا به چشم نیاید اما در عمل واقعا آزاردهنده خواهد بود پس در هنگام خرید به این مسئله توجه کنید و ساندباری بخرید که جلوی سنسور مادون قرمز تلویزیون را نگیرد.

برخی ساندبارهای پیشرفته در قسمت پشتی دارای بخشی تحت عنوان IR repeater هستند. این بخش فرمان  های مادون قرمز را دریافت کرده و به تلویزیون انتقال می دهد.

  1. اتصالات در ساندبارها اهمیت چندانی ندارد

ساندبار

برخی از ساندبارها به اتصالات و پورت های HDMI نیازی ندارند. شما می توانید سینمای خانگی را با استفاده از این پورت ها به تلویزیون متصل کرده و برای اتصال ساندبار از خروجی های تلویزیون استفاده کنید. در این صورت فقط باید تلویزیون را به ساندبار متصل کنید.

در صورتیکه تلویزیونتان فاقد پورت های لازم می باشد بهتر است ساندبار مدرن بخرید که تعداد پورت های فراوانی دارد.

  1. صدای استریو با پهنای بیشتر همان Virtual Surround می باشد

ساندبارها با ویژگی Virtual Suround Sound عرضه می شوند و تولید کنندگان و فروشندگان وعده ی صدای ساراند با کیفیتی فوق العاده را به شما می دهند. Virtual Suround Sound بدون استفاده نیست و کاربردهای خاص خود را دارد اما به هیچ وجه دارای کیفیتی مشابه با صدای ساراند نمی باشد. ساندبارها در بهترین حالت به منظور بزرگتر به نظر رسیدن ابعادشان قادر به افزایش میدان صوتی خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟