لوازم خانگی فاقد شناسه کالا
اخبار لوازم خانگی

خرید و فروش لوازم خانگی فاقد شناسه کالا ممنوع است

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتاق اصناف خاش گفت: خرید و فروش هر گونه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا بر حسب ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش  پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتاق اصناف خاش گفت: خرید و فروش هر گونه لوازم خانگی فاقد شناسه کالا بر حسب تاکیدات وزارت صمت در سطح این شهرستان و کشور ممنوع است.

نوراحمد هاشمزهی در خصوص خرید و فروش لوازم خانگی فاقد شناسه کالا افزود: با توجه به الزام و اجرایی شدن اخذ شناسه کالا برای گروه کالایی لوازم خانگی ایرانی و خارجی از جمله تلویزیون، یخچال، یخچال فریزر، کولرگازی و اسپیلت، ماشین لباسشویی، مایکروفر و جاروبرقی، کلیه فروشندگان لوازم خانگی بایستی از خرید و فروش هرگونه کالای مذکور بدون شناسه خوداری نمایند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در صورت موجود بودن کالای فاقد شناسه در واحد صنفی حداکثر تا تاریخ ۱۵بهمن ماه ۱۳۹۸ لیست کالاها را که به تایید اتحادیه مربوطه رسیده جهت ثبت و اخذ شناسه به اداره صمت شهرستان ارائه نمایند.
رئیس اتاق اصناف خاش افزود: پس از اتمام مهلت فوق، لوازم خانگی فاقد شناسه کالا به عنوان قاچاق تلقی می‌گردد.

رسول جمشیدی، کارشناس دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت با اشاره به برداشت اشتباه برخی افراد پس از اجرای طرح شناسه کالا برای لوازم خانگی ونیز رایگان بودن دریافت کد شناسه کالا گفت: بر اساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تنها شناسه‌ای که لازم است در مراحل آغازین طرح رهگیری لوازم‌خانگی به محصولات الصاق شود، صرفاً شناسه کالا بوده و در حال حاضر الزامی برای دریافت ایران‌کد وجود ندارد.

جمشیدی در ادامه با اشاره به اینکه کد شناسه کالا به صورت رایگان قابل دریافت است، اظهار کرد: برای دریافت کد شناسه کالا نیازی به پرداخت هزینه نیست و تولیدکنندگان و واردکنندگان می‌توانند پس از احراز هویت در سامانه جامع تجارت، وارد سامانه شناسه کالا شده و برای کالای خود شناسه دریافت کنند.

بر اساس اعلام حمیدرضا دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهلت زمانی اجرای طرح رهگیری لوازم خانگی، به هیچ عنوان قابل تمدید نیست و با این حساب محصولات تولید داخل از ۱۵ دی ماه و کالا‌های وارداتی از ۱۵ بهمن‌ماه، چنانچه فاقد شناسه باشند، به عنوان کالای قاچاق محسوب خواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟